לתרומות לחץ כאן

קניתי דירה עם מזגן והמזגן לא פעל

שאלה:

קנינו דירה לפני כשנתיים והיה בה מזגן מרכזי המחיר מצידנו כלל את המזגן המרכזי (זה היה חלק מהמעלות של הדירה) כאשר בדקנו את הדירה ראינו שהמזגן לא עובד ובעל הדירה ידע מכך ואמר לנו להזמין טכנאי ולא הזמנו. האם יש אפשרות לתבוע היום לאחר שנתים? דבר שני מה המוכר חייב לנו, מזגן תקין או לשלם לנו את השווי שלו (שהוא לא גבוה מכיוון שהוא יותר ישן)? כיום בגלל שהמזגן לא עובד קנינו מזגן חדש בעלות של כ 5000 ש"ח.

תשובה:

שלום וברכה,

המוכר חייב לתקן את המזגן, וגם לאחר שנתיים ימים לא פקע חיובו. אך חיובו של מוכר הדירה לתקן את המזגן בלבד ולא תשלום חילופי, ולכן אם זרקתם את המזגן, אינו חייב לשלם תשלום חלף התיקון – ונפטר מחיובו.

בהצלחה.

מקורות:

כאשר המכירה הייתה ע"ד שיישאר המזגן מרכזי, חייב לדאוג שהמזגן אכן יפעל, ואם המזגן לא פועל חייב לתקנו. אמנם אין חיובו בתשלום אלא בתיקון מזגן, ואם המזגן הושלך לפח אינו חייב לשלם, כמו שמצינו [שו"ע חו"מ סימן שיא בעיף ב] בשכר ספינה זו וטבעה הספינה שמצא קפידא מקום לנוח, ואם טבעה הספינה בטלה השכירות. כמו כן במכירת דירה אין חיוב תשלומים אלא שהמזגן הזה יפעל, ואם המזגן אינו בנמצא אין לו חיוב. בשונה ממזיק שהחיוב נהפך לחיוב תשלומים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל