לתרומות לחץ כאן

הזמין מוצר באינטרנט מחברה של גויים והגיע אחר שקיבל פיצוי על האיחור

שאלה:

שלום רב,
ראיתי באתר את הענין של אבידת גוי שמותרת ורציתי לשאול לגבי מקרה אצלי.
רכשתי מוצר דרך אתר סיני והמוכר מציע זמן משלוח משוער נניח בין 20 -45 יום ובנוסף יש התחייבות של המוכר להחזר מלא במידה והמוצר לא הגיע לאחר 60 יום.
לאחר שהסתיים הזמן המשוער במקרה הזה 45 יום הסטאטוס של המכירה משתנה ממתין למשלוח להסתיים.
במידה ובמוצר לא מגיע יש אפשרות לפנות לבקשת "מחלוקת" עם פירוט של התלונה ואני מפרט את טענותיי וכן המוכר את שלו והאתר מחליט בסופו של דבר אם הכסף מוחזר אלי או שיש לו הצעות נוספות…
במקרה שלי פתחתי "מחלוקת" לאחר הזמן המשוער של הגעת המוצר ולאחר כמה ימים קבלתי הודעה שאושר לי החזר מלא של המוצר ושתהליך ההחזרה של הכסף יקח מספר ימי עסקים למרות שהמוכר ציין בתלונה שהמוצר נמצא עדיין בשליחות.
עוד לפני שאושר ההחזר המוצר הגיע אליי.
השאלה שלי האם במקרה כזו הדבר נחשב כאבידת גוי או שבעצם מכיוון ולא עברו 60 יום וכן המוצר הגיע לפני ההחלטה על ההחזר היה מוטל עלי לעדכן מיד שזה הגיע וזו לא אבידה.

תשובה:

שלם וברכה,

היות ונהגת כשורה – פנית למחלקת התלונות בזמן הראוי, נחשב לאבדת גוי. אלא שיש צד שהיית צריך להודיע מיד שהגיע ולא הודעת, ולכן יש לראותו כטעות גוי, וגם בטעות גוי אין חובת השבה. ולכן אחר מעשה אינך חייב להשיב לגוי. אמנם חשוב לציין שאם הם רואים שהגיע המוצר לידך, ואינך מודיע על כך יש בזה חילול השם, ומדין חילול השם הינך חייב להשיב.

בהצלחה.

מקורות:

ראה שו"ע חו"מ סימן ריש סימן שמח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום,

    יש למוצר מספר מעקב ובבדיקה באתר של הדואר ניתן לראות שהמוצר הועבר לכתובת הנמען .
    העניין הוא שהרי האתר עצמו שמנהל את המחלוקת זיכה אותי למרות שגם לאתר שמנהל את המחלוקת המידע גלוי והם רואים שהמוצר הגיע לדואר בישראל ולמרות זאת החליטו לזכות אותי כי זה עבר את זמן המשלוח המשוער אפילו שלא עברו 60 יום.
    המוכר אני מניח מכיר את ההתנהלות הזו וכנראה גם מקבל אותה אני מניח,לא?

  2. אם זוהי ההתנהלות של המכירה, שיש אתר חיצוני ששופט האם לקנות את המוכר, ניתן לומר שע"ד כן נעשתה המכירה, והמוכר מסכים לקנס שהוטל עליו, ואתה זכאי בשלך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל