לתרומות לחץ כאן

כתם על נייר קינוח

שאלה:

שלום וברכה לכבוד הרב
אשתי בתחילת הריון הבחינה בכתם אדום על ניר קינוח מיד לאחר הטלת מ"ר
לדברי'ה זה הי' קטן משיעור כגריס, ליתר דיוק היא חזרה על פעולה זו פעם נוספת כשהיא חודרת קצת יותר לעומק והתוצאה היתה זהה, לא ידוע על פצע או משהו דומה, (הניירות הושלכו). מאז עבר יום ללא כל דימום. מה דינה
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית יש לציין שלא היתה לה חובה לבדוק שוב. לעצם הענין, אם הבדיקה היתה ממש אחר הטלת מי הרגלים בלא הפסק חצי דקה כפי שמצוי, נחלקו בזה הדעות, אני קיבלתי מרבותי להחמיר באופן זה גם בפחות מגריס כדין ראייה בהרגשה, ושלא להתחשב במה שהטישיו אינו מקבל טומאה, אולם יש שנהגו להקל בזה בפחות מכגריס כפי שמובא בהרחבה בחלק הבירורים שבסוף ספר מראה כהן. כמו כן קיבלתי מרבותי שגם אחרי חצי דקה אין משמעות להיות הנייר אינו מקבל טומאה כיון שלוקחים את הכתם מהגוף והוא מונח על היד וכדברי הסדריע טהרה הידועים, אבל יש שנהגו להקל בזה, ובשני ענינים אלו שכאמור קיבלתי בהם לחומרא כל אחד יעשה כהוראת רבותיו.

כאן יש בעיה נוספת, שלאחר מכן בדקה שוב ולדבריך הכניסה מעט פנימה, קשה לי להבין כמה הכניסה, אבל אם זה היה ממש כחצי אצבע זה כבר יכול להחשב כבדיקה ובזה הדין הרבה יותר חמור.

לכן אם באמת לא היה חצי דקה מהבדיקה הראשונה בצירוף הבדיקה השניה, הייתי מחמיר לכל הדעות. אם היה חצי דקה לפני הבדיקה הראשונה, ניתן לברר מנה כמה הכניסה בבדיקה השניה, ואם זה היה רק ממש מעט יש לסמוך להקל.

יום טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל