שאלה:
נסעתי בקו פנימי של דן בתוך פ”ת והוא לא הוריד לי תשלום, למרות שביקשתי ממנו , אח”כ עליתי על קו מפ”ת לאלעד ושם שילמתי את המחיר לאלעד (5.9 ש”ח). בעיקרון הייתי צריכה לבקש קוד מעבר שזה 9.3 ש”ח אך הוא לא הבין זאת ולא עשה לי.
דיברתי עם חברת דן- והסברתי לו זאת והוא אמר שזה בסדר וקורה טעויות. האם בכ”ז עלי לשלם לחברת דן? או שזה בסדר?
מבחינת מחיר אם לוקחים אוטובוס מאלעד לפ”ת , יש קוד מעבר חינם בתוך פ”ת באותו מחיר, אך אם זה הפוך קודם קו פנימי ואח”כ מפ”ת לאלעד זה אמור להיות יותר יקר. (מה שלא ידעתי מראש).
בכל אופן לקחתי קו פנימי כיוון שהאוטובוס לאלעד לא עצר בתחנה וניסיתי להשיג אותו עם הקו הפנימי במקום לחכות חצי שעה באותה תחנה, אך בסוף גם כך לא תפסתי אותו .
תשובה:
שלום וברכה,
ההוראה שמגיעה ממשרד התחבורה, אם המחשב שמתקף כרטיסים לא עבד, או שלא לנהג עודף, או שהיה טעות שלו, אין חובה על הנוסע. ולכן אם לא הייתה הטעות שלך אתה פטור.
בהצלחה.