לתרומות לחץ כאן

מה בקריאת שמע דאורייתא? / כוונת ברוך שם

שאלה:

שלום וברכה!
2 שאלות.
1. האם אדם שקרא רק פסוק ראשון של קריאת שמע, דהיינו רק אמר שמע ישראל ה אלוקינו ה אחד. יצא ידי חובה של קריאת שמע? ואפילו אם לא יצא לכתחילה האם יצא בדיעבד? ואם לא יצא בדיעבד האם יש שיטה כזו בראשונים? (אני זוכר שיש משהו בתשובות הראש אולי).

2. מה הכוונה הפשוטה במילים ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד?
תודה רבה!

תשובה:

הרמ”א בסו”ס מו נקט שרק פסוק ראשון מהתורה וכן ברוך שם, רבינו יונה בברכות ט ב נקט שכל פרשה ראשונה – ואהבת, וכן הביא הבית יוסף שם מעוד ראשונים, הפרי חדש בסי’ סז נקט שגם פרשה שניה מהתורה. פרשת ציצית אף היא מהתורה מדין הזכרת יציאת מצרים שזו מצוה בפני עצמה. וראה בשאגת אריה סי’ ב שדן בכל ענין זה בהרחבה.

הכוונה בברוך שם היא בעצם כמו באמן יהא שמיה רבה: ששמו יתברך יתפרסם ויתקדש בכל העולמות לעד ולנצח נצחים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל