לתרומות לחץ כאן

איפור בזמנינו לענין חציצה בטבילה

שאלה:

שלום רב,

האם איפור של זמנינו [מייק-אפ, אודם, סומק, עיפרון שחור בעיניים] מוגדר כדבר שיש בו ממשות לעניין חציצה בטבילת הנדה? כי בשו"ע נפסק [כידוע] שצבע שצובעות בו הנשים לנוי אינו חוצץ, או משום שהוא לנוי או משום שאין בו ממשות.. השאלה היא האם מה שלמעשה נשים מורידות איפור הוא משום שיש בו ממשות, ולכן זה אסור מדינא לחלוטין ללא כל הוראת היתר, או משום הרמ"א בתחילת קצ"ח שלכתחילה [ט"ז, שיבת ציון וכו'] יש להסיר גם מה שלהלכה אינו חוץ, ולכן במקרים מסויימים של שעת הדחק [ככלה שחל ליל טבילתה בליל שבת של השבע ברכות] יהיה אפשר לטבול עם איפור [אני מדבר על איפור מקצועי, שלא יתקלקל בטבילה]?

יישר כוח.

נ.ב. מכיון שהנני מנוי של נטפרי ודף התשובה בטח יחסם לי, אז אשמח אם התשובה תשלח לי [גם] למייל.

יישר כוח.

תשובה:

שלום וברכה

אינני מכיר איפור שלא מתקלקל בטבילה, ולכן לדעתי אין להתיר כלל, מספיק קילקול הכי קטן בשביל לפסול את הטבילה לגמרי!

כמו כן דברי הרמ"א שציינת ודאי רלוונטיים גם במקרה הזה.

שבוע טוב ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל