לתרומות לחץ כאן

תשלום שכר על עזיבה של ילד בגן פרטי

שאלה:

שלום רב!
בני למד במעון בתוך מבנה חדש שלא קיבל אישור מהתמ"ת.
מנהלת המעון אמרה לנו שהיא מקוה שאחרי החגים היא תקבל אישור מהתמ"ת, אי לכך ובהתאם לזאת רשמנו את בננו למעון זה כבר מתחילת השנה.
היות ובעלי מקבל קצבת נכות מהביטוח לאומי וגם אני עם עבר רפואי על רקע לבבי פתחנו תיק במשרד הרווחה כמשפחה נזקקת וזכאית למתן הנחה למעון דרך הרווחה קיבלנו טופס המזכה אותנו להנחה דרך הרווחה (שזה נקרא דרגה 1) ביקשנו מהם אישור הנחה למעון הנ"ל על סמך האישור שיגיע אחרי החגים שנוכל לשלוח את הטופס לתמ"ת לסידור ההנחה המיוחלת.
מנהלת המעון מנהלת את תשלומי המעון כדרך שמתנהל מעון תקין המאושר מהתמ"ת, אבל כפי שאמרתי קודם היא ללא אישור מהתמ"ת אבל מתנהגת כמו מעון של התמ"ת והמחיר שאנחנו שילמנו הינו כדרגה 3 בתמ"ת (כמעט 1000 שקל)

עכשיו העברנו את בננו למעון אחר, המאושר בתמ"ת, הודענו זאת למנהלת המעון הקודם פחות מחודש לפני ההוצאה מהמעון שזה בעצם מחייב אותנו לשלם חודש נוסף סתם (כביכול שכר לימוד פעמים לשתי מעונות…) והיא אומרת לנו שאם היא תקבל אישור מהתמ"ת נצטרך לשלם מחיר מלא (2400!!!) כי אין שתי דרגות בשתי מעונות, בחודש הנוסף שהוא לא יהיה.

השאלה שלי האם היא בכלל מתנהגת בסדר עם החוק של התמ"ת כשהיא בכלל לא בתמ"ת ואין לה סבסוד מהתמ"ת ואין לה כל זכות להתנהג כהתמ"ת.
שילמנו מחיר גבוה כדי לקבל מעון נומרטיבי ורגיל מה שבכלל לא היה לנו (הבן שלי בתחילת השנה נהיה חולה והקיא הרבה, נודע לי שהם האכילו אותם לא אוכל מבושל ובעצם לא היתה מבשלת…)

תשובה:

שלום וברכה,

קשה לענות על השאלה כאשר לא שומעים את שתי הצדדים. על כן נביא רק הצעת דברים:

זכותה של המטפלת לדרוש בתחילה שהמדיניות התשלום תהיה לפי חוקי התמ"ת גם אם היא לא מאושרת מטעם התמ"ת. ולכן הורים שעזבו באמצע השנה וצריכים לשלם קנס חודש נוסף, אם תצליח באותו חודש להיכנס לתמ"ת, ותוכיח שיש לה הפסד כפול מההורים שעזבו, לכאורה תוכל לדרוש תשלום נוסף – קנס מוגדל. אבל אם לא הצליחה להיכנס לתמ"ת באותו חודש, או שלא היה לה הפסד מהעזיבה, לא תוכל לדרוש תוספת קנס, אלא חודש נוסף לפי המחיר שהיה עד העזיבה.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ניתן לציין שיש לנו הנחה מהרווחה שהוא תקף גם בתמ"ת.
    שאלתי היא האם היא צריכה לגבות מאתנו מחיר מלא כהתמ"ת או את מחיר ההנחה שקיבלנו מהרווחה?

  2. שלום,
    צריך לשמוע מה תנאי שהקיבה בתחילת השנה. אך אם התנתה שהמחיר יהיה כו"כ, מדוע שההנחה של הרווחה תחול על גבה כל עוד היא לא רשומה בתמ"ת, ולא נהנית מסבסוד של הממשלה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל