מניעת הריון לבקשת הבעל

רבני בית ההוראה
ט' שבט ה'תשע"ט

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני ברוך השם חודשיים וחצי לאחר לידת בני הראשון
אני מוכנה ובשלה להריון נוסף ומאוד רוצה אך מנגד בעלי כרגע מעוניין שאמנע הריון מכיוון שרוצה להתרגל קצת לילד מה שמתסכל אותי מאוד כי עוד לא קיימנו מצוות פרו ורבו ואני גם מעוניינת שההפרש בין הילד הראשון לשני יהיה קטן כדי שיגדלו יחד בעזרת השם.
חשוב לציין שברוך השם המצב הכלכלי יציב תודה לאל ואין סיבה ממשית למניעה ,
מה ניתן לעשות במצב כזה? האם יש היתר באמת למנוע כאשר האישה מוכנה להריון נוסף ועוד לט קוים מצוות פרייה ורבייה ?

תשובה:

שלום רב,

בסיטואציה כזו זו בעיה, יש חובה של פריה ורביה ואני לא רואה כל סיבה ממשית שניתן לדחות את קיום המצווה. ראה את נוסח השולחן ערוך בסי’ עו שאם עדיין לא קיימו פריה ורביה, חייב בכל עונה. ולכן מאחר שמצד האישה אין כל מניעה, אני לא רואה כל סיבה שיהיה מותר. אמנם החיוב הוא אינו שלך אלא של בעלך, אבל אם את שואלת האם יש היתר, אני לא רואה בנתונים אלה סיבה להיתר.

 

5 תגובות

    אנונימית:

    בזמנו כשלושה שבועות לאחר הלדיה הוא שאל רב בוואטסאפ קו הלכה ספרדי אם מותר למנוע כי אני עוד לא הייתי מוכנה זה היה ממש טרי ,
    אז שם שאלו רק כמה זמן אני לאחר לידה והתירו ישירות עד חצי שנה .
    כעת אחרי חודשיים וחצי לאחר הלידה כשהתאוששתי הדעה השתנתה ואני כן רוצה להיקלט לעוד הריון ולקיים את.רצון הקדוש ברוך הוא ולא למנוע .
    וכאן נוצרה הבעיה ,
    זה מצריך ייעוץ מחדש נכון?
    כי אני כן מוכנה ורוצה ועוד לא קיימנו את המצווה

    רבני בית ההוראה:

    אם אתם רוצים זה הכי טוב בעולם, ולא צריך להתייעץ.

    אנונימית:

    אני רוצה ומוכנה והתאוששתי אך מנגד בעלי רוצה למנוע כדי להתרגל למרות שאין סיבה ממשית למניעה זה בהמשך לשאלה הקודמת .

    אנונימית:

    הכוונה היא שבהתחלה חודש אחרי לידה לפני שהתאוששתי בעלי שאל בוואטסאפ רב בקו ההלכה אם אפשר למנוע וקיבל אישור עד חצי שנה ללא שאלות מיותרות ובלי להתעמק.
    עכשיו אני מרגישה בשלה ומוכנה (חודשיים וחצי אחרי הלידה)ורוצה להיקלט שוב בעזרת השם אך בעלי רוצה להתרגל ולכן מבקש למנוע למרות שמצבינו הכלכלי יציב ברוך השם אני לא רואה סיבה להמשיך למנוע אחרי שהתאוששתי לכן שאלתי אם במצב כזה שהבעל רוצה להמשיך למנוע ואני לא צריך להתייעץ מחדש?

    רבני בית ההוראה:

    לעניות דעתי אין מה לשאול כי הדבר בעייתי… אני לא רואה סיבה להיתר דברי השו”ע במקרה זה מאד ברורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *