לתרומות לחץ כאן

איזה סינון לעשות על המחשב?

שאלה:

שכנעתי את אבא שלי והוא מסכים שאני אעשה סינון אבל רק על המחשב שהוא נתן לי. איזה סינון לעשות? אני רק צריכה מייל אתר דין

תשובה:

או נתיב או אתרוג מבית רימון [לא רימון, אלא הגירסה החרדית שנקראת אתרוג]. ולמעשה אחר קריאת התגובות דלהלן אני מבין שנטפרי זה דוקא פתרון מצויין גם כן למעונינים באינטרנט מסונן, ולטענת רבים הוא הטוב ביותר. מומלץ לעיין היטב בתגובות יש שם הסברים מפורטים מאנשים שככל הנראה מבינים בענין.

בהצלחה רבה מאוד!

הצטרף לדיון

311 תגובות

  1. ניכר חוסר הידע הטכני בהמלצות הנזכרות.
    לגיטימי אמנם, אבל חבל…

    נתיב זה סינון ברמת מחשב בלבד ולא ברמת ספק, וזו פצצת אטום בבית.
    אתרוג, אפשר לעבור בין מסלול למסלול בקלות, ונפתחים גם אתרי תועבה…!

    היחיד שאפשר לסמוך עליו זה נטפרי…
    מנסיון של 7.5 שנים בכל חטיבות הסינון הקיימות.

  2. לא הבנתי את דבריך. נתיב יש להם חסימה מלאה על המחשב למעט אתרים שסוכמו מראש עם הלקוח. אתרוג לא ניתן לעבור בין המסלולים אלא אם אתה מתקשר לחברה ומבטל את המינוי וזה תוכל לעשות גם בנטפרי… רק ברימון ניתן לעבור לבד מסלולים באמצעות הקוד.

  3. אנסה להבהיר את הדברים..
    מתנצל שזה קצת ארוך, אבל אתם חייבים להבין איך זה עובד, בשביל שחלילה לא תצא תקלה מתחת ידכם..

    לגבי נתיב;
    החסימה של נתיב הינה על המחשב בלבד ולא על המודם/ראוטר… כלומר: המודם/ראוטר נותן אינטרנט פרוץ, והתוכנה של נתיב שמותקנת על המחשב היא זו שמסננת. וזו פצצת אטום בתוך הבית!! ויש בזה כמה וכמה נפק"מ למעשה: 1. כל מכשיר עם קליטת wifi שיכנס לבית, יקבל אינטרנט פרוץ לחלוטין רח"ל… לגיטימי ומצוי מאוד שאברך יקנה מחשב נייד לצורך הקלדת חידו"ת, והוא לא רץ מהחנות ישירות לנציג אאוט-נט, אלא לקח את המחשב הביתה [עם כמובן החלטה ברורה שמחר על הבוקר, עוד לפני סדר א' הוא מעביר את המחשב לניתוק], ואוי גיוואלד, היתה לו תעסוקה כל הלילה… רח"ל.. מעשים שקרו במציאות!! מה גם שהילד הקטן והחמוד שלו מהישיבה קטנה הביא מחשב נייד להקלדה ה'חבורע' שלו לכבוד נישואין ביתו של ראש הישיבה שלו, והוא פתאום מוצא את עצמו עם כל הזוועות שבעולם. 2. התוכנה שלהם לא חזקה בכלל והיא לעיתים קורסת, ו/או לא עולה מיידית עם העלאת המערכת, מה שנותן אינטרנט פרוץ דקה שתיים עד לכניסת התוכנה לפעולה. ומכיון שהתוכנה היא זו שמסננת, אסור לסמוך עליה..
    דבר נוסף, צורת העבודה של התוכנה היא ניטור כל תעבורת האינטרנט דרכה, ואז בעצם הלקוח מקבל את האינטרנט מסונן… הבעיה הנוספת שצצה כאן היא שלא תמיד היא מצליחה לנטר את תעבורת הרשת בכל המקרים, ולכן לפעמים אפשר לקבל אינטרנט פרוץ באותו המחשב שמותקנת עליו התוכנה, וגם אם היא פעילה.. דוגמא לדבר: כשמייקרוסופט נתנו את העידכון לחלונות 10 עם הדפדפן החדש שלהם אדג', לקוחות נתיב היו עם אינטרנט פרוץ [!!!] תקופה לא קצרה בכלל, כיון שעדיין לא היו תאימות בין תוכנת נתיב לגירסת המערכת החדשה. 2. ישנם תוכנות שיש בהם דפדפן מובנה, ולא תמיד תוכנת נתיב מצליחה לנטר את הרשת גם אצלם.
    פשוט זוועות עולמים בתוך תוך הבית החמים והקדוש..

    לגבי אתרוג;
    בהחלט אפשר לעבור בין מסלול למסלול בתוך החשבון האישי באתר, ולא צריך להתקשר לאף אחד… פשוט ברגע כמימריה הלקוח מקבל מסלול פתוח. מה גם שאפשר להתחבר לקבוצות גרפיקה וקניות, שבהם פתוחים אתרים בעיתיים ממש עם תמונות תועבה לחלוטין…! המידע שבידכם שאין אפשרות לעבור, הוא מוטעה, וחבל.

    ברוך ה', יום אחד קם אדם והחליט ש-די!!! נמאס לו לקבל אינטרנט מסונן למחצה שליש ולרביע, והקים את נטפרי בעשר האצבעות שלו!!!

    וכאן שני הבעיות נפתרות: ראשית, זה סינון ברמת ספק, קרי: הראוטר בעצמו מסונן, כך שמה שלא יהיה, האינטרנט ישאר מסונן.. שנית, הסינון נקי ומוקפד ללא תקלות. אין דבר כזה דברים שאסורים אבל פתוחים במסלול ספציפי, אלא כל מה שאסור עפ"י דין חסום לכולם… וכל הקבוצות והמסלולים שיש בנטפרי זה לא פתוח יותר, אלא להיפך-חסום יותר…

    ועשיתם משמרת למשמרתי, באו נטפרי ובנו גם תוכנה, טלאי לפנים מטלאי, והתוכנה הזו גם חוסמת כל חיבור לרשת אחרת שאיננה נטפרי. כך שגם אם תהיה איזשהי תקלה, משהו מהשטן, התוכנה הנ"ל תחסום כל גישה.. והתוכנה יציבה כמו עמוד בטון!!! לא ניתנת להסרה, עולה מיידית עם הפעלת המערכת.
    כשאני רואה רב בישראל שממליץ על אתרוג או נתיב, אני פשוט פוכר ידיי בייאוש… רבש"ע למה זה קורה? הרי אין הקב"ה מגלגל תקלה ע"י צדיקים.. אז למה כאן, בנושא כה קריטי של סינון כדבעי נכנס השטן ומבלבל את הקלפים, והחטיבות שהסינון שלהם שווה בקושי לצור עפ"י צלוחיתו מקבלים אישורים וחתימות מכל המי ומי??

    הייתי בכל חטיבות הסינון.. 7.5 שנים. ואין מקום אחר! נטפרי ורק נטפרי!!

  4. תודה על המידע. כלומר שהשואלת שאביה אינו מעוניין לצערינו בסינון בהכרח צריכה נתיב או אתרוג, אבל כלפי שאר בני אדם אני מבין את הצעתך, אינני בקי בפרטים כל אחד מהמעיינים יבדוק בעצמו. במקביל כיון שאין לי יכולת לברר האם הכותב הוא מעובדי נטפרי וכדומה, כל אחד מהמעיינים שיש לו בזה ענין יברר בועדת הרבנים לעניני תקשורת.

  5. אהבתי את האחריות שבהסתייגות… :)
    אבל אני ממש לא מעובדי נטפרי. מה גם, שמי שמכיר אותם, יודע שהם לא ממליצים על עצמם בחיים…
    בכל אופן, אדרבה ואדרבה, שכל אחד יבדוק מול וועדת הרבנים.

  6. אני אברך ובין היתר טכנאי מחשבים שנים רבות. כל מה שכתב חיים, זה אמת לאמיתה, כתב בצורה ברורה ומקצועית. לי אישית היתה שיחה עם הרב שטיין שליט"א שהעלה לשיחה טכנאית של נתיב. ומחמת כבודו של הרב נאלצתי לחתוך את השיחה באמצע [היא פשוט מרחה את הרב]. זאת ועוד: שמי שקצת מבין, תוכנת סינון המותקנת על המחשב עצמו היא פשוט גומרת על מערכת ההפעלה תוך זמן לא כ"כ ארוך. ורבים המכשולות והאריכו כבר לעיל בטוטו"ד. בהצלחה לכולם.

  7. אני יש לי בבית ראוטר של נתיב וכמו כן את התוכנה של נתיב על המחשב, ואי אפשר להתחבר לראוטר למי שאין לו את התוכנה של נתיב על המחשב, וחברת נתיב יותר טובה משאר החברות וניסיתי את כולן!!!

  8. חייב להצטרף לדברים משום חשיבות הנושא.
    כל חברות הסינון למיניהן, כולל נתיב, אתרוג, רימון, הדרן, עסקן וכו', נשענות כולם על הסינון של חברת נטספארק, ומתאימות אותו לצרכיהן. וכמובן, כל חברה והסטנדרטים שלה, אך כאמור, הבסיס הוא אותו בסיס, והוא בסיס בינוני למדי מבחינת אמינות הסינון, למעט נטפרי, שהקימו סינון מאפס, הכולל סינון רובוט ומעליו עוד סינון אנושי.
    לאחר הרבה ניסיון מקצועי אני חייב לומר, שהסינון הבטוח ביותר, הן מבחינת סינון- שלא יופיע שום דבר שאינו תואם את ההלכה, והן מבחינה מקצועית- שכל מה שצריך יעבוד כמו שצריך ללא תקלות ובעיות (שיש בלי סוף ברוב החברות), הוא אך ורק נטפרי!
    ואני לחלוטין נוגע בדבר. איני מרוויח מהם כלום, אדרבה, אני משלם להם כל חודש, אבל כשראיתי את רמת המקצועיות והשירות שלהם- פשוט גמרתי את ההלל. שזה בנוסף לכל מה שנאמר כאן.

  9. כאחד שניסה סינונים שונים ומשונים עם השנים אני יכול להעיד שנטפרי נמצאת בליגה אחרת משאר הפטרונות הקיימים בשוק היום. אני ממש (!!!) מתפלא שאתר תורני חשוב כל כך לא מעודכן בפרטים שחיים ציין. אשריכם שיש לכם משיבים מקצועיים בשאלות כמו ייעוץ נישואין, לא חבר שבנושא זה שגובל בפיקוח נפש ממש אין מענה מקצועי?

  10. אתה צודק, אבל אני מניח שכל מי ששואל אותנו יודע שאנחנו לא אנשי מקצוע, אני פשוט מציין את הסינונים שיש להם פיקוח רבני, אינני מכיר מה יש בשוק. אבל הנה פרסמתי את דבריך.
    תודה

  11. אני מרגיש גם חובה להגיב כאחד שהיה לי הרבה זמן סינון של נתיב ונכוותי קשות ממש!!
    אני לא רוצה "להסביר" לאנשים כיצד, אבל מלבד מה שכתבו לפני, אפשר להגיע בנתיב לתכנים הכי גרועים.
    עברתי לנטפרי ואני מאושר.
    גם לי עצוב מאד שרבנים אומרים לאנשים לעשות סינון של נתיב והם לא יודעים לאיזה בור אפשר ליפול שם ולאבד את הכל. מה שכן חשוב מאד להרתיע להוסיף את התוכנה שנטפרי מציעים לחסימת המחשב מכל אינטרנט אחר שאינו דרך נטפרי (וויפרי). בהצלחה ובתפילה שלא יכשל אף אחד על ידכם.

  12. הדרי בי!
    אני באמת ב"ה לא בקי איך עוקפים סינונים ומגיעים לשאול תחתיות… ב"ה…
    ואני מקבל את עדות כולם, ללכת על נטפרי.

  13. אני מתנצל שאני עומד להתפרץ עליכם, אבל אתם ממש לא בסדר!

    אינטרנט רימון משתפר כל הזמן בטכנולוגיות שלו ובהגנות.
    רימון הוא גם היחיד שמספק סינון לגלישה מבלי לחסום אותה בצורה שחונקת
    אנשים.
    נכון, אפשר לעבור מרמת הגנה אחת לאחרת, אז מה? זה אומר שהסינון לא טוב?
    אפשר גם להתנתק מכל סינון באשר הוא אם רוצים, ומה הקשר לאיכות?

    דברים שפעם היו שם לא טובים השתפרו עם הזמן בעקבות פניות ציבור שונות,
    ומי שבאמת מרגיש שהוא חסר מעצורים שיחיה בלי אינטרנט בכלל, אבל לבוא
    ולומר לאנשים שמשתמשים באינטרנט רימון שהם עוברים עברות – זה גובל
    בלשון הרע ממש.
    לי יש רימון, ובזכותו אני גולש באתרים שאני צריך לשימוש מידע חיוני והמצב
    שהייתי בו פעם כשלא היה לי סינון היה באמת גרוע, ובזכות רימון אני עכשיו
    באמת גולש באופן כשר ולא נופל לדברים שלא צריך.

    אז בבקשה, מי שרוצה לגלוש עם נפטרי ונתיב – אשריו, ומי שגולש ברימון –
    אל תוציאו שם רע, בבקשה.

    זה נשמע כאילו כל האנשים שהגיבו, יש להם יצר בלתי מרוסן שמחפש
    כל דרך אפשרית לעקוף ולפרוץ דברים. אם זה מצבכם – אסור לכם
    להחזיק אינטרנט בכלל, גם לא נטפרי, כי יבוא היום והיצר יתגבר עליכם
    ותשברו.

    אז בבקשה, מכבוד הרב, שיכתוב לי במה אני חוטא כלפי שמים שאני מחזיק
    ברימון המוגדר ברמה גבוהה?

  14. אני חש בכעס הגדול שלך ומצטער בגינו, אינני אומר שמשתמש כמוך וא חוטא ופושע, רק אמרתי שאין להכניס יצר הרע לתוך הבית, ובודאי יותר קל לעבור מרמה כזו לאחרת, מאשר לבטל את הסינון אצל הספק, לכן יש לעשות כל מאמץ כדי להכניס סינון הלכתי ולא להסתפק בסינון של רימון. מי שלצורך עבודתו חייב רימון, שיתייעץ ספציפית עם רבו, אבל ההוראה הכללית, אל תביאנו לידי נסיון ולא לידי בזיון, האמן לי שאני כבר מכיר הרבה אנשים שנפלו בזה, מגיעים אלינו הרבה סיפורים כאן לאתר, וחבל.

  15. מבחינה טכנולוגית – נתיב הוא הסינון הכי בטוח! נותן לך רק מה שאושר מראש.
    בנטפרי, רוב המשתמשים מוגנים רק על הספק, ואם גלשו דרך ספק אחר – אין סינון.

    לכן אצלי בבית, במיוחד עם הילדים – רק נתיב.

    גם יש לי מחשב אחד – וזה יוצא יותר זול מנטפרי!

  16. כמה דברים כאן לא כ"כ מדויקים.
    א. הדרן עובדים על נטפרי ולא על נטספרק.
    ב. לגבי השאלה, תלוי מה היא רוצה לעשות המחשב [הרי היא צריכה לעשות משהו במחשב אחרת לא היה לה מחשב].
    ג. ברור ופשוט שאין על נטפרי, מנסיון ארוך, אבל מכיון שהיא צריכה סינון על המחשב ולא על הספק, כפי שמפורט בשאלה, לשים נטפרי זה קצת בעיה מכיון שנטפרי לא בנוי לסינון על המחשב, למרות שיש להם כזה סינון, [VPN] לפעמים זה קורס ולפעמים לא, צריך לבדוק איזה מהירות גלישה יש לה, [כי בגלישה איטית זה קורס הרבה מה שאין כן בגלישה סבירה [10\15 מ"ב ומעלה.

  17. תגידו מישהו יודע משהו על עסקן PC???
    האם זה סינון טוב?
    זה תוכנה שיושבת על המחשב (ועל נטספארק) ומסננת אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית!

  18. חלילה! וכאן זה חמור שבעתיים, משני הסיבות שהוזכרו לעיל.
    ראשית כל, [לא רוצה להישמע קיצון, אך הדברים חייבים להיכתב], נטספארק לא מנוהלת ע"י אנשים יראי שמים- שכל מטרתם היא לטהר את בתי ישראל… אלא מדובר באנשים שחלקם [בקושי] שומרים תו"מ למחצה שליש ולרביע, ולקחו את עניין הסינון מטעמים מסחריים וכדו'. [אני בכוונה נמנע מלכתוב מונחים מגדריים, בשביל שדבריי לא יוצאו מהקשרם].
    והבעיה השניה היא הבעיה שהסינון הוא לא ברמת ספק אלא ברמת מחשב, שזה בעצם שווה [כמעט] פח.. ובפרט שגם הסינון בעצמו לא מהודר [בלשון המעטה].

  19. הרבה כאן שוב מפספסים את הנקודה העיקרית:
    סינון אינטרנט אמור לאפשר גלישה בטוחה ולא להגביל את האדם כמעט לכל אתר, אחרת בשביל מה צריך אינטרנט כזה בכלל?
    שוב, כל מי שחושב שהיצר בקרבו חזק ומתגבר עליו, אסור לו שום אינטרנט, שיבקש ממישהו חיצונית שיבצע בשבילו פעולה כלשהי.
    לגבי מי שהגיב כאן לגבי נטספארק שהם לא יראי שמים – וכי מה בכך, ואיך זה קשור לאיכות הסינון?
    לפעמים מבחינה פסיכולוגית מרוב שלאדם כל הזמן אסור ואסור, הוא דוקא צובר דחף חזק יותר כן להכנס לאן שאסור.
    וכי לא יוכל אדם עם נטפרי להוציא את הסים מהטלפון ולהכניס סים לא כשר ולגלוש? וכי אי אפשר פשוט להחזיק בשני טלפונים, האחד לא כשר והשני כן? ואין לדבר סוף.

    במחילה מהרב, אבל אני חושב שיש כאן אפליה לרעה לפסול את נטספארק כשהוא מוגדר ברמה גבוהה ומנוהל חיצונית ע"י מישהו ׁׁׁ(ככה שאי אפשר יהיה למחוק או לכבות את ההגנה ע"י המשתמש עצמו).
    אני עם אינטרנט כל החיים, מגיל קטן, וראו זה פלא, ע"י נטספארק מגלישה באתרי תועבה – הפכה הגלישה שלי לגלישה באתרים תורניים ואתרי מידע חיוניים.
    מחילה אבל – מי שבאמת מפחד מאינטרנט, והיצר בוער בקרבו, שום דבר לא יעזור לו, ואם הרבנים דורשים סינון חזק יותר מנטספארק (רימון) אז שאותן חברות סינון יאותו לאשר אתרים שאין בהם פריצות ואין סיבה לחסום ובכל זאת חסומים (מבדיקות אישיות שעשיתי) ואז נוכל לדבר על זה שוב.
    האם הטענה לא צודקת?

  20. בעיני אינטרנט הוא כלי עבודה ולא כלי בילוי, ותכלית ההכשר הוא לתת לאנשים מה שהם צריכים לעבודה בלי שיוכלו להכנסלאתרים של לשון הרע ליצנות ובודאי חוסר צניעות חלילה, אינני מכיר את האפשרויות השונות, אבל אין לרכוש סינון אחר אלא כזה שקיבל אישור של ועדת הרבנים לעניני תקשורת, ומה שכתבת לגבי מי שיצרו וכו' זה הבלים, אל תביאנו לידי נסיון ולא לידי בזיון…

  21. המשפט האחרון: "ומה שכתבת לגבי מי שיצרו וכו' זה הבלים"….. מילה בסלע!

    כששאלו איזה "רב" על סינון של אינטרנט, הוא אמר שהוא בכלל לא מבין מה צריך סינון, הרי גם עם סכין אפשר להרוג, ובכל זאת לכל אחד יש סכין בבית…
    לכו תראו איך ה'חסידים' שלו עם האייפונים שלהם נראים..

    הדברים מדברים בעד עצמם. שאף אחד לא יצטדק..
    צריך וחובה שהגוף הממונה על הכשרות יהיה מנוהל ע"י אנשים ירא"ש, שיודעים מה לחסום ומה לפתוח. בחטיבות הסינון המקובלות, ממש לא "הכל חסום, ואם כן מה החכמה".. זה שטויות במיץ..

    אגב, בעסקן פירסמו שהסינון שלהם פותר את הבעיה של סינון על המחשב ללא תלות ברשת הראשית.. זה גם כן משפט מטעה, כיון שגם לאתרוג וגם לנטפרי האפשרות הזו קיימת ע"י חיבור VPN, ובנטפרי ישנה תוכנה שחוסמת את האפשרות שלא לגלוש ע"י הvpn.

  22. במחילה מהרב,
    אבל גם אני משתמש באינטרנט למטרות חיפוש מידע ועבודה ולא בילוי, ואותם אתרים שאמרתי שחסומים – מי אמר לרב שיש בהם תוכן רע, כשהרב לא מכיר את תוכנם כלל? התכוונתי לאתרים נורמליים לחלוטין.

    אתם יודעים משהו, אל תסכימו איתי, אבל אני יודע שלבי שלם עמי כשאני כותב שורות אלו, ואני אגיד לכם יותר מזה – יש בחדר לידי (שקיר אחד חוצץ בינינו) ששייך לאמא שלי, וכן מחשב נוסף ששייך לאבא שלי, ושניהם אינם חסומים כלל, וכשהם לא בבית אני לא רץ לשם כדי לראות תועבה, וזה אומר דרשני.

    אילו היו הסינונים של נטפרי עונים לצרכים המינימליים – הרי שהייתי ודאי משתמש בשירות שלהם.
    חיים כהן, שמת לב שאתה רק מחפש דרכים היכן נמצאות אותן פרצות אינטרנט? אני אישית לא מתעסק בזה וזה גם לא מעניין אותי, וכנראה שמי שזה מעניין אותו – שיעשה חושבים עם עצמו לפני שהוא מוכיח אדם שמחזיק בסמארטפון (שאגב, אני אישית קיבלתי היתר מרב להשתמש בכזה טלפון).

  23. אני רוצה להסביר שהסיבה שנטפרי כ"כ חסום ו'חונק' כפי ההגדרה שהייתה כאן זה משום סיבה אלא מטעם הגנה כיון שזה םועל בטכניקת הרשימה הלבנה שזה החסימה הטובה ביותר בשונה מאלו העובדים בשיטת הרשימה השחורה ששם כבר היו מקרים של אנשים שנכנסו לרשתות בחו"ל לצרכים כלשהם ונכוו ממש לכן ודאי שזו השיטה הטובה ביותר,

    וודאי שבבית עם ילדים א"א בלי נטפרי כבר שמעתי סיפורים על ילדים שנכנסו לחסימה של נטו מייל [כמו מה שהיה לבזק לפני כמה שנים מי שזוכר] ושאר החסימות ובכמה משחקים נכנסו למקומות גרועים ביותר אני לא רוצה להסביר כדי לא להכניס אנשים לניסיון אבל כאחד שמבין בזה אני יכול לומר תברחו מזה כמו מאש,

    גם מי שיש לו משהו נגיש והוא לא משתמש בו דבר ראשון אשריו אבל בכ"א כבר אמרו חז"ל שאין אפוטרופוס לעריות.

    [אין לי שום קשר לנטפרי אני אישית מחזיק מחשב לצרכים תורניים עם אאוטנט לאמי שתחי' יש נטפרי לצורך עבודתה- יש לי ידע בזה ואני אומר תזהרו זה אש לפרוץ חסימות זה ממש משחק תזהרו ואם לא עליכם אז תדעו שלילדים זה ממש פיתוי לפרוץ ולו בשביל ההרגשה שהנה םרצתי ואז לראות מה יש שם וכו' וכבר יש אנשים [בכל מיני גילאים] שאינם איתנו [לא בזה ולא בבא ר"ל] כתוצאה מדברים כאלו.

  24. מנסיון חיים ראיתי שהאינטרנט היחיד היחיד היחיד שמסונן באמת זה רק נטפרי רק נטפרי!!!
    כל השאר חרטה ברטה!!!
    האינטרנט היחיד שאתה מרגיש בטוח שלא יהיו לך אף פיתויים ולא נסיון כי אין מה לנסות ולבדוק הכל חסום חסום!!!
    ועוד משהו חשוב! בנטפרי גם אם חס ושלום התגלה משהו שאינו חסום ונפלת חס ושלום(שזה כמעט לא יכול להיות כלומר לא נתקלתי אף פעם אבל בכל זאת) מיד אחרי שובך וחזרתך בתשובה אתה יכול לפנות במיידי לשלוש הנקודות בצד המסך ולחסום מיידית את התמונה או התוכן הלא ראוי גם אם זה באמת לא פסול זה נחסם מיד עד שבודקים את זה מה שלא קורה בשום סינון!!!!

  25. לגבי עסקן לא להתקרב אסון!!!
    היה לי אתרוג על הספק שזה לא הספיק לי כמובן (ואכמ"ל) ואז החלטתי שאני לא רוצה את זה אבל אבא שלי לא רצה לעבור למשהו אחר אז פניתי לעסקן כי ראיתי מודעה בעיתון
    וכמובן הם הבטיחו לי אינטרנט מסונן לגמרי בתוכנה שעל המחשב.
    התקינו לי את זה והתחלתי לגלוש. ולא רק שזה לא סינן את אתרוג אלא זה הוסיף חטא על פשע ונהיה הרבה יותר גרוע מאתרוג.
    לא אלאה אתכם בתיאורים של מה שלצערי ראיתי אבל רק אומר לכם שהיוטיוב נפתח לי …לא מסונן…
    בהתחלה לא הבנתי איך זה יכול להיות באמת שזה נהיה יותר גרוע הרי זה גולש על האתרוג!
    ואז הבנתי כעת על פי מה שקראתי כעת פה מחיים שאתרוג לא חוסמת VPN וזה אומר שלמי שיש אתרוג יכול לגלוש על רשת אחרת על ידי הVPN אפילו רשת פרוצה לגמרי!
    רק מעניין למי שיש אתרוג פלוס עם התוכנה שחוסמת חיבורים זה גם יעבוד עם VPN?

  26. איתן כתב:
    "זאת ועוד: שמי שקצת מבין, תוכנת סינון המותקנת על המחשב עצמו היא פשוט גומרת על מערכת ההפעלה תוך זמן לא כ"כ ארוך".
    תוכל להסביר את דבריך?

  27. אנחנו ברימון איזה שבועיים ובזמן הקצר הזה הספקנו לראות מלא דברים ממש ממש פרוצים אנחנו עוד מעט עוברים לנטפרי והייתי מציע לכולם לעשות נטפרי רימון זה אינטרנט חצי פרוץ בברכת שלא תצא תקלה מתחת ידינו

  28. אינני מומחה ומכיר הכל, כדאי להתייעץ בועדת הרבנים לעניני תקשורת, מה שאני יודע הם שלושה: נטפרי [אני מבין מאנשים שזה הכי טוב], נתיב, ואתרוג [מבית רימון, זו הגירסה החרדית שלהם].

  29. נטפרי ממש מצויינים, שירות מצויין,מחירים סבירים לחלוטין, ולא גורם משום תקלות למערכת ההפעלה.
    אתרוג: מבחינה טכנית הייתי ממליץ להמתין עד שיתבססו, כעת יש שם בעיות שהם בעצמם מסתבכים. שנית: אתרוג, תלוי אלו מסלולים. גם באתרוג לא כל מסלול יתאים לבן תורה.

  30. אבל שמעתי שעכשיו בגלל הקורונה ויש מלא שעובדים אם מחשבים מהבית לנטפרי יש בעיות וזה לא מצליח לעלות את האינטרנט אני מכיר איזה אחת שאמרה שהיא כמה בשש כדי שהיא תוכל להשתמש במחשב אם הרב יכול להגיד לי אם איזה סינונים עדיין יש אינטרנט מסודר זה מאוד יעזור לי

  31. צריך לבדוק האם ניצלו את כמות הג'יגה שתקלות מסוג הנ"ל קשורות בדרך כלל לניצול המירבי של הג'יגה.
    שזה נמדד לפי הורדות והעלאות ונפחי הקבצים הנשלחים והמתקבלים גם יחד. וכידוע שחבילות הגילשה הניתנים דרך נטפרי או כל ספק אינטרנט אחר בסינונים הכשרים הרשמיים, הם נפחים שאינם עולים על 50 ג'יגה במקסימום.

  32. זה ממש לא קשור לסינון.
    בעקבות הקורונה יש אכן בעיות קליטה בכל החברות- למי שמשתמש בגלישה סלולרית. הפיתרון הוא כמובן להשתמש ברשת קווית, שגם אותה יש לנטפרי, ואז הקליטה היא מצוינת מנסיון גם בימים אלו.

  33. ג'נטק + מחנה קדוש
    הסינון היחיד שבאמת מסנן, ולא חונק תוך כדי. התוכנה שלהם מבוססת על תוכנת Livigent שפותחה ע"י חברת RnD Software. זה סינון יהודי מחו"ל. אני אשאיר פה קישורים לעיונכם.

    יש לג'נטק אישור רב
    https://gentechsolution.com/when-you-cannot-do-without-a-smartphone.html

    איזו רמות סינון מתאימה לי? (עם מחנה קדוש! לא ג'נטק לבד!)
    http://tagflatbush.com/what-is-machane-kadosh/

    אתר מחנה קדוש
    https://machanekadosh.com/

    T.A.G. (Technology Awareness Group) Israel
    https://www.tagisrael.org/services
    תרדו לסוף העמוד. הם ממליצים על 4 תוכנות, אבל רק 2 הראשונות רלוונטיות (ג'נטק ו- טקלוק)

    מחנה קדוש עובדים גם עם נתיב, אבל הבנתי מכל מני אנשים באינטרנט וגם מכאן, שנתיב לא טובים, למרות שהם פיתחו בעצמם את התוכנה שלהם.

    ויכול להיות שאפשר להצטרף לסינון של מחנה קדוש גם דרך Techloq (שמעתי שהם הכי טובים), אבל התוכנה שלהם כרגע זמינה רק למחשבי ווינדוס

  34. מדבריך נראה שלא מדובר בסינון ברמת ספק, אלא ברמת תוכנה.. כך שעם כל הרצון הטוב; כל סינון שהוא ברמת מחשב בלבד, שווה פח!

    בשולי הדברים אביע תמיהה על הקביעה שכתבת שהסינון שהזכרת הוא "הסינון היחיד שבאמת מסנן, ולא חונק תוך כדי"… כיום, חלק גדול מאוד [אם לא רוב] ממנויי האינטרנט בבתים החרדים [בישראל] הם של נטפרי, ולא שמעתי על מקרי תמותה מחנק רח"ל…

    התבטאויות שכאלו ללא בדיקה מעמיקה על בסיס נתונים עובדתיים, יכולות לגרום לאנשים לעשות טעויות בשיקול הדעת.. וחבל.

  35. חיים כהן,
    אולי מספיק עם הביקורת? הבנאדם אומר לך שמבחינתו זה כן שומר עליו מדברים לא טובים, וזו כל מטרת הסינון.
    אתה יודע, גם כשיש נטפרי אפשר לחבר מחשב אחר לספק אחר בבית שהוא לא נטפרי ואז מה תעשה? הנקודה שלי: אין באמת פתרון אידיאלי לגלישה באינטרנט, אלא כל אדם צריך לעשות חשבון נפש לעצמו אם הוא כן נשמר מדבר רע או שלא לגמרי.

  36. אז מה אם זה תוכנה ולא ספק. אמנם הסינון הוא לא ידני, אבל זה עם .A.I (ככל שעובר הזמן הוא משתפר) והוא מסנן מצויין. וזה לא כמו פעם, שהיה 'חסימה' כמו תוכנת K9. זה מסנן דרך חברת הסינון עם שרת פרוקסי (או VPN) שזה משתווה לסינון ברמת הספק. הרי בהתחברות לשרת הסינון, כל תעבורת האינטרנט עוברת דרכם לפני שהיא מגיעה אליי. אותו דבר גם סינון ספק.

    אל תקרא לזה פח, זה לא אינטרנט רימון. אני לא יכול בכלל לשנות כלום בעצמי, אני צריך לבקש מחברת הסינון והם פותחים/סוגרים בשבילי. בנוסף, בחו"ל יש גם דבר שנקרא associations, ארגונים שאם מצטרפים דרכם יש הגבלות על מה פתוח, מה סגור, ומה אפשר לפתוח. אם אני מבקש מהסינון שלי לפתוח משהו שמנוגד להשקפה של הארגון, הם פשוט לא יפתחו לי את זה.

    הנה קראתי קצת על נטפרי, והם מאפשרים יוטיוב למשל. מחנה קדוש יותר מחמירים מהם (זה מוגדר כסינון חרדי, ואני משתמש בו למרות שאני עצמי לא חרדי)
    אני על רמה 4 ולא על 3 כי אני צריך לבצע קניות אונליין פה ושם. הם לא מאשרים רשתות חברתיות (ברמה 3 אין ווצאפ בכלל), תמונות לא צנועות נחסמות ותמונות שמטבען בסדר (למשל באתרי קניות) ואין בהן בעיות צניעות חמורות, התוכנה יודעת לצנזר אותן. לא סתם לטשטש, זה מזהה צבע עור וממש שם עליו כמו חתיכת נייר או קרטון לבנה. ככה שלא רואים פנים בכלל או ידיים או אוזניים… זה מצנזר אפילו תמונות שרואים גבר לבוש צנוע, זה ימחק את האיזורים ה'חשופים' כביכול – פנים, ידיים, אוזניים. זה אפילו מצנזר תמונות של רבנים כי זה מזהה צבע עור (הייתי מעלה פה קישור לתמונה לדוגמא אבל אני לא יודע איזה אתרי העלאת תמונות נטפרי מאפשרת)

    הם חוסמים גם חדשות
    ספורט
    אתרי מדיה (כל אתר שמיועד לסרטים/סרטונים כולל יוטיוב כמו שאמרתי קודם)

    ברמה 2 אין דפדפן ויש רק אפליקציות שהם אישרו מראש
    ורמה 1 זה בכלל טלפון בסיסי בלי אינטרנט או טלפון מאושר

  37. לאריאל ולאחד שמבין; הדברים שכתבתי כלל לא נכתבו על איכות הסינון אלא על צורת הסינון. וסינון ברמת מחשב זה פח. כן! הסברתי כבר בתחילת הדיון למה זה כך. כך שכל האריכות שכתבת ר' אחד שמבין בנוגע לחומרות וכו' בסינון לא רלוונטית, היות שכלל לא דיברתי על האיכות אלא על הצורה.
    ולאריאל, בנטפרי אין אפשרות להתחבר לספק אחר. זה בדיוק מה שהתוכנה WiFree עושה. בדיוק את זה היא חוסמת.

    אני ממש לא ביקורתי. ממש לא!
    אני פשוט נמצא עמוק בתחום, ויודע בדיוק מהבחינה המקצועית איך זה עובד. כך שלשלול אלטרנטיבת סינון ברמת מחשב, ממש לא נחשב כ"ביקורת", אלא להכוונה למידע טוב ומקצועי יותר.

    בכל אופן, שיהיה לכולם בהצלחה.

  38. לי יש אתרוג ואפילו הי פתוח מאד סגור ר' חיים כהן שיסלח לי מאד נראה שכוונתו טובה
    אבל איך יכול לגתוב שבאתרוכ אפשר הרדע לבגיע לאתרי תועבה זה שקר גס ועלילה,

  39. באתרוג ישנה אפשרות של התחברות לקבוצת קניות…
    כן. כן… כולל כל מה שזה כולל…

    הנסיון הוכיח את שלו, והמציאות מדברת בעד עצמה.
    פוק חזי מאי עמא דבר..

  40. אני מצטרף למה שכתב הרב חיים כהן, הכל אמת אני אחד שמתעסק במחשבים בתור תחביב ובאמת כל הגנה שיש הצלחתי להוריד אותה או לעקוף אותה, וחבר דיבר איתי על נטפרי אמרתי לו שגם את זה אפשר לעקוף והתערבתי איתו ובאמת הוא צדק יש לי נטפרי בבית כבר שנתיים אף פעם לא הצלחתי לעקוף את הגנה זה הגנה הכי טובה שיש, וכל מי שאומר "מי שיצרו בוער וכו' " שילך לעשות שיעורי בית עם עצמו מענין אותי לראות מה הוא רואה, ואף אחד לא אמר שאתרי תעובה זה רק הבעיה, יש לך כמעט בכל אתר פרסומת לא צנועות לא צריך שזה יהיה ממש תעובה בשביל לפגום בעניים, ונטפרי עושים עבודת קודש לא תמצא אתר עם פרסומת לא צנוע, פשוט אין להם שום פשלה.

  41. מניסיון גם עם נטפרי, נתיב ואתרוג –
    ברור שרק נטפרי!
    בנטפרי לא קרה אף פעם פשלה עם החסימה. מה שכן קורה בנתיב ובאתרוג.
    כמו כן, נטפרי יכולים לאפשר יותר אתרים (שהם לא בעייתיים) דווקא בגלל שיש להם חסימה יותר מדויקת.
    יש להם סינון על האתרים (כל אתר שמתקבל אצלם נקבע לו דרגת סינון: חסימה מוחלטת/ פתיחה/סינון מלל וכו') + סינון מלל אוטומטי + סינון תמונות אנושי + סינון גם על תוצאות חיפוש בגוגל.
    כמו כן לנטפרי הגנה כפולה – גם ברמת ספק וגם ברמת מחשב (ההגנה על המחשב היא באמצעות תוכנת WiFree)
    כמו כן, השירות של נטפרי מצוין. כל פנייה שמתקבלת נבדקת, ומתקבלת תשובה יחסית מהר.

  42. אני מצטרף לכל המגיבים על נטפרי
    יש לי נטפרי וזה כלל לא עושה לי בעיות ובלי שום פשלות בעניני קדושה
    איישר כוחו של מי שהמציאו

  43. אתם צודקים שנטפרי הכי טוב אבל הוא סינון מאוד נוקשה ולא שייך לעבוד איתו למשל אישתי לומדת מחשבים וניסתה את נטפרי וזה לא איפשר הרבה מאוד אתרים מקצועיים שנדרשו ללימודיה ואם אתה מבקש שיפתחו אין אמם מי לדבר באתרוג הם יותר מתאימים את עצמם ללקוחות מקצועים

  44. דווקא נטפרי מאוד מאוד משתדלים להתאים את עצמם גם לתחום התיכנות וכדו', ועושים את מירב המאמצים הן בפן הכללי, והן בפן האישי מול הלקוח באופן אישי, בשביל להגיע לתוצאות טובות.. אבל כנראה שלא כל דבר אפשר לעשות ב'מגבלת' ההלכה היהודית. כל נושאי השרתים ושולחנות עבודה מרוחקים [למשל], הוא דבר מאוד בעייתי עבור מי שרוצה שהסינון באמת יתאים לאנשים המחמירים על קלה כבחמורה… כך שטכנית, לא תמיד ישנה אפשרות.

    ובשביל המליצה: הלו תימן בבני ברק, זו מסעדה לממכר בשרים… אבל לא שייך לעבוד איתם, כי הם למשל לא מוכרים חזירים, צלופחים, חלזונות ועוד…
    משא"כ רשת מסעדות טיב טעם הם יותר מתאימים את עצמם ללקוחות מקצועיים, הם מוכרים הכל…
    אני יודע שזו דוגמא קיצונית, אבל קודם כל צריך להניח על השולחן את עניין הכשרות, ורק לאחמ"כ מי שנשאר ברשימה, לוקחים את ה'הכי מקצועי'.. אבל לא ההיפך.

  45. אני מבין שחברת רימון בלחץ מהזליגה האדירה של לקוחות לפתרונות סינון שמתאימים לבני תורה (או בעצם לכל אדם).. אבל לשתול תגובות בפורום זה, זה ממש לא מקצועי.

  46. לצרכי עבודה יש לי בעיות עם נטפרי שאינן פתירות, אע"ג שהתכנים שאני צריך הם חלקים לכולי עלמא.
    דוגמא, קבלתי הכשרה חינם מהעבודה, לצורך כך ישנו אתר לימודים ובו קורס מכוון. הקורס מחולק לשיעורים וכל שיעור לעשרות סרטונים קצרים, סה"כ מעל מאה סרטונים, בלתי אפשרי לשלוח ידנית כל אחד לבדיקה ולחכות שיפתחו. אין לנטפרי פתרון לצערי הרב, כי הם באמת נותנים סינון חזק, רק לעתים חזק מדי, ושוב אע"ג שהתכנים הנצרכים כשרים לחלוטין. דוגמאות נוספות קורות שתוך כדי עבודה צריך להגיע לכל מיני אתרים שאין איתם שום בעיה ונטפרי יאשרו אותם אחרי בדיקה, אבל תוך כדי עבודה אי אפשר לשלוח לבדיקה ולחכות כ"כ הרבה. וזה התחיל לקרות לי הרבה מאז המצב והעבודה מהבית. זאת הסיבה שאני חש שאין לי ברירה אלא לעבור לאתרוג מסלול הכי מחמיר, בתקוה שיתן מענה.

  47. האם באמת אתרוג ניתן לעקיפה?
    אני מכירה כמה וכמה אנשים טובים וצדיקים שמשתמשים בו, וגם את הילדים ה(קצת פחות)צדיקים שלהם, ושמעתי מאלו וגם מאלו שאין כלל דרך לעקוף את החסימה…
    מחזקת בזאת את ידי כל האומרים שאין על נטפרי
    אכן
    הסינון הכי מוצלח בעולם
    ושכחתם להזכיר, שגם התשלום הוא רק לכיסוי עלויות מינימלי ולא מעבר
    הצדיקים שהקימו את המיזם המדהים הזה לא מרוויחים עליו כלווווום (בעולם הזה כמובן…. בעולם הבא לא נראה לי שיש מישהו שיכול לדמיין איזה מקום מוכן להם שם…)

  48. ערן, 2 הבעיות שהזכרת הם 'בעיות' שעצם המונח 'סינון' יוצר אותם, וכלל לא קשור לנטפרי באופן ספציפי..
    אלטרנטיבת הסינון היחידה [!!] שניתן לסמוך עליה לחלוטין, היא סינון באמצעות רשימה לבנה ולא באמצעות רשימה שחורה. ומכיון שכך אין מנוס מלשלוח את הסרטונים [הדוגמא הראשונה] ואת הלינקים [הדוגמא השניה] לבדיקה אחד אחד…
    באתרוג, אם הלינקים/הסרטונים יפתחו לך ללא בדיקה, קרי: הם עובדים באמצעות רשימה שחורה… וזה גרוע מאוד!

    וכמו שנכתב לעיל, מוזכרות כאן 'בעיות' שלא קשורות לנטפרי במאום, אלא הם דברים שקשורים לעצם העניין שאנחנו כחרדים לדבר ה' מעוניינים בסינון ללא תקלות.

    ואידך זיל גמור.

  49. חיים כהן, אני מסכים אתך בעקרון. אמנם כיון שישנם אנשים החרדים לדבר ה' ורוצים את הסינון של נטפרי, אך עם זאת צרכי עבודתם חשובים ובלתי אפשרי לעבוד עם הפתרון הנוכחי של נטפרי. הדבר הנכון היה לאפשר מסלול מיוחד עבורם, עם ממשק מכוון (עם סיסמא מסיבות ברורות) בו ניתן לאפשר נקודתית לינקים חריגים (שאינם ידועים כאסורים), שהלקוח מכיר ובוטח בהם. כביכול הלקוח אומר: "נטפרי אני צריך את הסינון שלכם, אבל לעיתים דחופות אני צריך שתחזירו לי את השליטה בצורה חלקית (עד כדי רשימה שחורה). אחרת אני לא יוכל להשתמש בפתרון שלכם, וחבל לשני הצדדים". ואין עם זה בעיה לענ"ד, כי בסופו של דבר השליטה היא אצל הלקוח והוא בוחר להגביל עצמו עם נטפרי. ואין חשש שבעת יצר הרע כביכול נהיה יותר קל לחטוא, כי זה לא יאפשר לינקים ברשימה שחורה. בעצם מדובר פה על פתרון של רשימה לבנה, עם אפשור חריגה לרשימה שחורה. ממה נפשך: לקוחות שלא צריכים את זה – לא יצטרפו למסלול כזה, ולקוחות שחייבים את זה יוכלו להינות מהסינון החזק של נטפרי ולא יצטרכו לעבור לספק עם רשימה שחורה תמיד.

  50. זה לא רלוונטי…
    בדיוק כמו שלכל חוק ישנה הגדרה ברורה מה כן ומה לא, ואם לא תהיה הגדרה אז לא יהיה לדבר סוף וכל אחד ימשוך לכיוון שלו, כך גם פה.. זה פשוט בלתי אפשרי.
    חטיבת הסינון כמסננת, אינה יכולה לסמוך על דברי הלקוח שטוען שהלינקים/סרטונים שלו הם 'נקיים לכו"ע'. זה פשוט לא ילך. כי מי יוכיח שזה אכן כך כל עוד הם לא בדקו את זה בעצמם? בקיצור, אתה מבין שזה לא רלוונטי.. היא המסננת, והיא זו שצריכה לבדוק אם התוכן אכן כשר וראוי או לא. ולא שייך בשום פנים אופן לפתוח מסלול על בסיס רשימה שחורה.. כי אתה תטען על לינקים מסויימים שהם נקיים, ואחריך יבוא פלוני וגם יטען, כשזה לא כך… ולמה לך יאמינו ולו לא?

  51. אבל ביום שנטפרי יעשו את זה הם יאבדו את כל הייחודיות שלהם, וחבל. כיום נטפרי משמשת חומה בצורה שלא נותנת לאדם ליפול בשום אופן מהסטנדרט המוקפד שהוא בחר. אם נפתח פתח, ועוד תחת המותג המהודר 'נטפרי', ברור שרבים יתפתו לרדת לשם גם אם אין להם צורך, ואין הצר שווה בתועלת.
    עבור מי שבכל זאת מוכרח לשירות כזה, יש ל'נתיב' מסלול מיוחד עם 'רשימה אפורה', בה ניתן לגשת לכל מה שלא פסול בהחלט, תוך טשטוש תמונות אוטומטי.

  52. הייתי באתרוג ועברתי לנטפרי ואני גומר על נטפרי את ההלל
    באתרוג נראו תמונות נשים ותכנים שהצינעה יפה להם …..ואף על פי שהיתה לי תוכנת אתרוג על המחשב החוסמת אותי מלעקוף החסימה ולא עקפתי אותה מעולם וגם אתרי חדשות מלוכלכים ככיכר ובחדרי נפתחים באתרוג על ידי קבוצה ואילו נטפרי פותחת הרבה יותר טוב כי הסינון שלה מדוייק וסוגרת הרבה יותר טוב כי הסינון שלה מדוייק ובנוגע לטוענים שצריך הרבה סרטונים שנטפרי יפתחו לעבודתו זה אפשרי לקנות נקודות אם זה מעל 16 בחודש וייתן 3 נקודות לסרטון ואז זה יהיה דחוף והמענה מיידי לסיכום ליהודי ראוי להחזיק נטפרי ולא אתרוג פלוס כי בנטפרי מה שנסגר בדרך כלל זה פלדה לכולם כולל כולם ואמנם מרוב זהירותם הם סוגרים קצת יותר ממה שצריך אבל זה עדיף משמיעת וקריאת נשים וכולי ואכמ"ל
    ועל נטפרי נאמר ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד

  53. יישר כח חיים. החכמתי מהדברים שלך ומשאר החברים תודה.
    רציתי לדעת אם יש לך מידע על חסימה לסמארטפון כי אני ממש לא מבין בזה גם שם יש עדיפות לנטפרי? אם כן אם אפשר להסביר טיפה למה כי למיעוט הבנתי סמארטפון עובד שונה ממחשב או אולי אני טועה…

  54. לנטפרי לצערינו עדיין אין סינון על סמארטפונים.
    בתחילה היה רק על מחשב, וכעת ב"ה יש גם על טאבלטים, אך על סמארטפונים אין…

    בעניין זה, יש את נתיב והדרן. [ולא עסקן, וכ"ש לא מושגח/מושגח פלוס/כשר פליי, ושאר ירקות…].
    מי מבין השניים טוב יותר? אינני יודע, היות שלא התניסיתי בעצמי. תוכל לברר זאת בפורומים החרדיים, כדוגמת פרוג ודומיו.

  55. עברתי על ההתכתבות כאן ורציתי להעיר כמה דברים.
    א. אין ספק ש"נט פרי" זה הסינון הכי טוב ורצוי שיש!! זאת טיפשות לומר אחרת.
    ב. הייתה נפילה בנט פרי לפני חצי שנה/שנה בערך וזה ביטל את הסינון לזמן קצר.
    ג. החיסרון הגדול בנט פרי זה שההגדרות של מייקרוסופט לא מתעדכנות וזה עוצר אותם, כמו"כ העדכונים של חנות מייקרוסופט. (הייתה לי תקלה במחשב, ומייקרוסופט לא הסכימו לעזור לי עד שאני יבטל את החסימה כי זה הפריע להם).
    ד. גם יוטיוב לדוגמא חסום לגמרי! ברור שהתחלופה שלו אינה מספקה דיו. מה שגם זה לא משמיע שירים רצוף. לדוגמא היו יכולים לפתוח ערוץ ביוטיוב ולהעלות לשם את כל השירים שהם היו רוצים וככה היו חוסכים.
    לסיכום: אין לי תחלופה של סינון אחר כמו שציינו לעיל. אבל בכל זאת יש הרבה בעיות בנט פרי שהמענה עליהם כנראה יקח כמה שנים.

  56. ברור שיש לנט פרי הרבה מה לשפר.. החל באי חסימה של העדכונים והתוכנות של מיקרוסופט, וכלה באתר יוטיוב יותר נורמאלי כמו ערוף ביוטיוב שיעלו לשם תוכן וככה הוא ינגן באופן רצוף וכדו'.
    הייתי שם ולא יצאתי מרוצה כלל!
    ח"ו איני ממליץ על שום סינון אחר כמו שציינו לעיל!!!!
    אך איני אומר שנט פרי זה פיתרון הולם.

  57. 1. ישנם עידכונים מלאים עבור תוכנות מייקרוסופט.. החל מחלונות, וכלה באופיס… אתה מציג נתון שיקרי.
    2. יוטיוב הרגיל פתוח… אין שום צורך ב"אתר יוטיוב יותר נורמלי"… הכי נורמלי זה האתר הרשמי בעצמו, והוא פתוח! [עניין ה"וידאו טוב", זה משהו חיצוני שלא קשור לנטפרי בכלל.. בשביל למצוא סירטון ביוטיוב, פשוט תחפש בגוגל "XXX יוטיוב".. וזה בדיוק כמו לחפש בחלונית החיפוש של יוטיוב עצמם].
    3. ישנה בהחלט אפשרות להפעיל פלייליסט רציף של ערוצים ביוטיוב…! גם כאן אתה מציג נתון שיקרי.

    זה פשוט הזוי ולא נתפס איך ששוב ושוב השקרים של רימון שנועדו ללכלך על נטפרי, צפים ועולים, בו בזמן שהם חסרי בסיס…
    מי שרוצה לעיין בהרחבה בנושאי השקר והוצאת הדיבה של רימון [שמיואשים מהקריסה שלהם] על נטפרי, יכול לעיין בפורום פרוג ולראות.. זה פשוט הזוי. הם ממציאים שקרים שלא היו ולא נבראו.. והם לא בוחלים בשום אמצעי, גם תביעה בבתי המשפט על עניין מגוחך וחסר בסיס של גניבת פטנטים [שמעולם לא היו פטנטים רשומים אצלם!].

  58. לרגע זה נשמע שאתה עובד בשביל נטפרי או משו דומה??
    בכל אופן אני מבין שיש לך כנראה טינה גדולה כנגד רימון.. אבל מצטער לומר לך שאני לא קשור אליהם משום מקום.. סה"כ הייתי בנט פרי בסביבות שנה, והפריעו לי הדברים שכתבתי לעיל!
    אם באמת יש פתרון בשביל הדברים שכתבתי, אשמח לשמוע ואכן זה יעזור לי. אך אני לא חושב שמין הראוי לצאת במתקפה כנגד מישהו שסה"כ כתב מה שראה!! מה שעוד כתבתי מפורש שבסופו של יום, למרות הכל, ברור שעדיף נטפרי.

  59. כל מי שהיה ברימון-אתרוג ועבר לנטפרי, והיה ער למעללים הבלתי נתפסים שהם עוללו [ועדיין] לציבור יראי ה' שרוצים סינון מבית פנימה, ולא איזו חבורת XXX שהקשר בינהם לסינון לחרדים הוא יותר רחוק מהמרחק המבדיל בין מזרח למערב, יש לו טינה עליהם.

    הם לא מוכנים בשום פנים ואופן להפסיד בקרב. ולא רק שהם לא מודים בתבוסה שהם נוחלים [ברוך השם!] מול שיטפון הלקוחות שעובר מהם לנטפרי, אלא הם לא בוחלים בשום אמצעי שיגרום ללקוחות ולספקים לא לעבוד עם נטפרי. וזה יותר הזוי מהזוי.

    ולגופם של דברים, מה שכתבתי לך, ר' אלי, הוא בלי קשר למלחמה שרימון-אתרוג מנהלים מולינו, אלא אני פשוט נצמד לעובדות… כתבת שאין עידכונים למייקרוסופט – זה לא נכון. ישנם עידכונים. כתבת שאין אפשרות להפעיל פלייליסט לערוצים [שאושרו] בנטפרי – זה לא נכון. ישנה אפשרות.

    ועדיין, מבחינתי, גם אם מה שכתבת היה נכון, ו'הבעיות' הללו היו קיימות בנטפרי, הרי זה דומה לאדם שמתלבט אם להעדיף אופניים חשמליים או מאזארטי רק בגלל שיש לה איזשהי סריטה בתחתית הטמבון… וברצינות: אתה מדבר כאן על חטיבות סינון [על כל המשתמע מכך, ועל ההשלכות הרוחניות של בתים בישראל], והנתון שעליו אתה מדבר שמפריע לך הוא העובדה שא"א [לטענתך] להפעיל פלייליסט ביוטיוב…
    [בנימה אישית-] אההמממ לא יודע. קצת מגוחך.. לא?!

    בכל אופן, הנני מעיד עלי שמים וארץ, שאין לי שום שייכות לנטפרי. אני בסה"כ אדם שמחזיק אינטרנט המון שנים, ועברתי בכל הסינונים הקיימים, בדקתי בעצמי את כולם הן מבחינת איכות הסינון [היינו מבחינת דתית], והן מהבחינה המקצועית כאיש מחשבים. זה הכל!

    בכל אופן, בהצלחה לכולם.

  60. אני כותב עכשיו מכאב לב אמיתי (ב"ה)
    אני גר בחו"ל עכשיו יש לי נטפרי (לפני זה הייתה לי סינון אחר) אני כבר משקיע כל כך הרבה זמן לפרוץ את נטפרי וזה לא הלך לי
    כל אחרים הצלחתי

  61. ייתכן שלאנשים שעובדים בבית על דברים פשוטים נטפרי מספיק, כל מי שצריך משהו יותר מורכב של תכנות, בניית אתרים וענינים מקצועיים, צריך להחזיק בצמוד לסינון נטפרי עוד מחשב לא מסונן בכלל כדי לעבוד.
    כשמתחננים לנטפרי שיפתחו כדי למנוע את הפריצה התשובה שלהם היא: אתם מחפשים לפתוח, אז תלכי לחסימה אחרת ולא מנסים להתגמש, מנסיון רב שנים.
    בנוסף חשוב ליידע את רבני בית הדין שנועדה המטפלת בנושא זה היא: ועידת הרבנים לביצור חומות הדת ולא ועדת הרבנים לענייני תקשורת שקשורה למקומות המספרים הכשרה ולא לאינטרנט.

  62. אין בין הדברים שנכתבו מעלי [ע"י טכנאי] לבין המציאות כל קשר, ואפילו לא המזערי ביותר…
    יש לנטפרי מאות ואלפי מנויים מתכנתים ומפתחים, והכל מצויין ופעיל, ומשתדרג עם הזמן.

    לינק אחד [מתוך כמה] שיעיד שהדברים הנ"ל נכתבו ע"י אינשי דלא מעלי, שמנסים כל העת להכפיש את נטפרי.. אבל זה לא יעזור לכם, כי מליון אמריקאים לא טועים..

    https://netfree.link/wiki/%D7%A0%D7%98%D7%A4%D7%A8%D7%99_%D7%9C%D7%9E%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9D_%D7%95%D7%9E%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%AA%D7%99%D7%9D

    בהצלחה.

  63. אם אין קשר, אז מה הלחץ שלכם כל הזמן להגן ולסתור כל ביקורת והערה?
    הדברים נכתבו מתוך נסיון רב בעבודה עם בתי תוכנה ובתי ספר בעיר בני ברק

  64. דברי חיים כהן לא נכונים.
    אני חושב שהאמת היחידה זה שהוא היה מחובר מלפני 7 שנים לרימון ולא לאתרוג, ואז אני לא יודע מה לענות לו על מה שהיה פעם.
    לגבי הטענה השקרית שלו "נטספארק לא מנוהלת ע"י אנשים יראי שמים ועוד…
    אני מכיר (אישי) יותר מ3 אנשים חרדים שהם חלק מהניהול תוכן של נטספארק/רימון, בנוסף מי שאחראי על תוכן בחברה זה הרב יהושוע שפירא שהוא אחראי על כל ההחלטות התוכן ללא שום אינטרס של כסף, והם לא נציגי תמיכה אלא אחראים.
    לגבי הטענה השקרית הנוספת "אפשר לעבור בין מסלול למסלול בתוך החשבון האישי באתר"
    אני כבר 4 שנים באתרוג וניסיתי המון פעמים את האפשרות הזאת, ובאו אלי המון אוהדי נט-פרי ולא הצליחו להראות לי את השקר הזה שאתם מפיצים.
    ועוד שקר מבית היוצר של חים כהן "מה גם שאפשר להתחבר לקבוצות גרפיקה וקניות, שבהם פתוחים אתרים בעיתיים ממש עם תמונות תועבה לחלוטין"
    ניסיתי המון פעמים את האפשרות הזאת, ובאו אלי המון אוהדי נט-פרי ולא הצליחו להראות לי את השקר הזה שאתם מפיצים.
    לגבי הדמגוגיה "כשאני רואה רב בישראל שממליץ על אתרוג או נתיב, אני פשוט פוכר ידיי בייאוש… רבש"ע למה זה קורה? הרי אין הקב"ה מגלגל תקלה ע"י צדיקים.. אז למה כאן"
    הרב סילמן שמבין בנושא של אינטרנט יותר מימך ממליץ על אתרוג פלוס כמו על נט פרי, או שגם עליו יש לך השגות.
    אחרי שכולם כותבים שאין אפשרות לשנות מסלול אז עברת לנושא של קבוצת קניות, וגם זה אוהדי נט-פרי לא הצליחו להביא הוכחות לבעיות יותר ממה שנט-פרי.

    בקיצור אצלכם אוהדי נט-פרי לא עובד נושא העובדות אלא הכל על בסיס ססמאות וסיפורים "פעם היה עובד אצלי".
    אני חושב שנטפרי היא רק טוב לשוק אבל עדיין אחרים קיימים לשוק

  65. יהודים יקרים,
    אנו לפני יום ה' המתקרב אלינו.
    אנא, מי שחושב שמתאים לו נטפרי, שייקח, ומי שמתאים לו משהו אחר – שיעבוד איתו.
    בסופו של דבר כל הדיונים כאן לא מובילים לשום מקום מלבד תקלות של לשון הרע.
    בסופו של דבר כל אדם עושה מה שנראה לו נכון, גם אם יש שלא יסכימו איתו, ומה לנו לתת יד ליצר הרע להחטיא אותנו במריבה לפני יום דין?

  66. אלי, תגובה קצת מאוחרת, אבל מידע רלוונטי לא מזיק.
    הסתכל בקישור הרלוונטי, תחת הכותרת "מאפיינים יחודיים", בסעיף "עדכוני ווינדוס":
    https://netfree.link/wiki/%D7%A1%D7%A4%D7%A7%D7%99_%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98_%D7%A9%D7%9E%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%A0%D7%98%D7%A4%D7%A8%D7%99#.D7.94.D7.A1.D7.A4.D7.A7.D7.99.D7.9D
    ייתכן שפשוט סבלת מחסימה של ספק האינטרנט, לא של הסינון…

  67. איזה חסימה הכי טובה אני יכולה לשים על מחשב בודד,
    כלומר יש לנו בבית ראוטר והרבה מחשבים, אבל על שלי אני רוצה סינון, סינון שיתן לי גישה לכל מה שקשור לתכנות וכולי..
    אשמח להצעות

  68. במקרה כזה נטפרי לא יוכלו לתת פתרון, כי המענה שלהם הוא לראוטר, והיא מחפשת סינון למחשב בודד.
    לכאורה הפתרון שלך הוא דרך נתיב.
    אבל את המידע הכי מדויק אפשר לקבל בועידת הרבנים לביצור חומות הדת, יש להם מענה טלפוני במספר: 1599-550-330

  69. vpn זה פתרון מורכב ומסובך מבחינה טכנית, לא מומלץ לשימוש קבוע וחלק.
    כשהמטרה לתת פתרון לאדם שרוצה לחסום במקום שאחרים לא, חשוב לתת פתרון שיתן גלישה חלקה ונעימה, ולא פתרון שיציב כל הזמן קשיים, מה שיגרום לו לנטוש את ההתחזקות, ולחזור להשתמש בלי סינון בכלל.
    הפתרון בכל מקרה הוא לשאול את ועדת הרבנים, ולא אנשים ששרופים על נטפרי.

  70. אני אתמול הוספתי על רימון את נתיב למחשב שלי
    בינתיים בסדר
    למי שרגיל (כמוני) שהכל נפתח בקלות זה לוקח זמן להתרגל לבקש כל אתר שצריך שיפתחו לך
    אבל זה משתלם
    אני בחודש נסיון מקווה להשאר בעז"ה אם לא יתקע אותי מדי

  71. עוד תדעו תוספת למפחדים מנטפרי:
    גם גרפיקאים ועורכי וידאו תדעו ישנם אתרים לא אפרטם פה, אבל הם מופיעים באתרים נפוצים של נטפרי, עם מאות או אלפי סירטונים וכן מאות או אלפי תמונות כל אתר. וכמובן צריך לשלוח לבדיקה סירטונים אם הם לא פתוחים. אבל כנראה שמרוב שיש הרבה משתמשי נטפרי אפשר למצוא כבר עשרות (בלי הגזמה) סירטונים פתוחים ואולי יותר..
    לכן גם לגרפיקאים אין מה לפחד. כל האתרים שהזכרתי מלאים בתמונות שכמובן כבר פתוחות כי הם נשלחו לבדיקה אוטומטית

  72. האם יש הבדל בין אתרוג לאתרוג פלוס ?
    אני חייב עכשיו סטיק לעבודה של אישתי, ואני מסתפק בין נטפרי לאתרוג פלוס, משום שראיתי כתבה ( שיווקית..) ביתד נאמן על אתרוג פלוס, וזה היה נשמע ממש מוצלח.

  73. אני משתמש עם אתרוג, כך אני רגיל כל השנים, אבל יכול להיות שהיום שיש גם נטפרי זה יותר טוב, אני לא מתמצא רק רואה מה אנשים כותבים כאן. אצלי אין גישה לילדים לאינטרנט בכלל.

  74. יש משהו שלא מספיק הדגישו כאן. שלהרבה מאוד אנשים נטפרי לא תועיל להם,
    לדוגמה, מי שצריך קורס דיגיטלי מאוד קשה עד בלתי אפשרי ללמוד בנטפרי (היות ואין אופציה לפתיחה למשתמש מסוים אלא בכמות מוגבלת לפי מספר הנקודות)
    וישנם עוד שלא יתאים להם נטפרי.
    כך שיש לברר היטב לפני שמתחברים לנטפרי, שבאמת זה עונה על הצורך.

  75. שלום וברכה,
    אני מאוד מעוניין להתקין את נטפרי למכשיר שלי
    אך ממה שהבנתי הסינון ניתן לתקנה רק בטבלתים, ולא בסמארטפונים, אלא אם כן זה נעשה דרך סים.

    וממה שהבנתי עם סים אי אפשר להתחבר לרשתות WIFI רגילות נכון ?

    יש גם סינונים אחרים שלא מתאימים לאלו שרגילים לאינטרנט פתוח.

    אני פשוט איבדתי כיוון.

    אני רוצה לחזיק פלפאון אם סינון כשר אבל אני כבר לר יודע מה לשים ומה לעשות…

    ואל תשיבו לי נטספארק, כבר ניסיתי והאינרנט שלהם – אפילו בהגנה ההכי גבוהה – לא משהו. אפשר לראות תמונות לא צנועות בקלי קלות….

    לכן אני פונה אליכם שוב כדי שתעזרו לי לברר מהניסיון האישי או מהמידע שלכם מה לתקין על המכשיר שלי [אני משתמש באנדרואיד].

    תודה מראש לכל הגולשים.

  76. לדעתי מה שיתאים לך זה פלאפון עם 2 סימים. אחד בשביל שיחות (ותדאג שהאינטרנט יהיה חסום בחברה!) והשני בשביל האינטרנט כמו למשל של 019 עם סינון נטפרי. כנראה שיהיה לך בעיה עם וואטסאפ אבל תדבר איתם אולי יוכלו לעזור. במקביל אתה יכול ללכת לטכנאי שלא יאפשר חיבור לWIFI.
    בהצלחה!

  77. איך יתן לבטל שלא ישלחו אלי הודעות כשמתקבלות הודעות חדשות בנושא הסינון?
    זה פשוט איום ונורא כמה הודעות מיותרות ללא טעם וריח.
    אשמח לעזרה בעניין.

  78. האמת
    חיים כהן דיי שיכנע אותי עם הטיעונים שלו לעבור לנט פרי
    הייתי ברימון – חצי פרוץ זאת המילה!
    הייתי באתרוג – לא הייתי מרוצה! ואכן היו דברים מעולם..
    אתרוג פלוס – אני לא מכיר…
    נטספארק – יש לי היום על המחשב – התוכנה עצמה חוסמת טוב יחסית ברמה הכי גבוהה ולאתרים נצרכים (לא מושלם לפחות לא כמו שמתארים בנטפרי) אבל צריך להרחיק את הסיסמא לתת לחבר או משהו

    אבל בהתייחס לכל
    הטיעונים אני חושב שנטפרי הכי טוב!
    הקושי היחיד זה איך עושים או למי פונים
    אם תוכלו לכוון אותי אני אשמח לעשות!!
    וישר כח לכל התגובות!
    וישר כח לרב שנותן מקום להשמיע!

    ובנימה אישית – אני לא חושב שמי שעושה רימון הוא רשע…
    הוא כנראה באמת לא מכיר…
    זה סינון מאוד בעייתי
    ואולי אם הרב ירשום מה מותר מבחינת הלכה לראות בתמונות
    או לשמוע
    או לגבי גדר ייחוד
    ככה שאנשים יוכלו להבין מה הסינון שלהם נותן להם לעומת מה שההלכה מתירה
    ואחר כך יוכלו לקבל החלטה מצילת חיים.
    תודה רבה!!

  79. אני בטוח שאם תעשה בגוגל נטפרי תגיע אליהם… לגבי לכתוב מה מותר ומה אסור זה הרי בלתי אפשרי… ולכן מותר רק מה שיש השגחה מפוקחת של רבנים ידועי שם, ולא רימון כמובן.

  80. אוסיף את הזוית שלי, לא קראתי את כ-ל התגובות אבל נראה שיש לי מה להוסיף מנסיוני.

    1. מנסיוני – עודף חסימה עשוי בסוף לגרום למכשולות גדולות. וד"ל. הגדרת עודף היא כל אחד לפי צרכיו.
    2. נטפרי הכי גרוע מבחינת עודף חסימה, ומאידך הכי בטוח מבחינת נקיות. אתרוג גם סובל מקשיים מעודף חסימה. לנתיב יש כזו בעיה, אך יש להם יותר אפשרויות טכניות וגם רצון לפתור את זה במרבית המקרים, להבדיל מהאחרים שסובלים מקושי טכני או חוסר רצון או שניהם יחד.
    3. נתיב הכי פחות נוח מבחינה טכנית, מפריע לפעילות חלקה של המחשב. נטפרי יוצר בעיות מסוימות למשתמשים מתקדמים בגלל שהוא VPN.
    4. אתרוג פלוס (להבדיל מאתרוג) לא איפשר בעבר מעבר בין מסלולים, דרישה של ועדת הרבנים. לא ידוע לי שהשתנה ואין סיבה. נתיב – יש להם חסימה (לבחירה) גם ברמת ספק, אבל מינימלית מאוד.

    כל הסינונים ניתנים לעקיפה מלאה -וקלה מאוד!- בדרך כזו או אחרת, למכירים. זה אינו פתרון אלא כלי עזר מינימלי.

    אני ממליץ על נטפרי למשתמשים רגילים הצריכים מיילים, בנקים וכדומה. על אתרוג למי שצריכים משהו קצת יותר רחב. ועל נתיב למי שזקוקים להתאמה אישית לצרכיהם – עם מחיר של פגיעה ביעילות המחשב.

    ט.ל.ל

  81. אכן אין על הסינון של נטפרי בעולם !!!
    כיום בכל בית חרדי הירא לדבר השם שמשתמש באינטרנט, מכניס לבית רק את נטפרי.
    כל השאר סינונים בעתיים ביותר
    סינון רימון, הוא סינון גרוע ביותר, שאינו נחשב לסינון. ואינו לבני תורה כלל ועיקר !!
    נטפרי חוסם לא רק תמונות וסרטונים פרוצים, אלא גם דברי כפירה, כל דבר שכתוב שאין לפי רוח היהדות חסום בנטפרי. כמובן שאין לשון הרע רכילות הוצאת שם רע, כלום. בקיצור הם דאגו לכל מה שצריך.
    ראוי ונכון להפיץ את נטפרי בכל מקום
    איני כותב מנגיעות אישיות, אני פשוט כמה שנים בנטפרי, וגיליתי שאין על הסינון שלהם בעולם !!
    אשרינו שזכינו בדור כזה שפל, לסינון כזה מוצלח, שמציל רבבות של אנשים מבאר שחת.

  82. שלום רב לכל העונים,
    האם יש אידיאל טוב ועובד של אתרוג של vpn?( כי נטפרי עושים בעיות וצריכים אישורים מיוחדים בשביל vpn…)

  83. נטפרי = לא אפרש להתקין לטלפון – וזה הכי חבל.

    [אלא אם כן חוסמים את הווי פי ומשתמשים בשני סימים שזה מאוד לא פרקטי ולא רלוונטי…]

    נטספארק = מניסיון אישי הוא היה יכול להיות טוב.
    למרות שהוא קצת חונק, בכל זאת אם יודעים לחפש אפשר למצוא תקלות עד בלי די ! אפילו ברמה הכי גבוהה (עם אינטרנט) ! והוא חוסם הרבה שיעורי תורה שזה חבל… כמובן שיש להם תמיכה טובה – אבל עצם הסינון מגרר את היצר ומביא לידי הרהורים רעים.

    או שזה חונק פחות אבל מביא לידי מכשול – הרהורים, או שזה חונק מדי ולא פרקטי…

    אני בינתיים משתמש בסינון גוי שחוסם לפי צרכיי, שזה יותר טוב מכלום.
    אני אישית רוצה לעבור למשהו יותר רציני , לא חונק אבל כשר – אבל לא נראה לי שאמצא בזמן הקרוב…
    בינתיים אני מסתדר עם "רחוב" בכיס וסומך על עצמי…

  84. בואו נעשה סדר.
    קודם כל אפשר וצריך למחות נגד סינון שלא מספק הגנה מספיקה אבל בלי להכפיש את האנשים שעומדים מאחוריו,
    לדוג' "נטספארק" בלי להכנס לאיכות הסינון הוקם בידי אנשים יראי שמים ולשם שמים ואני אומר את זה באחריות!! כדאי להזהר מאוד מלשון הרע והוצאת שם רע על אנשים ובפרט שבדיון הזה זה לא כלכל משנה, מה שמשנה זה האם בסופו של דבר האינטרנט מוגן כהלכה.

    "נטפרי" אכן מספקת את ההגנה הטובה ביותר(מניסיון)
    המחיר שמשלמים על כך הוא חסימת יתר לפעמים ולדעתי הוא בלתי נמנע, צריך להגיד את זה שמי שרוצה אינטרנט מסונן כמו שצריך זה יבוא ביחד עם חסימת תכנים אפילו כשרים לחלוטין שהוא היה רוצה להגיע אליהם, אי אפשר אחרת! אם אתם שואלים אותי זה מחיר שכדאי לשלם בשביל אינטרנט מסונן ושמירה על הקדושה. "קדושים תהיו כי קדוש אני"

  85. נטספארק מניסיון אישי הוא מעולה !אבל אני אומר אז זה לטועלת, שלצערי מצאתי שם תקלות. אלא אם כן חוסמים את היוטיוב ואת הפייסבוק לגמרי – ונראה שאפילו הכי ניתן למצוא תקלות ע"י חיפוש ממושך בדפדן. לכן שומר נפשו לכל הפחות יבקש שיחסמו לו את הפייסבוק ואת היוטיוב לגמרי. מה שטוב אצלם שניתן לדווח והם ממש זמינים.

  86. שלום רב לשואל,
    בדידי הווה עובדא, הייתי זמן רב בנתיב וחיפשתי להתעדכן ולנסות את נטפרי ואתרוג אך מהר מאוד חזרתי הביתה לנתיב.
    הייתי ממשיל את זה לחליפה שאתה קונה בחנות סטנדרטית לבין חליפה שאתה קונה אצל חייט.
    נטפרי למעשה פופולרי מעצם היותו "מוצר מדף" כלומר סינון רנדומלי, מה שפתוח פתוח לכולם מה שסגור סגור לכולם,
    לעומת זאת נתיב בונה לך את הסינון לפי הצרכים והקטגוריה בתחום בו אתה עוסק.
    שלא לדבר על התענוג של מחשב נייד שניתן להתחבר איתו לכל רשת wifi בעולם ולגלוש מסונן, מה לא ניתן בנטפרי

    מקווה שהועלתי

  87. 1. נטפרי היא ממש לא מוצר מדף [בהשוואה שלך לנתיב], אתה פשוט לא מכיר את כל האפשרויות בחשבון. ישנה אפשרות מובנית של הגדרת תגיות מוגדרות של גרפיקאים, צלמים, מתכנתים, ועוד, ועל בסיס רשימה לבנה או שחורה. [וזה חוץ מנושא הקהילות, אבל זה כבר נושא אחר].
    2. גם בנטפרי אפשר להתחבר לכל רשת wifi בעולם ולגלוש מסונן! בנתיב זה ע"י תוכנה, ובנטפרי זה ע"י VPN. וזה גם יותר יעיל ופרקטי, כי להסיר את תוכנת נתיב עולה כסף, והסרת הVPN של נטפרי לא עולה כסף. [מה שעולה כסף, זה ההסרה של התוכנה שלהם, שהיא גם סיפור אחר, ולא חייבים להתקין אותה]. מה גם שעלות השירות בנטפרי עומד על 20 ש"ח בלבד, ובנתיב המחיר הוא כפול [ונראה לי גם יותר].

  88. יש לי פלאפון אנדרואיד רדמי A6 יש לי נטספארק כבר שנתיים ואני לא מרוצה כל פעם מגלה פרצה חדשה חוסם אותה ומגלה אחרת.. רציתי לשאול על איזה סינון אתם הכי ממליצים בשבילי אין לי בעיה ויותר נכון אני מעוניין לוותר על אתרים בעייתים רבים כמו יוטיוב פייסבוק ודומיהם.. אני מעוניין בווצאפ מוביט וויז בנק לאומי ביט קופת חולים וכאלה אפליקציות נצרכות אולי אתר חדשות דתי לא חובה… הבנתי ממכם שנטפרי זה רק למחשב ולא לפלאפון נכון? רוצה משהו שאי אפשר לעבור בקלות.. תודה רבה מראש! גם מי שמקפיד לא לכתוב בחול המועד אני חושב שמדובר פה בצורך חשוב מאוד ובפיקוח נפש רוחני.

  89. אני באמת רוצה להתקין את סינון הדרן, אבל לא ניתן לנסות את הסינון כמו שניתן לנסות בסינונים רבים …

    הוא מתקין לך את זה לשנתיים וחצי וזהו…

    אולם שמעתי עליו טוב. מה דעתכם ?

    לולי היתה אפשרות לנסות הייתי אולי עובר להדרן.

    וזה מאוד מצער אותי שאני לא עושה כדין בעינין הטלפון אם הגנה לא דתית אבל לאדם שרגיל לטקנולוגיה ולעיני רוב ככל הסינונים האלה לא נגישים וחסרים השקעה.

  90. כבוד הרב הבעיה שלא ניתן לנסות כלל. מתקינים לך את זה לשנתיים וחצי וזה הוא, לא ניתן להסיר וזה על המכשיר עצמו. לכן לפני החלטה שכזאת אני חייב עצות או חוות דעת לפני. אבל כנראה שזה לא סינון כזה טוב אל לא מאפשרים לאנשים לנסות כנראה שהם לא מעודכנים כל כך…

  91. תתייעץ עם מי שיש לו, אני עצמי ב"ה עם מכשיר כשר פשוט כמו של יהודים מפעם… לא ראיתי מקרוב איך משתמשים בסמארטפון מכל סוג שהוא…

  92. "תורה אחת יהיה לכם", מה שטוב ליהודים טוב ליהודים כולם… תתקשר לנטפרי, תשאל מה החבילה כוללת ומה האפשרויות ותבדוק לפי הצרכים שלך.

  93. לכבוד רבני בית ההוראה הרב חיים כהן.
    כל מילה בסלע. היה לי אתרוג והוא ממש לא טוב כמו שאמרו לעיל.
    כעת יש לי נתיב אבל יש בו כל מיני פשלות, בדיוק מה שכתבתם, כי זה בשיטת הרשימה שחורה ולא הלבנה.
    אני רוצה לעבור לנטפרי, אבל יש לי כמה שאלות:
    א. בנתיב אין יוטיוב, אלא אם כן ביקשת לפתוח סרטון ספציפי והוא נבדק. אבל בנטפרי הבנתי שיש יוטיוב אלא שהוא מסונן ברשימה לבנה.
    וכאן אני שואל: הרי יכול להיות התמכרות לראייה בסרטונים ביוטיוב גם אם הם צנועים לגמרי, ואת החיסרון הזה אין בנתיב.
    ב. אם יש אתר שאין בו שום בעייה בכלל, יש מצב שבכל זאת יחסמו אותו בנטפרי? הרי אם פותחים (לפי מה שראיתי ברשימה שלהם) את איביי אמזון ועלי אקספרס, ויש סינון על כל התמונות והתכנים המילוליים, הרי יוכלו לפתוח כך את כל האתרים כולם, וכל האתרים יהיו רשימה לבנה, חוץ מאתרים שליליים, לא?

  94. אני גר בחו"ל ואני משתמש ע"י VPN של נטפרי. אני גם תקנתי את התוכנה של WIFREE.
    הבעי' היא שאין לי בעי' להסיר את התוכנה של WIFREE, הגם שעולה כסף, ולצערי מצאתי את עצמי בתקופה האחרונה הרבה פעמים עושה את זה, ואז ברגע אחד אני פרוץ לגמרי, ע"י RESTART או ע"י לשנות כיון בהVPN.
    האם יש לאחד פתרון לזה?

  95. אין פיתרון לזה, בארה"ב אין אפשרות לקבל נטפרי רק דרך VPN (שמעתי שהם עובדים על זה, שיהיה להם שמה שרת משלהם, הלאווי…)
    לגבי אלה שגרים בארץ שיש להם אפשרות לקבל הסינון דרך השרת, חשוב להבהיר שיש מעליותא גדול, שכיון שאם זה דרך VPN, גם אם מותקן על המחשב תוכנת וייפרי, כן יש אפשרות לעקוף את נטפרי ולהגיע לאינטרנט פרוץ לגמרי ה"י. (אני לא יפרט פה איך, כדי שלא תצא מכשול… אבל להורים חשוב לדעת שיש אפשרות, והילד 'החכם' שלהם יכול לעלות על זה…)

  96. תודה, כן גם אני שמעתי מהם שעובדים על זה, אבל לא יודעים כמה זמן זה יקח. אבל לפחות זה עזר לי, שאין זה בכי' לדורות, ועצם זה שהם עובדים על זה חיזק אותי להמתין בסבלנות, וב"ה מאז אני מחובר לנט-פרי כל הזמן, כה יתן ה' להלאה.

  97. אני לא חושב שיש דרך לעקוף את החסימה של נטפרי, אולי אפשר למצוא פירצות, כמו משחקים להורדה באתר מסויים וכו' וכו'

  98. אני גם הייתי בנתיב, ופשוט כמו שחיים כהן ועוד ביארו וזה האמת, די בקלות אתה יכול לפתוח איזה אתר שאתה רוצה, אתה מקבל טופס שבו אתה מקבל "אחריות על עצמך" וזהו הוא נפתח.
    בנטפרי אין מצב שזה קורה!! מה שראוי נפתח מה שלא לא!!

  99. נט פרי סינון אינטרנט מעולה !!
    חשוב להדגיש משהו שלא ככ תייחסו אליו כאן ,
    בנתיב בגלל שאין סינון תמונות רובוטי + אנושי כמו בנט פרי
    זה גורם שהמון דברים שכן נפתחים בנט פרי כי הם יודעים לסנן בתוך האתר
    לא נפתחים בכלל בנתיב !!!
    למשל בחיפוש בגוגל מעבר לתמונות ….
    בכלל נט פרי סינון מעולה עם עשרות אלפי אתרים פתוחים
    ואפס מכשולות !
    אשריהם ואשרי חלקם !

  100. שלום לכל המגיבים!
    קראתי את כל התגובות והבנתי שנטפרי הכי טוב!
    אבל…
    המצב שלי כרגע בתור שכיר שעובד מרחוק,
    שאני והמעביד שלי מעלים קבצים בענן one drive וככה אנחנו עובדים הלוך וחזור,
    ומה שקורה למעיישה בגלל הסינון שיש מלא קבצים שנתקעים בלי שאני ידע בכלל בשתי הכיוונים,
    אחרי בירור מול נטפרי ובקשה מהם שיורידו את החסימה מהענן הזה לצורך עבודה שלי הם טוענים שאין להם אפשרות כזאת…
    יש למישהו רעיון בשבילי?
    מה הייתם ממליצים בתור סינון טוב ואיכותי אבל לא חונק כמו נטפרי לפעמים…
    תודה מראש!

  101. שאלה:
    יש לי מחשב נייד, אין לי מודם או ראוטר בבית כי אני מתחברת בעבודה וכו..
    נטפרי טוענים שהתוכנה שלהם ניתנת להסרה בקלות
    יש למישהו פתרון אחר של סינון על מחשב ולא ברמת ספק?

  102. התוכנה של נטפרי ניתנת להסרה 'בקלות' רק על ידם בלבד! אדם פרטי ממוצע לא יצליח להוריד אותה
    התוכנה נקראת 'וויפרי' וגורמת לכך שחיבור של המחשב לרשת יתאפשר רק באמצעות ספק של נטפרי
    אם בעבודה יש נטפרי, זה הפתרון הכי טוב

  103. מלי, הפתרון לכזה דבר במסגרת נטפרי הוא לא התוכנה שמסננת על המחשב, אלא ספק נטפרי VPN, כלומר שמתחברים לכל אינטרנט שרוצים, אפילו ל-WIFI של אוטובוס, ואז מתחברים לVPN של הספק של נטפרי, ואז האינטרנט מסתנן דרכם.
    כדי למנוע גלישה רגילה ללא ה-VPN, יש להתקין את תוכנת WIFREE של נטפרי, שמונעת גלישה באינטרנט שלא מזוהה כמסונן על ידי נטפרי, ואינה ניתן להסרה בקלות (ניתן להסירה דרך התמיכה של נטפרי בעלות 100 ש"ח, אבל אני משער שאפשר לבקש מהם בעת ההתקנה שלא יהיה ניתן להסירה כלל ממחשב זה)
    הבעיה היא שנטפרי מאוד מתקמצנים באישור שהם נותנים לVPN, ולכך הפתרון הוא לפנות לחברת RL ולבקש מהם חיבור VPN של נטפרי.

    קישורים ומראי מקומות:
    על ה-VPN של נטפרי: https://netfree.link/wiki/VPN_%D7%A9%D7%9C_%D7%A0%D7%98%D7%A4%D7%A8%D7%99
    תוכנת הוויפרי: https://netfree.link/wiki/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%AA_WiFree

    אם יש שאלות נוספות אפשר להגיב כאן ואשתדל לענות.
    נ.ב. אין לי כל קשר לנטפרי מלבד זה שאני משתמש בסינון שלהם כבר כשנה וחצי.

  104. מאיר, יש לנטפרי 2 תוכנות.
    תוכנה אחת היא הידועה והיא נקראת וויפרי, ומטרתה כפי שתיארת למנוע חיבורים לא מסוננים.
    אך למלי יש חיבור לא מסונן (למשל בעבודה), ולכן שלחתי אותה לבקש מחברת RL חיבור VPN כך שכל אינטרנט יוכל להפוך למסונן.
    וזאת בצירוף תוכנת הוויפרי, כדי למנוע התחברות רגילה, בלי ה-VPN של נטפרי.
    התוכנה שנטפרי דיברו עליה שניתנת להסרה בקלות, זו תוכנה אחרת לגמרי, שמסננת את המחשב עצמו, בדומה לתוכנה של נתיב לדוגמה, זו תוכנה שניתן להסירה די בקלות, ואז אין שום סינון, ולכן היא לא נפוצה כלל כי נטפרי לא מאשרים אותה כמעט לאף אחד.
    ולבעיה זו לא יעזור וויפרי, כי כשמשתמשים בתוכנת הסינון של נטפרי משתמשים בחיבור אינטרנט לא מסונן והתוכנה היא שמסננת אותו.
    בהצלחה

  105. לידיעה:
    הגעתי לדיון הזה אחרי חיפוש בגוגל : על סינונים, בעקבות כמה מכשולות בסינון שיש לי כיום של נתיב. ואמ"ל.
    יש לי במחשב אחר סינון של נטפרי ולא נתקלתי במכשולות.
    בל"נ אני עובר בעוד 2 מחשבים שיש לי נתיב לנטפרי.

  106. שלום רב,
    ראיתי את התגובות והתבלבלתי לחלוטין.
    אני משתמש בעבודה במחשב נייד, עובד גם מהבית.
    כשאני עובד מהבית אני מתחבר לאינטרנט דרך הטלפון ("נקודה לשיתוף אינטרנט").
    הטלפון חסום באפליקציה AppLock (למי שמכיר) כך שאין לי אפשרות גלישה בטלפון עצמו – מכשול אחד ירד.
    דיברתי עם נטפרי לסינון על המחשב עצמו, אמרו לי שצריך לדבר עם הספקים שלהם. הם מספקים גלישה דרך סים עם חבילת גלישה בלבד. לי זה לא רלוונטי.
    שאלתי אם יש להם סים שיש בו גם חבילת גלישה וגם שיחות – אין.
    אני צריך סינון, שמצד אחד הוא טוב, ומצד שני יאפשר לי לעבוד בצורה רציפה.
    הציעו לי לשים על המחשב חסימה של אתרוג.
    אשמח לעזרתכם. אני חייב לסגור את הנושא הזה השבוע, כל עוד הברזל חם.
    תודה רבה!

  107. יקיר שלום, כפי שכתבתי למעלה – תוכל להשתמש ב-VPN של נטפרי שאותו תוכל לקבל בקלות מחברת RL, בתוספת התקנה של תוכנת wifree על המחשב, כך שתוכל לגלוש רק בזמן שהVPN של נטפרי פעיל והחיבור מסונן. ברגע שתתנתק מהVPN של נטפרי והמחשב יקבל בעצם מהטלפון אינטרנט שלא מסונן, החיבור יתנתק אוטומטית.
    שים לב, הוויפרי הנ"ל התקנתו בחינם, אך הסרה הינה בעלות 100 ש"ח.
    בהצלחה

  108. הבנתי שנטפרי הכי טוב, אבל נתקלתי בו ולפעמים הוא סוגר מדי.
    לדוגמא אתרים של בגדי נשים אפילו צנועות, הוא לא נותן לראות, למרות שלנשים אין בעיה לראות את זה ורוצות להזמין.
    אבל לא הייתה פה התייחסות מספקת לאתרוג או אתרוג פלוס, טוב? לא טוב? מומלץ? פחות מומלץ?
    ומה ההבדל בין אתרוג לאתרוג פלוס?

  109. לא מכיר את אתרוג, אתרוג פלוס זה כמו נטפרי רק יותר דפוק…
    הרבה יותר דברים חסומים
    והבעיה של אתרי בגדי נשים
    היא בעיה מהותית
    אין סינון שפותח "רק נשים צנועות"
    יש סינונים שכל תמונת נשים פתוחה, כמו רימון, ויש שכל תמונה סגורה, כמו נתיב, אתרוג ונטפרי.

  110. הייתי בנתיב, אתרוג ונטפרי.

    מבחינה רוחנית בשלושתם היתי משויכת לקהילה מסוימת, לא ראיתי הבדלים.

    שרות-שלושתם ניסו מאד יפה לעזר, היה שרות מצוין.

    מקצועית-מי שצריך סינון למחשב שנמצא במקום העבודה, ואין לו אופציה לסינון על הראוטר, ממליצה לעשות רק נתיב, תוכנות הסינון של נטפרי ואתרוג על המחשב זה תוכנות מבבוססות VPN ולא תמיד מאד יציבות.

  111. אשמח לקבל מידע על סינון של 'כושר פליי' לסמארטפון,
    1. האם עצם הסינון הוא טוב מבחינה רוחניות?
    2. וגם האם צריך לפתוח אפליקציה ספיציפי, האם פותחים מיד או שבודקים אם זה בסדר ורק אז פותחים?
    3. איך הסינון שלהם על הדפדפן, תמונת נשים, תוכן בעייתי?

    מקודם הוזכר כמה פעמים בקשר לסינון של רימון, למיטב ידיעתי רימון מיועד יותר לציבור הכללי שבלי זה היו בלי סינון בכלל ופחות מיועד לציבור שמחפשים אינטרנט נקי ומסונן

    גם לידיעתכם, יש סינון לסמארטפון של 'סייפטק' שזה בעצם מבית נטספארק אבל יותר מסונן ועם פחות אפשריות לפתוח דברים בעתיים, (לנטספארק יש הרבה בעיות מבחינה רוחניות) יש להם שירות מצוין (דרך וואטסאפ) ועונים ועוזרים די מהר

  112. אני נמצא בנטפרי כבר כמה חודשים וגיליתי שבגוגל דרייב אפשר לראות תכנים אפילו פורנוגרפיים אז עם כל הכבוד לנטפרי הם לא חוסמים הכל!

  113. אינטרנט בכלל זה לא גלאט, נטפרי מסננים הכי טוב מבין כל האחרים, וגם בעניין הזה –
    הם היחידים שחוסמים דרייבים שיתופיים שהם מקור להרבה דברים כאלה
    וכן היחידים שאפשר לדווח על קישור והוא נחסם מיידית עד לבדיקה ידנית
    אם מישהו שולח לך בפרטי אין מה לעשות נגד זה, ואפשר גם להעביר בדיסק אונקי…

  114. יש לי בעיה רצינית שרציתי להתייעץ עם כולם:
    יש לי בעל ממש טוב עדין ומתחשב. אבל יש לו בעיה אחת אמיתית- שהוא פשוט ממוכר לאינטרנט!! והוא כבר מסובב אותי כבר כמה שנים עם זה. הוא נשאר ער לילות רבים וצופה בסרטים. הענין הוא שהעבודה שלי מסכימים לעשות רק חסימה על המחשב שלהם לפי קטגוריות ולא על הוואי פאי, ואני עובדת בתכנות מהבית. ואני כל הזמן אומרת לו שיתקין נטפרי על המחשב שלו, והוא אומר לי שזה חסימה מידי סגורה בשבילו, אבל הבעיה היא כששמים אתרוג, אז הוא בעצמו מהר מאוד עובר לרימון ושם גולש בסרטים כל הלילה. הוא בעל מושלם חוץ מהנושא הזה. והנושא הזה פשוט מעיב על הזוגיות!! כי הוא בכל רגע פנוי במקום לחשוב עלי אז הוא על המחשב. ואת האמת אפילו לנטפרי הוא היה ממוכר, אבל לפחות היה שם פחות פיתויים. עד עכשיו רק אמרתי לו כל הזמן כמה זה מפריע לי, והוא מלא פעמים מזדהה ומפריח הבטחות, אבל תכלס לא קורה כלוםם! ואני רוצה לשאול את חוות דעתכם, אני מרגישה שהמצב הוא בלתי נסבל מבחינתי, והוא אומר לי שאני משתלטת עליו כשאני דורשת שישים נטפרי. הוא חוץ מזה ירא שמים מסיים את הש״ס וכו׳ האם יש לכם פתרון בשבילי?
    האם ניתן לעשות שיהיה וואי פאי רק בשבילי? או אין חיה כזאת? האם יש לו בעיה ולכן שאני אשכור משרד ולא יכניס אינטרנט הבייתה, האם יש לי דרך להכריח אותו להתקין נטפרי?
    חוץ מהנושא הזה הזוגיות שלנו ממש טובה ואיכותית תקשורת פתוחה, והוא ממש מנסה לשמח אותי ולעשות לי טוב.
    אבל בנושא הזה – הוא פשוט שבוי!!
    אני מרגישה שהמצב הזה פשוט לא אופציונלי מבחינתי.
    ואני מרגישה שחייבת לעצור אותו, אבל לא יודעת איך.
    מישהי או מישהו עוד היה במצב הזה ויכול לתת לי עיצה?
    הוא טיפוס מאוד גם אינטלגנט, אז הוא לא כל הזמן רק רואה סרטים, הוא נכנס להרבה פורומים מעשיר את הידע שלו בכל מיני תחומים – טבע, מדע וכו׳
    כשאין נטפרי ויש סרטים אז הוא ממש ממוכר כל הלילה.
    אבל כשיש נטפרי, אז הוא גם שוקע שעות בפורומים.
    מה דעתכם מה המקום שלי בזוגיות?
    כי באופן כללי אני אישה שנותנת הרבה מרחב וחופש בחירה וממש לא אישה שתלטנית, אבל פה אני מרגישה שחד משמעית זה מגיע על חשבוני! זה תופס לו את כל הזמן הפנוי, את המחשבה והרגש. הוא טוען שהוא יכול לשלב את שתיהם וכו׳
    במה אתם מייעצים לי להשקיע את האנרגיה?
    להוציא את המחשב מהבית לחלוטין? ולעבוד רק במשרד?
    להתעקש על נטפרי?
    ואיך אני יכולה גם להתעקש על נטפרי, זה המחשב שלו, והוא תמיד יכול להסיר את החסימה.
    האם נראה לכם שחכם לעשות אולטימטום? בקטע של עד שאתה לא עושה נטפרי אז אני…
    או אם אני נטפרי אני לא מוכנה לעשות כך וכך…
    כי אני מרגישה שאנחנו משקיעים שתינו מלא בזוגיות ובתקשורת נכונה, והנושא הזה מחבל, ואני מרגישה שצריך לשים לו את הגבול, כי הוא ממוכר בצורה מטורפת. אבל לא יודעת איך הדרך הנכונה לשים גבול לבעל.
    אשמח מאוד לקבל עיצה ותושיה כי אני ממש כבר לא רוצה להמשיך עם המצב הזה!

  115. שלום רחל, ראיתי את שאלתך הכואבת מאוד, ודאי אסור להשלים עם מצב כזה, אין ספק בזה בכלל, זה לא יהיה יותר טוב רק הרבה יותר גרוע, וגם היראת שמים בודאי תשחק ותתנדף, זה בדוק ומנוסה, ולכן מדובר כאן בפיקוח נפש. ולכן שתי נקודות יש לדעת לדעתי: ראשית, כן את יכולה וצריכה לעמוד על שלך שיהיה נטפרי בלבד, ושאם הוא מסיר את זה שידע חד משמעית שהוא פוגע בזוגיות. תגידי לו שאת מוכנה ללכת לקראתו בכל דבר אחר כפי שירצה, אבל זה ציפור הנפש! וזה אכן כך, גם מבחינת צביון הבית שלכם וגם מבחינת הזוגיות. את יכולה גם לומר לו שיבחר רב שהוא סומך עליו שתתיעצו איתו על כך… בשום אופן לא לוותר בענין זה. בנעימות, בעדינות אבל באסרטיביות, בלי לוותר, זה כל הבית! במקביל, אם אכן אנחנו מדברים על התמכרות, וזה נשמע כך קצת, כדאי לטפל בזה כמו שמטפלים בהתנכרויות, זה לא נושא פשוט, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי, אבל בשביל זה צריך תהליך ארוך מצידך שיגרום לו לקבל את זה שהוא בבעייה…. זה לא על ידי מריבה וויכוח, אלא בהרבה הכלה, בתיאור המצב וכו', אינני יודע מה עוד, אבל כדי להסתייע הוא זקוק להכיר בבעיה עצמה… אולי תפני לריטורנו להתייעץ כיצד מסבירים לאדם מצב כזה.
    עשי הכל עכשיו כשהכל בבית טוב, כאשר נהיה פחות טוב הרבה יותר שקה…
    בהצלחה רבה מאוד!

  116. אני רוצה לשתף אתכם כיצד שברתי בשלבים את תאוות האכילה שהיתה לי.
    בעבר, התמכרתי מאוד לחטיפים ומתוקים, ובכל פעם שראיתי מבצע, הייתי רץ לקחת מהמדף ושם בעגלה.

    אבל, הקב"ה ריחם עלי ונתן לי רצון כן לשבור את התאווה הזו, ואז התחילה המלחמה בין הטוב והרע שבי: הייתי לוקח חטיפים, מסתובב איתם בסופר וחושב עם עצמי אם לוותר, ואחר כך הולך להחזיר למדף, ואז שוב יצר הרע היה גובר עלי, וכך הייתי מסתובב זמן ממושך עם העגלה, עד שבסוף הצלחתי ויצאתי בלי החטיפים.
    היו לי נפילות ושוב נשברתי אבל לא נפלתי ברוחי והמשכתי לחזור על הפעולה, עד שהשגתי את התוצאה.

    אבל, לא לגמרי שברתי את התאווה ובשלבים מאוחרים יותר (אולי אחר 1-2 שנים) זה חזר, אם כי במידה מועטת יותר, ושוב הייתי צריך לחזור על התהליך המייסר עד שהגעתי למציאות (כמעט) כמו שמתאר הרמב״ם, שלא יאכל אדם אלא כשהוא רעב באמת, ואף על פי שמדי פעם מתחשק לי פיצה או משהו מתוק, זה יותר נשלט מפעם, ואם אכלתי לשובע, ברוב הפעמים אסתפק במזון הרגיל ואת המתוקים כהנאה אני משתדל לשמור לשבת קודש.

    תיארתי כאן תהליך שככל הנראה יצטרך לעבור גם בעלך, והוא חייב להיות מוכן נפשית לכך כדי להציל אתכם מגירושין.

    יהי רצון שהקב"ה יהיה בעזרכם ונתבשר בשורות טובות.

  117. יפה אריאל, והחכמה היא כמה שפחות להכנס לסופרמרקט, או בנמשל שלנו שבבית יהיה סינון ויהי מה. להסתובב ליד מדפי המתוקים ולא לקחת, הרבה יותר קשה. יישר כח על השיתוף.

  118. שלום רחל, ראיתי את השאלה הכואבת שלך, כפי שתיארו אותה רבני בית הוראה. אני רק רוצה להוסיף מנסיון אישי: אני הייתי במצב של בעלך, ואשתי היתה בדיוק כמותך… גם אני פעם הפרחתי הבטחות ופעם צעקתי שהיא משתלטת עלי… אבל תדע שתי דברים: אחד, מה שאת כותבת: "חוץ מזה ירא שמים"… צר לי לאכזב אותך, אבל הוא לא. הוא עוד יהיה אי"ה, אבל עכשיו הוא לא. יכול להיות שגם הוא חושב שהוא עדיין ושלו אינו מזיק, אבל עוד פעם מנסיון אישי: הוא במקום מאד לא טוב. כשנשארים ער לילות רבים וצופים בסרטים, אין רואים רק טבע ומדע… וגם אינו נגמר רק בראיית סרטים… אין חי' כזאת. אני לא כותב את זה לשבור אותך, רק שתדע כמה המאבק שלך מוצדק ומבוקש. אני לא מאמין שאני הוא שכותב דברים אלו, כשרק לפני כמה שנים הייתי ממש שם ואני נאבקתי על זה ברמ"ח אברי ושס"ה גידי, אבל זה האמת הפשוט והכואב.
    והדבר השני שאני רוצה לומר: הבעל שלך ממוכר בכל קנה מדה. נקודה. וצריך להתייחס לזה כך.
    אז מה העצה שאני יכול לייעץ אותך: קודם כל אל תתייאשי. את מתארת אדם חכם, אינטלגנטי, איכפתי, בקיצור: בעל מושלם. וככזה, עם הרבה סבלנות, אהבה ועקביות מצדך, הוא יחזור אי"ה לעצמו. אבל כפי שרבני בית הוראה אמרו, ובצדק: "בשביל זה צריך תהליך ארוך מצידך שיגרום לו לקבל את זה שהוא בבעייה…" איני יודע בדיוק התהליך, כי אצלי זה הגיע כשהייתי במצב מאד לא נעים, וכפי שנקרא בדיוטא התחתונה, ופשוט לא היה לי ברירה, והתעוררתי… אבל תתקשרי להמומחים בנושא שבודאי יעזרו אותך. ותדע ותאמין שברגע שהוא יסכים לקבל עזרה, יש עזרה וישועה בסייעתא דשמיא, ויש תקוה שיהפך לאיש עוד יותר טוב מכפי שהיה קודם ההתמכרות. [ועוד פעם: עכשיו זה התמכרות מוחלטת]
    בנוגע מה שתדרוש ממנו, מנסיון אני אומר, שבודאי את צריכה לתבוע מה שתחליטי לתבוע, וכפי שיורו אותך הרבנים, אבל לרגע לא חתשוב שבזה די. אני מבטיח אותך שימצא פתח ודרך לעקוף כל מחסום. אז בודאי את צריכה לגלות את דעתך ולדרוש מה שאת חייבת לדרוש, שיבין וידע עד כמה את רצינית, אבל שתדע בעצמך, שזה לבד לא יעזור, אלא הוא חייב להגיע לטיפול מקצועי.
    אני מקוה שדברי רק יעזרו אותך, ואם יש איזה שאלה בנושא, אשמח לענות ולשתף מנסיון שלי.
    והעיקר, לא לשכוח להתפלל לפני בורא עולם שלב טהור יברא לנו ה' ורוח נכון יחדש בקרבנו.

  119. הנושא הוא כל כך רגיש, אם תטפלי בזה נכון אז אפשר להציל אותו, אבל אם לא אז זה יכול להיות הרבה יותר גרוע ובלי שתשימי לב לזה

    יש אתר 'שמור עיניך', זה מקום מיוחד ומצוין לאנשים שמכורים לאינטרנט. יש שם גם מקום לנשים שבעליהם מתמודדים בבעיה זו https://guardyoureyes.com/

  120. שלום רחל
    אני רוצה לחדד כאן נקודה אחת מאד מאד חשובה
    שלעניות דעתי קצת זלזלו פה בזה ,
    בעלך הוא אכן ירא שמים אמיתי !
    בעל מידות טובות !
    אל תשכחי את זה אפילו לרגע !!! , תתיחסי אליו גם במשבר הזה בכל הכבוד הראוי לאדם ירא שמים כמותו ,
    ולא , זה שאדם נופל במשהו זה ממש אבל ממש לא אומר שהוא כבר לא ירא שמים ח"ו
    אני לא אומר שלא חשוב להתעקש בכל הכח על כך שהמצב שתיארת לעיל לא יימשך ,
    להיפך : אכן זה מצב לא ראוי שצריך להיפסק
    אבל שוב : בכל הכבוד הראוי !
    אל תעשי ממנו חוטא ולא קרוב לזה ,
    אין בן אדם מושלם !!!
    תמשיכי גם עכשיו להעריך ולאהוב אותו כמו עד היום
    תתמקדי בנקודה הספציפית הזו כדי לשנות ,
    בשום אופן שהמבט שלך לא ישתנה עליו בגלל נפילה להתמכרות ,
    אני לא סתם מדגיש את זה כל כך ,
    זה חורה לי מאד שאנשים מחליטים לפי מעידה של בן אדם שהוא כבר על סף אבדון ולא ירא שמים ח"ו
    ואני בטוח ב100% שהאהבה שתרעיפי עליו וההכלה שלך ותדברי איתו על זה מתוך מקום של הבנה , הכלה, ואהבה , ולא שום התנשאות , זה יעזור פי 1000 מכל המפחידים שאומרים לך לשבור את הכלים ,
    תזכרי :
    יש לך בעל מקסים , אוהב , חכם , וירא שמים ,
    הוא מעד , ודווקא כאן הוא הכי צריך אהבה ממך !

  121. תודה לכל המגיבים.
    לרחל – אם את חושבת שאם תוציאי המחשב מהבית ותעברי למשרד זה יעזור אז לעניות דעתי, חובה לעשות זאת כמה שיותר מהר.
    שאלה שלי: קניתי קורס ללימוד כיצד למכור באמזון. מענה על שאלות שעולות בזמן הלימוד הוא רק דרך הפייסבוק. האם דרך אתרוג יש אפ'? חשוב לי מאד לדעת. תודה

  122. הי,
    קראתי את הכל..
    אבל שאלה אחת –
    לי יש נתיב, כרגע לא שואלת לגבי רמת החסימה ומה זה מראה.
    אני שואלת לגבי מהירות האינטנט. הוא איטי יותר מאינטרנט פרוץ. התקנתי אותו בעבודה שלי. אני החרדיה היחידה שם.
    כל פעם שעובדת איתי על המחשב חברה בצוות היא ממש כועסת.. אני ממש מתפדחת . זה חילול ד' לדעתי…
    היא אומרת לי – ככה את עובדת? בכזו איטיות ? שלי נפתח מהר הרבה יותר..
    התקשרתי לחברת המחשבים שלנו, והם הסבירו לי שלא משנה איזה חסימה אני יעשה על המחשב. ברגע שהאינטרנט עובר עוד שלב עד שהוא כביכול "מגיע אלי" אז הוא חייב להיות איטי יותר. ולא משנה איזה סינון. האיש מחשבים אמר לי שכמובן כל חברת סינון מתהדרת בזה שהם הכי מהירים.. אבל לא להאמין לאף אחד. זה המציאות.
    החלטת לשים סינון = אינטרנט איטי יותר.
    מה אני עושה?
    לי אישית זה פחות מפריע, אבל מה עם כל הצוות שעובד איטי? הם ממממש כועסים …

  123. זה לא מדויק. קודם כל, תוכנת סינון על המחשב – מאיטה את המהירות.
    אבל סינון ברמת ספק – לא אמור להאט. (חוץ מחיפוש גוגל בנטפרי, שיש להם סינון מיוחד על כל תוצאה שמאיט את החיפוש, בשאר האתרים זה לא ככה).
    כמובן שכל זה כשיש מהירות אינטרנט טובה.
    יש כל מיני סינונים ברמת ספק, פשוט תבררי.

  124. כפי שכתב שלמה ספק אינטרנט לא חייב להיות איטי יותר (אם כי לרוב זה באמת ככה).
    למעשה, כשיש תוכנה על המחשב כמו לדוגמא בנתיב או בנטספארק, התוכנה צורכת משאבים כל הזמן, גם כשלא גולשים באינטרנט. ולכן היא מאיטה גם את המחשב וגם את האינטרנט, מלבד בעיות נוספות שקיימות, ולכן תוכנת *סינון* על המחשב אינה מומלצת (למעט תוכנות כמו וויפרי שרק *חוסמות* חיבורים לא רצויים ולא *מסננות* כל הזמן).

    בחיבורי VPN כמו כל חיבור ברמת ספק (נטפרי, רימון וכו') עדיין קיימת הגבלת מהירות כלשהי אבל היא ממש כמעט לא משפיעה על חויית השימוש אלא אם זה אתר חדש שנפתח ונבדק כעת, או חיפוש גוגל בנטפרי (שגם הוא איטי ממש במילי שניות).

    קיים עוד סוג סינון כמו הדרן וכשר פליי שבאמת לא משפיע כלל על המהירות אבל זה רק במכשירים ניידים ולא במחשבים.

  125. צר לי מה שנכתב כאן על רימון ואתרוג.
    אין אפשרות להגיע שם לאתרים בעייתים סתם ככה למיטב ידיעתי.
    אין צורך להסביר למה הם גרועים בשביל להגיד שנטפרי טוב יותר (בהנחה שזה נכון בכלל)
    אחרי שימוש של כמה שנים ברימון, אחר כך כמה חודשים באתרוג ואחר כך כשנה בנטפרי.

  126. מיטב ידיעתך כנראה לא משהו, או שהיית בדרגה מאוד חסומה של רימון (ולא היה לך את הסיסמה כדי לשנות אותה בלחיצת כפתור)… אלא אם כן לדוגמה יוטיוב פתוח זה לא נקרא אתר בעייתי…

  127. הציבור צריך לדעת ושוב לדעת !!!
    "רימון" זה מכשלה אחת גדולה ואיומה לדור !!!!
    הסינון של רימון בכלל נועד לחילונים, גם הם חלקם הגדול לא רוצה שלידיהם יחשפו לתועבות והגועל נפש שיש שם… (סליחה על הביטוי…) לכן ברימון יש את הרמה הכי בסיסית, אבל עכ"ז יש שם תמונות של נשים חשופות עם בגד ים וכדומה…
    אח"כ הסינון הזה נכנס אט אט גם לציבור החרדי, עכ"פ לחלק מועט מהם… זה אסון נורא הסינון הזה,
    מי שיש לו את הסינון הזה, עובר רגע רגע בלא תתורו… רח"ל…!!! ומביא לעוד מכשולות רבים
    אחרי תקופה רימון החליטה שעושה גם סינון שמיועד לחרדים כמו אינטרנט 'אתרוג' שהסינון הרבה יותר טוב, והיום להרבה חרדים יש את הסינון הזה,
    ולאחר מכן היגיע הסינון המבורך של 'נטפרי'… שהוא כמובן הטוב מכולם…!!! פשוט סינון מושלם…
    כתבתי כ"ז כי ישנם הרבה תמימים שלא מבינים עדיין שרימון בכלל לא מיועד לחרדים…

  128. רימון באמת לא מתאים לחרדים, (וב"ה זכיתי להעביר כמה אברכים תמימים משם).
    הן אמת שבשנים האחרונות הם מאוד השתפרו, וברור שהוא עדיף מפרוץ לגמרי, אבל הוא רחוק מאוד מהתאמה לארחות החיים שלנו כחרדים לדבר ד'.
    אני הייתי באתרוג, ולא הייתי מרוצה מכמה דברים, וכעת אני בנטפרי. ישנם דברים שאני לא כ"כ אוהב שם, אבל כנראה הוא הכי טוב שיש.
    והרגשתי שנט פרי באמת רוצים שיהיה חסום, וזה מאוד שונה.

  129. רימון בהגנה הגבוהה שלו אין יוטיוב פתוח זהו שקר אם כי כשהייתי שם לפני כשנה היה טיקטוק(לא יודע אם כיום יש) שיש שם פרצות רבות כיום אני בנטפרי וזה כמובן סינון ברמה הגבוהה ביותר שיש אך כמובן באותו מידה זה מעצבן לפעמים ובפרט בקורסים בווידאו שזה מסנן באופן אוטמטי וצריך לבקש בכל פעם שיפתחו אבל זה המחיר שצריך לשלם וכאנשים חרדים אנו יודעים שזה כמובן מה שצריך לעשות.

  130. לא שזה לא שווה "כמעט" כלום, אלא לא שווה כלום !!!
    זה לא סינון בכלל, זה נקרא "פרוץ" לכל דבר וענין
    צריך להכניס לראש כבר, אין כזה דבר סינון של רימון, כי רימון הוא אינטרנט פרוץ לכל דבר !!!!!! מספיק לחיות באשליות, אני כותב את זה, כדי שאנשים תמימים שנפלו לרשת שלהם, יעזבו ברגע זה, והיה זה שכרנו…

  131. חברים, בכל סינון יש דרך 'לא להשתמש' בו, כגון שיהיו לו שני מחשבים, אחד מוגן ואחד פרוץ, אלא שמתקינים סינון רק כאשר באמת רוצים להשמר, ולכן גם באתרוג או רימון יש תמיד אפשרות לתת לאדם חיצוני שינהל את החשבון, וזו גם אפשרות שלא כתבתם כאן, וקחו בחשבון שהטעיה או אי דיוק בפרטים יכול לגרום גם פגיעה בפרנסה של מישהו.

  132. ועוד דבר, רימון לא מיועד לקהל החרדי אלא לקהל שלאו דוקא שמרני, אלא שהם רוצים להגן על הילדים, כפי שאני מבין, מתכנים שאינם רצויים, ולכן יש להם בקרה על זה.

    אתם תוקפים אותם כאילו הם מיועדים לקהל החרדי והמוצר פגום, אז קחו הכול בהתאם, ולמי שלא מתאים, יבחר במה שמתאים, ואין מה להוסיף.

  133. היי..קראתי את כל מה שנכתב ..
    אומר לכם מה שאני חושב..
    קודם כל אני מסכים עם זה שכל אחד יעשה מה שטוב עבורו .. והעיקר שיהיה שלם ובטוח בעצמו..
    רק שפעם היה לי נטפרי .. ותוך שנייה אפשר דרך WIFI להיכנס לאינטרנט פרוץ ולבטל את הסינון ..כל פעם שהיינו שרים קריוקי היינו עושים את זה .. כי הנטפרי חסם הכל ..
    ואז עברתי לרימון.. וכמו שאמרתם סינון פח..
    ועכשיו אני באתרוג ..
    יש להם חידוש באפליקציה שלהם שאוטומט אתרוג הוא אתרוג פלוס.. שזה סינון טוב ..
    ואם אתה צריך לראות סרטון אפילו טוב [שנחסם באתרוג פלוס] אתה נכנס להגדרות האישיות ומוריד לאתרוג רגיל ותוך כמה שעות זה חוזר לאתרוג פלוס..
    זה באמת בעיה .. נטפרי חונק ומעצבן..[בכל אופן בשבילי]
    אתרוג פלוס סבבה .. אבל אפשר לעבור בשנייה לאתרוג רגיל..
    לכן אני פיתחתי שיטה ..
    פתחתי חשבון אבל שמנוהל על ידי חבר שרוצה בטובתי ..
    וככה אני לא יכול לרדת לאתרוג רגיל..
    זה הפתרון שלי כרגע…
    [מחפש את שביל הזהב..]
    נ.ב. אריאל..כיכר השבת פתוח באתרוג.. כולל סרטונים.. אפילו באתרוג פלוס .. אם זה משוחרר לך מידי תעבור לנטפרי..

  134. יש לנטפרי תוכנה שמונעת להתחבר לרשתות לא מסוננות (וויפרי). מי שלא מתקין אותה בעיה שלו. אגב גם באתרוג זה ככה, רק ששמה התוכנה הזאת עולה חודשי. ובנטפרי זה רק קנס אם אתה רוצה להסיר.

  135. אם אני לא טועה, בנטפרי יש פתרון פשוט ל'פריצה' שמצאת, דהיינו להתקין במחשב שלך WiFree מבית נטפרי, שזה בעצם נותן לך לעשות וייפיי רק לאינטרנט של נטפרי (גם אם זה אצל מישהו אחר) ולא לשום אינטרנט אחר

  136. תודה לך ADI, על השיתוף. רק לשם הדיוק, ה"פירצה" דרך הWIFI, איננה פירצה בנטפרי, אלא בכל סינון מבוסס רשת.
    מדבריך עולה שהנך מדבר על סינון לאנדרואיד, או בשם כולל יותר סינון למובייל ולא לPC, מחשב. ובאמת נטפרי כותבים ומסבירים שהסינון יהיה מושלם רק בהתקנה של תוכנה שחוסמת חיבורי WIFI שאינם נטפרי [ניתן להתחבר לWIFI ציבורי שמזרים רשת נטפרי כמו שיש למשל בחלק מהאוטובוסים באלעד]. תוכנה כזו קיימת למחשבים.
    לגבי סינון נטפרי מושלם למובייל ואנדרואיד יש להתעדכן בשירות הלקוחות שלהם על התנאים והאפשרויות [מומלץ לפני רכישת מכשיר].

  137. היי.. עוז שלום..
    התכוונתי לומר שבאתרוג אין את זה .. אז זה פלוסים ומינוסים .. כל אחד יבחר לעצמו את הדרך ..
    העיקר שיהיה שלם איתה ..

  138. רימון – הסינון הבסיסי. אתרוג – החטיבה החרדית ברימון.
    אתרוג פלוס – סינון עם פחות קטגוריות – רק המחמירות יותר, וגם מחייב לשלם ולהתקין את התוכנה שחוסמת חיבורי WIFI.

  139. באתרוג החדש (שהושק לפני חדשים) יש אפשרות לבקש חסימת תמונת נשים
    אני לא בטוח מה הברירת מחדל אבל יש שם שני האופציות (עם או בלי תמונות נשים)

  140. לא אני לא מתכוון לתוכנה אלא לשינוי שהם עשו בעצם הסינון.
    לפני כחודשיים הם עשו שינוי לטובה בנושא של הסינון ויש להם אפשרות חדשות שלא היו קיימים עד עכשיו.
    כולל התאמה אישית (לפחות ככה הם אומרים)

  141. זוללת משאבים ותוקעת אותו לגמרי, וגם הם חוסמים מלא דברים סתם לדוגמה לוח בקרה CMD וכו'
    בתוכנה של נתיב לדוגמה זה לא ככה
    בכל מקרה חזי אומר שהוא לא מתכוון לתוכנה אז אני לא יודע

  142. בא נעשה קצת סדר,
    אתרוג/רימון הם ספק אינטרנט שנותנים לך אינטרנט מסונן, ז"א שהאינטרנט שמגיע אליך הביתה הוא כבר מסוננת, אין צורך להתקין שום תוכנה על המחשב (חוץ רישיון הגנה) ככה שזה לא ממאט המחשב

    יש אפשרות נוספת להתקין 'תוכנת' אתרוג על המחשב ואז יוצא שהסינון יושב על המחשב ולא על הספק, אז יכול להיות באמת (לא מכיר את זה אישי) שזה גורם למחשב לעבוד קצת איתי וגם יש בו הבעיות הנזכרים לעיל

  143. בא נעשה קצת סדר, אתרוג/רימון הם ספק אינטרנט שנותנים לך אינטרנט מסונן, ז"א שהאינטרנט שמגיע אליך הביתה הוא כבר מסוננת, אין צורך להתקין שום תוכנה על המחשב (חוץ רישיון הגנה) ככה שזה לא ממאט המחשב.
    יש אפשרות נוספת להתקין 'תוכנת' אתרוג על המחשב (בלי ספק של אתרוג/רימון, לדוגמה אם רוצים לחבר המחשב לרשת אלחוטית לא מסוננת) ואז יוצא שהסינון יושב על המחשב ולא על הספק, אז יכול להיות באמת (לא מכיר את זה אישי) שזה גורם למחשב לעבוד קצת איתי וגם יש בו הבעיות הנזכרים לעיל.
    אני לא יודע איך זה עם סטיק

  144. יש לי סינון של נטפרי כבר הרבה שנים
    מאחר ואני מחזיק עסק שנותן שירות לעיריות שונות על הקבצים שלהם (הנגשת מסמכים) אני חייב שכל המסמכים יהיו פתוחים ללא סינון תמונות (לוגו חתימות וכו'). הבעיה שנטפרי חוסמים את הקבצים וככה אי אפשר לעבוד. מדובר בהרבה קבצים שלא שייך לשלוח אותם לנטפרי מה הייתם עושים?

  145. דבר ראשון תפנה ישירות לנטפרי ותסביר להם מאוד ברור באיזה בעיה אתה נתקל ואיך זה מתקשה לך לצורך עבודה שוטפת.
    לא תמיד יש להם פתרונות מתאימים, אבל בהחלט יכול להיות שכן יהיה להם פתרון.
    יש להם שירות מעולה, ותקבל תשובה מהם לכאן או לכאן.

  146. אני קוראת את שרשרת התגובות ועולות לי כמה שאלות-
    1. אילו סינונים גורמים למערכת ההפעלה של המחשב לההרס מהר? אנא כיתבו שמות ולא סוגי טכנולוגיות.
    2. אין לי ספק אינטרנט למחשב, בפלאפון שלי יש סינון רימון ולבעלי נטספארק ואנו פותחים את הנקודה חמה וע"י כך גולשים במחשב.
    אני מחפשת סינון ברמה טובה למחשב שאי אפשר לפרוץ, האם אפשרי נטפרי לפי הצורה שתיארתי?
    תודה רבה

  147. לגבי 2, ככל הידוע, סינון נטספארק ורימון על מובייל הם סינונים על המכשיר ולא על הרשת. מה שאומר שכשהמחשב מתחבר לרשת ע"י ההוט ספוט, הוא מקבל רשת פתוחה לגמרי.
    סינון טוב שא"א לפרוץ הוא סינון על הרשת, ולא סינון מקומי על המכשיר. לכן צריך ספק מסונן, כדוגמת נטפרי ואתרוג, ואז לא יהיה אפשר להשתמש בהוט ספוט.
    לחילופין אפשר להתשמש בסינון מקומי על המחשב כמו שיש לנתיב ולאתרוג, אבל אז צריך לדעת שהסינון ניתן לעקיפה ע"י מכשיר אחר.

  148. כל כך הרבה טעויות בתגובה אחת:
    רימון הוא ספק מסונן, שיושב על הרשת, כל מחשב שמתחבר לרשת הזאת מסונן. על הרשת הזו אפשר להגדיר סינון אתרוג שהוא סינון מהודר ביותר כפי שכתבו הרבנים.
    גם נטפרי יושב על הרשת ולכן כל המחשבים שיושבים על הרשת הזאת הם מסוננים. נטפרי אפשר להתקין רק על ספקים מסוימים ולא על ספק רימון.
    נתיב הוא סינון שיושב על המחשב ולא על הרשת

  149. יש במחשב BLUESTACK שהיא תוכנת הדמייה של פלאפון ואפשר דרכה לגלוש חופשי ולעקוף את הסינונים כיון שהתוכנה היא בכונן בנפרד שלא מזוהה על ידי הווינודס ואם האפשר להתקין עליה תוכנה לשינוי VPN ולגלוש חופשי דרכו כך נראה לי, לא ניסיתי. ואם כן אז אפשר לעקוף הכל.
    יש גם תוכנה לשינוי ה-IP וכדומה.

  150. נט פרי הרבה יותר טוב מאתרוג – מנסיון .
    מה שכן : בנט פרי יש קו אדום של תמונות נשים ,
    למרות שהוא פותח הרבה יותר אתרים מכל הסינונים ( כן כן )
    תמונות נשים הם לא פותחים בשום פנים ןאופן גם לא לצורך לימודים למשל
    אבל בכללי זה הסינון הכי טוב שיש ,
    למי שאין צורך באתר מסוים שהתמונות נשים שם יהיו פתוחות ,
    זה סינון מצוין
    ממליץ בכל פה !

  151. שלום. רציתי לשאול את מי שיודע. אני צריך להשתמש בפייסבוק לצורך עבודה האם יש איזה סינון שמאפשר שימוש בפייסבוק עם סינון?

  152. גם נט פרי סכנה, אנחנו בבית התחלנו עם נטפרי, זה לא הספיק לאישה הלומדת לתואר אז עברנו לאתרוג פלוס, אח"כ לאתרוג , אח"כ התחילה לעבוד, עברנו לרימון, ומשם לסמארטפון פרוץ, וגירושין, אגב ברימון בהגנה בסיסית ובינונית אפשר לעבור כל רגע איסורי דאורייתא של לא תתורו ועוד,

  153. הסכנה היא שלא עשיתם גבול ברור, וכל פעם עברתם למשהו פחות ופחות טוב… באותה מידה אפשר לומר: גם כלום זה סכנה, בהתחלה התחלנו בלי מחשב בכלל, אחרי זה האשה התחילה לעבוד אז קנינו מחשב, אחר כך עשינו נטפרי ואחר כך עשינו בלי סינון…

  154. אני חושב שבסופו של דבר, יראת שמיים – זה מה שצריך. ללמוד בקביעות בספרי מוסר, להתחזק ללא הרף. רק ככה, בתוספת גדרים חזקים מאד, אפשר להישמר בס"ד

  155. חבל שאתה לא מעודכן מספיק
    לאתרוג יש הרבה בעיות עם תמונות של נשים
    חוץ מזה גם באתרוג "פלוס" שזה הרמה הכי גבוהה שלהם בסינון, בכל זאת יש לך אפשרות לעבור למצב של סינון תמונות "לא מתקדם" ואז אתה פוגש תמונות של נשים לא צנועות, וחבל שהם נותנים את האפשרות הזאת…

  156. רימון זה לא לחילונים!
    אנשים פה מדברים על רימון דברים ברמת ההזוי.
    ברימון יש הגנה 'גבוהה' (או 'הרמטית') ששם היא חוסמת יפה מאד ולא חונקת. (וזה מאד מסוכן לחנוק, כי מי שמרגיש חנוק הולך בחשאי לחפש פתרון פרוץ לגמרי!)
    מה שדיברתם נכון לגבי הרמה ה'בינונית' וה'נמוכה'. שהן באמת לא מסננות טוב.

    הפיתרון פשוט – חצי מהסיסמא אתה יודע, וחצי מהסיסמא אשתך יודעת, וככה אף אחד לא יכול להוריד את הרמה של ההגנה.

    הבעיה ברימון היא שמי שמבין, יכול לעקוף בעזרת תוכנות מסויימות, אע"פ ש99% מהתוכנות האלו רימון כן חוסמת, לפעמים יש בודדות שהם מפספסים.

  157. אה, אם מדובר בזוג כזה כבוד הרב, פשוט הם ישתמשו בנט-סטיק עם אנטרנט ללא חסימות שמפריעות להם בחיים.

    כל חסימה צריכה לשבת על זה שהבן-אדם באמת רוצה להמנע מהתאווה, והוא רק מבקש עזר חיצוני שיסייע על רצונו. אך אם ברשיעי עסקינן, אין היום שום דבר שימנע אותם מלממש את תאוותייהם. אין היום "כביש עוקף יראת שמיים פנימית". ולכן אם כל אחד יודע חצי סיסמא זה אמור לשמור על החפצים להשמר.

    בנט-פרי יש בעיה שאם הילד בבית ירגיש חסום ושחונקים אותו מבידור מינימלי (כגון פיספוסי חיות) ומשחקים מינימליים, יש חשש גדול שהוא יקנה לעצמו נט-סטיק עם אנטרנט (עם 0 סינון כמובן), ונגמר הסיפור… תפסת מרובה לא תפסת…

  158. לנטפרי יש את החסימה ההרמטית של תוכנת ויפרי. מי ישלם 100 ש"ח כל פעם שרוצה להסיר את התוכנה? הרי בכדי להסיר זה עולה 100 שח. ואז ירצה שוב להתחזק יתקין שוב ואז יסיר שוב בשביל לראות משהו? אז ודאי שה-100 שח משחקים לו טוב.
    מה גם שאדם שמסיר את התוכנה אישתו תרגיש. שכן בתוכנת וייפרי, כל פעם שנדלק האינטרנט כתוב האינטרנט פתוח, עם סמל של נטפרי. ושזה לא יקרה האשה תבין שהתוכנה נמחקה ולבעל או הפוך יש גישה לאינטרנט פרוץ בויפיי.

  159. דבריך נכונים אבל חלקית, ואסביר מדוע:
    לגבי ה- 100 שקל, על פי רוב זה עובד, אבל לא תמיד… מה תעשה עם משפחות שהם אמידים ולשלם 100 כל פעם שהיצר הרע בוער בקרבם לא מעלה ולא מוריד להם מהכיס…
    מה שטענת לגבי אשתו, זה לא תמיד נכון, תלוי איך הבית מתנהל, ישנם הרבה מאד בתים שהאשה מנותקת לגמרי מעולם הדיגיטל ורק לבעל יש שליטה על המחשב (בציבור החרדי זה מאד מצוי, עד כדי כך שישנן נשים רבות שלא יודעות ולא מבינות איך וכיצד להשתמש במחשב). א"כ הבעל יכול לעשות ככל העולה על רוחו…
    אך יש לציין שעל פי רוב אתה צודק וה 100 שקל פועלים את פעולתם ומועילים הרבה…

  160. יש גרסה חדשה של וויפרי (וויפרי 3, בסוג של בטא אבל אפשר לבקש מהם במערכת הפניות שלהם) שאפשר לבחור בהתקנה את הקנס שיהיה צריך לשלם כדי להסיר, לפי מה שזכור לי בין 50 ל250 ש"ח, שזה הרבה יותר משמעותי.

  161. וואוו זה דבר חדש !!! שלא שמענו עד כה !
    כדאי מאד לפרסם את הדבר !! זה זיכוי הרבים של ממש לכל אותם שנופלים וקמים…
    רק השאלה למה שלא תינתן האפשרות לעלות את הסכום של הקנס לדוגמא ל- 1000 ש"ח ???

  162. חברים יקרים, גלישה בנטפרי הינה איטית במיוחד.
    אין אפשרות לעדכן עידכוני windos update, וואטסאפ סגור!!!
    חסימה פוליטית. אתרוג פלוס זה סינון מהיר בהרבה ואין שם שום אפשרות להגיע לאתרים בעייתיים.
    אתרוג פלוס עובד ג"כ עם פתרון "רשימה לבנה".
    יש כאן כמה סוכנים של "נט פרי" ששבויים בכת הזו.
    לגבי מחירים: סינון נט פרי עולה 15 ש"ח לחודש, אבל…..אתה חייב לקנות את האינטנט שלך מכמה חברות מסוימות מאד שלוקחות כפול 3 על האינטרנט מאשר אינטרנט רגיל.
    לצורך הדוגמא צרכן נטפרי משלם 15 שח על סינון + 60 שח על 50 גיגה. חוצפה!

    באתרוג פלוס תשלמו סביבות 40 שח על סינון + חבילה שתבחרו מכל ספק במדינה.

    בהצלחה רבה

  163. בנטפרי אפשר לעדכן מצויין עדכוני ווינדוס, והגלישה מהירה לגמרי, אולי לקחת סים של חברה שאין קליטה באיזור שלך, ווצאפ באמת חסום בנטפרי
    לגבי המחירים זה לא מדויק בכלל – אתרוג ברמת סים (לא תוכנה) לא תומך בכל ספק
    אבל באמת המחיר בסימים בנטפרי פחות משתלם למרות שבסוף זה יוצא בערך כמו המתחרים
    בקווי הפערים הרבה יותר קטנים

  164. וכי אנחנו כיהודים חרדים שומרי תורה ומצוות מתעסקים בזוטות של "כמה עולה" כאשר הדבר בא על חשבון היראת שמים שלנו ?
    נטפרי עם כל "החסרונות"… שמנית, עולה על כולם בסינון המהודר שלו, בהיותו הסינון היחיד בעולם שאפשר לומר ש- 98 אחוז ממנו אין תמונות של נשים בכלל אפילו לא הצנועות ביותר…!!!!!!
    לעומת זאת אתרוג "פלוס" למרות הסינון "המתקדם" שלהם, ראשית יש אפשרות לבחור בלחיצת כפתור ולקבל סינון של תמונות שאינו מתקדם, ויש שם תמונות לא ראויות בכלל, ואפילו סרטונים פרוצים לגמרי רח"ל !!! אני מדבר איתך מניסיון שהייתי שם, וב"ה עברתי לנטפרי… וא"כ מה הועילו חכמים בתקנתם ???
    לכן אנחנו עושים את רצונו יתברך, ובודאי שרצונו להתרחק מן הכיעור והדומה לו
    בהצלחה…

  165. צבי היקר,
    רק חשוב להדגיש שתגובתך נסובה על סינון לאנדרואיד. במחשב שולחני הסיפור שונה מעט, ויוצר הבדל גדול ותמונה אחרת לגמרי.
    גילוי נאות: הייתי משתמש פעיל בכל חברות הסינון.

  166. אני חייב להגיב לצבי כי הוא כתב כמה דברים ממש לא נכונים.
    העלויות של נטפרי לכשעצמם הם 15 ש"ח בלבד לנטפרי- הרבה יותר זול מכל הסינונים האחרים.
    לשם דוגמא באתרוג תוכנת סינון למחשב – 55 ש"ח חודשי.
    גם בהשוואה כולל מחיר ספק, אם תשווה בכמות ג'יגה אחד לאחד, לא תמצא הפרש משמעותי אם בכלל.

    עכשיו נקודה חשובה, כטכנאי ותיק בציבור החרדי שמכיר מקרוב את עולם הסינונים, וגילוי נאות- אני לא מרוויח שקל מנטפרי. לא מתעסק במכירה של קווים בכלל.
    נטפרי הוא הסינון היחיד הקיים למחשבים, המהווה באמת סינון ראוי.
    שנית, מבחינה טכנית – מקצועית, כל סינון הכולל תוכנה על המחשב, בהכרח פוגע בתקינות ובתפעול של המחשב. רק סינון ברמת ספק לא פוגע בתפעול המחשב, וכך בנטפרי (התוכנה שלהם לא פוגעת בכלל כי היא רק חוסמת אינטרנט שאינו נטפרי ולא יוצרת אינספור תהליכים וחסימות על המחשב. רק לאחרונה עבדתי קשה לחלץ מחשב מתוכנת אתרוג שהשתלטה עליו!)
    שלישית, בכל הסינונים האחרים יש דברים הנצרכים שנחסמים. בנטפרי כמעט ולא היה לי אתר מקצועי שלא נפתח.

    בעיני נטפרי היא האופציה היחידה למי שמעוניין באינטרנט כשר ויעיל שבאמת עובד.

  167. למחשב שלי היתה הגנה של נטספארק, והיא לא היתה לגמרי טובה. עברתי לאתרוג (רימון) ושם ההגנה מצויינת, ניתן להתקין אותה על 5 מכשירים, אלא שפעם בכמה חודשים היא פשוט 'נופלת' ואני נזקק לשרות התמיכה שלהם – וכאן הבעיה הגדולה: שרות לקוחות גרוע ביותר. ממש נורא ואיום. אין עם מי לדבר.

  168. לא כדאי לפרסם כאן בריש גלי מה אתה חווית באופן אישי עם השירות שלהם. [בסופו של דבר גם במקומות הכי טובים תמיד תוכל למצוא את אותם שנותנים שירות על הפנים…]
    אני אישית מאד נהנה מהשירות שלהם כל פעם מחדש !
    כך שאי אפשר להכליל את השירות שלהם
    זה תלוי בסייעתא דשמיא על מי נופלים…
    ע"ז נאמר הכל תלוי במזל ואפילו ספר תורה שבהיכל

  169. זה נכון שנטפרי זה הסינון הכי טוב אבל הוא לא חוסם ב 100% . יש אפשרות (שאני כמובן לא אפרט אותה כדי לא לתת לכם רעיונות) למצוא תמונות שלא חסומות. זה דורש עבודה של הרבה שעות בשביל כל תמונה ותמונה אבל זה אפשרי. זה לא נקרא לפרוץ את הסינון אלא זה פשוט למצוא את ה"פשלות" של נטפרי כלומר תמונות שלא נחסמו. אבל בשביל מי שלא חופר ומחפש תמונות אז זה בוודאי הסינון הטוב ביותר האפשרי

  170. לצערינו אין שום סינון שהוא 100 אחוז נקי בלי שום אשפרות לחפור ולמצוא איזשהו חור.
    הטכנלוגיה מתקדמת כל הזמן ולא נעצר אף פעם, הסינונים הם חייבים להיות תמיד עם היד על הדופק ולהיתאם את עצמם עם כל מה שחדש
    אבל ביחס לכולם נטפרי הוא עדיין הכי טוב (כמובן אם זה מתאים לך) והכי נקי

  171. שלום רב
    לא קראתי את כל התגובות
    אני באתרוג כמה שנים, ובאמת באתרי קניות היו קצת תמונות לא צנועות, אבל לאחרונה הם שדרגו את המנוע והמצב מצויין, לא ראיתי שום תמונה לא ראויה מאז, ויש להם הכשר של הבד"צ
    בשורות טובות גולדי פ"ת

  172. היה לי רימון בהגנה ההרמטית שלהם, ואחרי תקופה הבנתי שזה לא מספיק.
    עברתי לאתרוג, ופה… יש בעיה! אתרוג זה לא סינון, אתרוג זה חסימה – אתרוג לא פותח אתרים שיש בהם דבר אחד בעיתי, במקום לסנן אותו. ואתרוג גם מפשל לפעמים בהגנה. הכי מוזר שהוא מסנן את התמונה שלי במייל…………………………

  173. אם מדובר על מחשב, אז אינטרנט רימון הוא מצוין, יש להם כמה רמות, כשרמה הכי נמוכה הוא מאוד פתוח

    ואם מדובר על סמארטפון אז אפשר נטספרק (או נטסמארט, שזה דומה לנטספרק רק שמנוהל בשבילך)
    שגם אצלם יש כמה רמות

  174. רימון. הוא גם נותן לך אפשרות לעבור בעצמך בין המסלולים שלו[כל מסלול זה רמה אחרת של הגנה לדוגמא: "בסיסית", "גבוהה" ,"הרמטית"].ע"י הססמא שלך.
    מעולה למי שרוצה לדוגמא: יוטיוב, אבל עם סינון בסיסי,וכדומה.
    [זו דעתי, אני ממליץ לך לברר בעוד מקומות]. בהצלחה.

  175. לגבי נטספארק, הוא די סבבה, אבל יש לו גם בעיות, היה לי מחשב עם נטספארק, וכשהדלקתי אותו אחרי יום שהוא היה כבוי, לקח לנטספארק שעה וארבעים עד שהוא התעורר, באותו הזמן לא היה סינון על המחשב! והוא היה פרוץ לגמרי! הבנתי שזה נדיר, אבל כשזה קורה המחשב נשאר ללא הגנה.[כמובן שממומלץ לבדוק את הדברים לעומק, ולא לשלול שימוש בנטספארק רק על סמך הסיפור הזה].

  176. מניסיון אישי של הרבה שנים וגם מברורים ובדיקות שעשיתי במשך הרבה מאד זמן, אני חושב שהמסקנה היא שמי שרוצה סינון בסיסי בלבד יכול רימון,ומי שרוצה סינון מחמיר יותר יש את נטפרי. אתרוג-לא מומלץ[בלשון המעטה], אתרוג חוסם דברים סתם, אבל הבעיה האמיתית שלו היא שהוא לא חוסם דברים שכן צריך לחסום, וזה לא קבוע, הוא יכול לחסום לך סרטון במשך כמה חודשים ופתאום לשחרר אותו לאיזה חודש…
    וכשיש לך בעיה כזו ל2 הצדדים, אז מגלים שאין עם מי לדבר… אז מה שבטוח שכל אחד יבדוק טוב לפני שהוא מתקין סינון כלשהו. בהצלחה.

  177. מ.כ
    כתבת: "מי שרוצה סינון בסיסי בלבד יכול רימון"
    איך אפשר להציע כזה דבר ?
    זה כמו לומר לאדם לאכול חזיר !!!
    ברימון יש פריצות נוראה ואינו נחשב לסינון, והוא נגד רצון ה' !! ואסור על פי ההלכה
    באתר דין שכל כולו זיכוי הרבים והפצת תורה לשומרי תורה ומצוות ולאלו שחפצים בכך הס מלהזכיר אינטרנט רימון !!!
    זה לא שייך במחננו ח"ו !

  178. אם כי יש צדק במה שאתה כותב אבל עדיין זה לא מספיק 'לפסול' הסינון מכל וכל.
    בכללי הוא עדיין סינון די טוב ובתשעים ושמונה אחוז כן מסנון כמו שצריך
    אני פשוט מכיר את זה מקרוב

    ברמת הנקיות אין כמו נטפרי!

  179. "רימון" באמת לא מומלץ למי שמחפש סינון טוב מאד, אבל גם לי נראה ש"אתרוג" זה ממש לא הפתרון לבעיה, אתרוג חוסם אתרים שלמים רק בגלל שיש בהם תמונה אחת בעיתית במקום לטשטש אותה, ובמקביל הוא "שוכח" לחסום דברים קריטיים מאד שאין כאן המקום לפרטם…

  180. כפי שאמרתי רימון אינו נחשב לסינון כלל !!!
    אם אני יכול לעבור בלחיצת כפתור מדרגה לדרגה זה לא נחשב סינון !!!
    מלבד זאת בכל שלושת הדרגות יש פריצות, רק שהאחד יותר גרוע מהשני, רק הדרגה הרביעית ההרמטית (איך שהם קוראים לזה) אותה אולי א"א לפסול, למרות שגם בדרגה זאת יש מכשולים ! אבל זה בכל מקרה לא רלוונטי, כי אם אתה יכול בנקל לעבור לדרגה פחות ממנה ולהסתכל במראות (סרטונים ותמונות וכו') פרוצים זה לא סינון !!! נקודה.
    כמו שאומרים שנהיה מלאים "מצוות" כרימון, יש גם להיפך…

  181. אני ביקשתי בסמארטפון מרימון לנעול את האפשרויות לשחזור סיסמה. ושאלתי אם אפשר להעביר את ניהול החשבון לגורם אחר. כך שאי אפשר יהיה לבקש את הסיסמה בצ'אט או בטלפון. הפנו אותי לעמותת לוקחים אחריות שהם ינהלו את החשבון ללא תשלום. עדיין אפשר לפנות אליהם בווצאפ כדי להוסיף אתר או לשנות רמת הגנה. אבל מן הסתם זה פתרון עדיף בשביל מי שלא יכול להשתמש בסינון מאושר. צריך לבדוק אם זה אפשרי גם במחשב/אינטרנט ביתי.

  182. אני חייב ווטסאפ לצרכי עבודה (עו"ד). האם אין שום דרך לעבוד עם נטפרי? מאוד הייתי רוצה אם אפשר.
    ואם אי אפשר – מה האלטרנטיבה הכי טובה לסינון מקסימלי? שואל גם לנייד וגם למחשב משרדי. תודה

  183. בנטפרי וואטסאפ חסום בברירת מחדל, כן אפשר לשלוח להם בקשה ולפרט למה אתה צריך הוואטסאפ לצורך פרנסה ואז יכול להיות שיפתחו לך (לפעמים כן ולפעמים לא, לפי שיקול דעת שלהם)

    לגבי נייד, גם הסינונים הטובים יתנו לך וואטסאפ (בהדרן יש לך אפשרות לקחת על עצמך הגבלות מסוימת בוואטסאפ)

  184. רציתי לשאול האם סמרטפון של הדרן + דפדפן של נטספארק מסנן טוב תמונות ואתרים פרוצים?
    אשמח לקבל תשובה מאנשים מקצועיים שמבינים בתחום

  185. אני משתמש עם זה בדיוק ,
    זה מסנן מצוין ,
    אבל ממליץ הרבה יותר על דפדפן של נט פרי שגם ניתן לשים במכשירי הדרן ,
    אני עברתי לסייפטק רק בגלל שנט פרי היה נתקע המון פעמים
    יכול מאד להיות שהעניין הזה סודר כבר
    תברר איתם
    אם כן ממליץ בכל פה על נט פרי

  186. אין 'נטסמרט' על מכשירי הדרן, יש רק את 'סייפטק' (מאותו חברה של נטסמרט).
    סייפטק הוא מצוין על הדרן, על אף שנטפרי הוא יותר טוב (מבחינת רוחניות, כן קיים הבעיה שהוזכר על ידי ישראל שזה נתקע וכו', הם מנסים לשפר את זה כל הזמן).
    אגב, יש דפדפן 'סייפר' מהדרן שנמצא בשלבי בניה אבל עובד די טוב, אפשר לנסות ולבקש מהדרן שיתקינו לך את זה

  187. אין ספק שנטפרי זה הסינון המשולם וזה מה שיש לי בבית
    הבעיה שבמכשיר של הדרן זה עובד יותר לאט
    האם הסייפטק הוא מספיק מסונן ולא יכול להיות מצב של פירצות בתמונות או תכנים?
    ושוב אני שואל , האם התשובות שקיבלתי זה מאנשים שמתמצאים בתחום ולא רק משתמשים סטנדרטים

  188. אני רוצה לכתוב משהוא שלכאורה ישמע מהפכני בפורום הזה לפי הדברים הנאמרים ואפילו מחמיר.
    יתכן שאפי' להחזיק בבית נטפרי יש בעיה הילכתית מכיון שהם לא יכולים לחסום לגמרי תכנים של דעות כוזבות.
    היום זה בכלל לא פופולרי לדבר על זה אבל אפשר למצא הרבה תכנים של אפיקורסות,אם כן מי אמר שאפשר להחזיק נטפרי בבית?
    כל כך התרגלנו והתמכרנו למוצר הזה שנקרא אינטרנט עד שמחשבה כזאת לא עלתה על דעתינו כלל.

  189. אני משתמש בנטפרי הרבה שנים ומעולם לא נתקלתי בתכנים של אפיקורסות!!!
    אדרבה נפטרי כ"כ מיוחדים שחוסמים לא רק פריצות, שזה כמובן מאן דכר שמיה, אלא גם לשון הרע, רכילות, בזיון ת"ח, וכ"ש דברי כפירה ואפיקורסות!!!!
    אם תרצה אוכל למנות לך אתרים רבים שחסומים רק בגלל הבעיות שמניתי…

  190. נכון.אבל יש הרבה שלא חסומים ויש בזה הרבה פירצות,השאלה היא הרי כל הרחוב מלא מינות ואפיקרסות
    בכל אשר תפנה.אבל יתכן שמי שרוצה יוכל לנקות את עצמו מזה אבל ברגע שזה בתוך הבית בילתי אפשרי.
    אם תרצה אשלח לך ספר כפירה שאפשר להוריד על אף החסימות של נטפרי.
    אבל כנראה שלא אשלח לך בגלל האיסור שבדבר.

  191. יש אמת בטענתך, אבל עדיין יש הבדל משמעותי בין דברי אפיקורסות לתמונות או סרטונים אסורים בעיקר מהסיבה שאין אפוטרופוס לעריות. יש גם ספרים של גדולי ישראל שנמשכו אחרי חקירות ודעות זרות וצריך להישמר מהם באותה מידה (וגם על זה לא כ"כ פופולרי לדבר ועדיין זו אמת). כ"כ לאסור אינטרנט לגמרי לכאורה זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה וידוע שבפועל זה בעייתי ומייצר תוצאות הפוכות.

  192. צהריים טובים!
    הפעם אחרונה שראיתי את המילה "עסקן" הייתה בתגובה מלפני 3 שנים.
    רציתי לדעת אם משהו השתנה בסינון שלהם.
    אם אפשר לשתף קישור: https://askan.co.il/%d7%9b%d7%a9%d7%a8%d7%95%d7%aa/
    אני כן רוצה שתהיה לי אפשרות (לפחות בהתחלה כדי לראות אם אני מסתדר) לאפליקציות וגלישה בדפדפן.
    תודה על העזרה:)

  193. אין לנו אפשרות טכנית לשים סינון נטפרי. רימון היתה תקלה ולא הצליחו להתגבר עליה אז עברנו לבזק. איזה סינון אתם ממליצים להתקין? (מדובר במשרד קטן עם כמה מחשבים נייידים)

  194. אין ספק שנטפרי מצליחים להגיע לרמת הסינון הגבוהה ביותר, אבל הם עוקרים את רוב הירקות שבגינה יחד עם הקוצים..
    כן, כמתכנת ותיק אני מכיר את הטענה "יש מלאאא מפתחים עם נטפרי", אבל אני "מעיד על עצמי שמים וארץ" שמפתח עם נטפרי מאבד אחוזים ניכרים מזמנו, בשל בעיות שהסינון גורם, בצורה ישירה או עקיפה.
    ואמר לי יהודי ירא שמים (אמריקאי) שמחזיק חברת תוכנה קטנה, ומעסיק כמה עובדים, שלהערכתו העובדה שהמשרדים שלו מחוברים לנטפרי, מוריד עד 50 אחוז מהתפוקה.
    מפתיע מישהו? אותי בכלל לא.. לדעתי הוא טועה.. אם ניקח בחשבון את מכלול ההשפעות של נטפרי, החל מבעיות שנפתרות לאחר זמן דרך פניה לנטפרי, בעיות שנפתרות חלקית, מקורות מידע מוגבלים, אתרים וכלים שונים שלא עובדים כראוי, איטיות רשת, הארכת זמן החיפוש הממוצע בשל תוצאות חסומות, זמן טעינת תמונות, הגבלת סרטונים, "באגים" שלאחר זמן יקר מתברר שהם נגרמים על ידי הסינון, ועוד ועוד.. בכנות, אני חושב שזה עשוי להגיע גם ליותר מ50 אחוז… (כמובן שזה תלוי בהרבה מאוד משתנים, אבל אני חושב שבסה"כ זה עשוי להגיע גם ליותר).
    כל הדברים הנ"ל אני יודע אותם בוודאות גמורה, מתוך הרבה מאוד ניסיון, והם ברורים לי כשמש בצהרים, "מי יריב איתי נעמדה יחד".
    האם יש בכל העולם כולו והגלילות, איזה CTO בחברה משמעותית, שיכול להסתפק בנטפרי?? קשה לי להאמין!!
    ואם כך הוא בפיתוח מה יאמרו הגרפיקאים (לדוגמה)?
    ובעניין עקיפת הסינון, גם את נטפרי אפשר לעקוף לחלוטין, ובקלות בלתי נסבלת (לא באשמת נטפרי אלא מכיוון שעדיין לא קם פיתרון שיכול לסגור את כל הפירצות), אבל יש פחות פירצות. וגם עם WiFree אני כמעט בטוח שגם בכה"ג אפשר לעקוף, ובקלות בלתי נסבלת כנ"ל, אבל מעולם לא השתמשתי ב WiFree אז איני יכול להעיד על זה.
    אז מה המסקנה מכל זה? זהו, שאין מסקנה… רק שהדברים לא פשוטים "אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי" ואין אדם רשאי לומר לחבריו קבלו דעתי.

  195. אני חייב לציין שהצגת הדברים מוגזמת לחלוטין. אני בנטפרי כבר כמה וכמה שנים ועובד כמתכנת, ומכיר עוד המון מתכנתים חרדים שמשתמשים בנטפרי, הדבר היחיד שבאמת מפריע זה האיטיות שבחיפוש גוגל. מעבר לזה כמעט ואין צורך לפנות אליהם.

  196. כתב כתבתי בתוך הדברים שזה תלוי בהרבה מאוד משתנים, (שכיר או עצמאי? באיזו חברה? באילו טכנולוגיות? עד כמה אתה תלוי בהתממשקות מול שירותי ענן שונים? עד כמה אתה נזקק ל AI ובאיזה כלים? ועוד ועוד..) אם אתה מרגיש שסינון נטפרי לא כל כך מפריע לך בעבודה, אז אשריך וטוב לך.

  197. בנוסף נקודה חשובה מאוד לדעתי, היא איך אתה עושה את המשוואה? אם חיפשת הדרכה מסויימת ויש על זה סרטון מעולה ביוטיוב, ובעקבות החסימה אתה נאלץ לפנות למקורות מידע אלטרנטביים, איך את מכמת את זה? איך אתה יכול בכלל לדעת שיש אלטרנטיבות חסומות?
    כתבת שאתה מכיר המון מפתחים חרדים עם נטפרי, האם זה מוכיח שהסינון לא מפריע לעבודה, ולא מוריד את התפוקה באחוזים מסויימים?
    לדוגמה: ע"פ הערכה שקראתי פעם, מפתח יכול להגדיל את התפוקה ב 50 עד 70 אחוז, על ידי שימוש בAI.
    בהקשר הזה chatGPT לוקח את המקום הראשון, למיטב ידיעתי chatGPT חסום בנטפרי (אולי היום זה כבר השתנה?).
    אז איך אתה יכול לומר שהסינון לא מפריע אם אתה בכלל לא מכיר את הכלים שאתה חסום להם??

  198. chatGPT פתוח והיה פתוח תמיד
    שירותי ענן – אם כוונתך לשרתי החברה וכדומה זה דבר שניתן לפתרון ב95% מהמקומות, או על ידי התמיכה שלהם או על ידי מעקף טכני של טכנאי רשת לכתובות הפנימיות
    אם לסתם APIs אז זה כמו כל אתר ברשת

    נדיר שלא מוצאים מקור מידע טוב באתר שכבר פתוח, מי שאוהב ללמוד דווקא מסרטונים זה באמת בעיה

    אבל כמובן שההשוואה צריכה להיות מול האלטרנטיבות הקיימות בשוק. ברור שבלי סינון הכי נוח, גם לאכול רבנות או לא כשר זה מאוד נוח.
    מול החלופות שברמת סינון סבירה כמו אתרוג או נתיב, נטפרי הרבה פחות גורם לתקלות מוזרות, החסימות שלו הרבה יותר שקופות טכנית (לדוגמה אין אף סינון שמחזיר קוד HTTP ייחודי לחסימה…), וגם מבחינת תוכן לכל חיפוש כמעט יש כמה תוצאות איכותיות שכבר פתוחות
    ובנתיב לדוגמה אין בכלל יוטיוב…

  199. אני חושב שהיות ואין לנו ראיות לא לכאן ולא לכאן, המשך הוויכוח לא יהיה לתועלת. ובכל זאת אענה "כי מלתי מילים הציקתני רוח בטני". 
    ראשית אומר שאין ספק שרבים נהנים מנטפרי ומרוצים ממנו, ואשריהם, כמו שכבר הזכרתי, שבסינון תכנים שאינם הולמים, נטפרי עולים על השאר, ולא באתי לשכנע אף אחד לבחור סינון מסויים, רק להבהיר שיש צד שני למטבע, ואע"פ שכל הפליירים כתבו להדיא מה שכתבו, עדיין יש דעות שונות גם בקרב תלמידי החכמים, הגם שלעיתים נופל פחד הפליירים עליהם וד"ל.
    וכעת לעניין chatGPT, אני לא משתמש בנטפרי, אבל מכר אמר לי שchatGPT לא עובד לו בנטפרי. אז אצלך זה כן עובד? ברכות! הנה בלי לשים לב כבר שמענו על משתמש שחווה בעיה בעקבות הסינון של נטפרי ש"כמעט ואין צורך לפנות אליהם" (לא בזלזול חלילה אלא כמו שאמרתי זה תלוי בהרבה משתנים), אלא אם כן נאמר שהנ"ל שכח איך לוחצים על העכבר, ולכן chatGPT לא עבד לו. 
    דף חסימה בנטפרי?? לא היה ולא יהיה! וגם אם כן, זה בטח לא קורה בשעות העבודה חלילה, אלא רק בערב, ורק כאשר מדובר באתר של תועבה ממש ח"ו. 
    חלק מתוצאות החיפוש עשו "ויברח"? הס מלהזכיר! אולי אחת לשבעים שנה, ורק בתוצאות בכלאאאל לא רלוונטיות לחיפוש. 
    לוקח לתמונות שניות ארוכות לעלות?? לא יכול להיות.. וחוץ מזה, מי צריך את התמונות האלו בכלל?? 
    שוב חשוב לי לציין שאיני בא לזלזל חלילה באף אחד רק להראות שיש צד שני, והוא לא בהכרח שייך לזרע עמלק שיידין יהודאין וכו' 

  200. אני רוצה להגיב לדיון, כאחד שכבר שנים מחובר לנטפרי,
    ומרוצה מאד באופן כללי
    יש כמה נקודות שמפריעות לי,
    ולא כמקנטר חלילה, אלא אולי יקרא כאן את הדברים מישהו שמקבל החלטות וישפר את הדברים והיה זה שכרי.
    א. איטיות: בנטפרי קיימת איטיות מובנית (ואין בזה כדי להשוות לסינונים אחרים), והדבר מאד מפריע בשעות העומס כגון בצהרים ובלילה, והדבר נובע בוודאות מהעומס על שרתי נטפרי. והדבר יוצר מגבלה מאד גדולה על מי שמעוניין לעבוד באמצעות חיבור לנטפרי וקשה כך לקיים עבודה תקינה.
    אני מדבר על חיבור קווי, וק"ו לחיבור סלולרי.
    ב. עניין ווצאפ בנטפרי, ידוע לי על רבים מאד שלא בוחרים בנטפרי בגלל הבעיות שהם עושים לגביי ווצאפ, דורשים טופס ומקשים מאד על העבודה אם זה בקבוצות וכו'. ובפרט כמו במקרה שלי שביטלו לי אפשרות לווצאפ בנטפרי, מהסיבה ההזויה שיש לי ווצאפ בטלפון, ואולי לכן אני לא צריך ווצאפ על המחשב, לכו תסבירו שלמי שעובד עם ווצאפ כל העניין זה שיהיה על המחשב כדי שניתן יהיה להעתיק ולהדביק דברים, ופשוט…

    עכ"פ העניין הוא, כשאתם באים לייסד דבר נפלא וחשוב מאין כמוהו, חובה לא רק העניין של סור מרע לחסום את מה שלא טוב, אלא גם העשה טוב, שהמהירות תהיה טובה, ושמה שאין בו בעיה יהיה פתוח ולא יעשה בעיות, ובעיקר לתת שירות ולא לנסות לחנך את הציבור.

  201. לא הבנתי מה מקום הציניות פה, סה"כ באתי לציין שהצגת את הדברים בצורה מוגזמת כאילו שיש חסימות על כל דבר ואי אפשר לתפקד. ברור שיש חסימות, לא שייך סינון טוב בלי להפריע בנוחות השימוש.

    ואולי באמת chatGPT הוא דוגמה טובה להאם אתה באמת מכיר את נטפרי או רק מסיפורי מכרים….

  202. חייב לציין לגבי רימון ,
    ביררתי אצלם והם אומרים שישנה אפשרות לבקש שלא תהיה לי האפשרות לעבור בין רמות סינון …
    באמצעות כך שהשם משתמש וסיסמה ישארו אצלם – ובנוסף הם ירשמו שביקשתי לא לתת לי לעבור ..
    וכך גם אם ביום מן הימים ארצה להוריד את רמת הסינון לא יהיה ניתן .

    למה לא ? איפה הבעיה כאן ?

  203. כמה נקודות:
    1 "אולי באמת chatGPT הוא דוגמה טובה להאם אתה באמת מכיר את נטפרי או רק מסיפורי מכרים…."
    השתמשתי שנים בנטפרי ואני מכיר היטב את הסינון, וגם קצת את האנשים היקרים שעומדים מאחוריו במסירות נפש. יהי חלקי עמהם.
    עם זאת, כמו שאמרתי, לדעתי הסינון שלהם עלול להערים קשיים רבים במלאכתם של חלק מהמשתמשים, עד כדי כך, שהוא לא יכול להיות אופציה עבור הרבה מאוד יהודים יקרים.
    2 "רימון אומרים שישנה אפשרות לבקש שלא תהיה אפשרות לעבור בין רמות הסינון".
    מניסיון, מי שאומר את זה, אלו נציגי השיווק, והם אומרים את זה כדי שתבחר בסינון שהם מוכרים לך, וביום שתבקש לעבור לרמה נמוכה יותר, הם כמובן יסכימו.. בדיוק מאותה הסיבה..
    אם אכן תתחבר לסינון שלהם, וביום מן הימים תבקש לרדת רמה, והם יסכימו, חזקה שלא יהיו לך טענות כנגדם, זו בדיוק הסיבה שלא איכפת להם לומר את זה..
    באמת שהבטחה כזו – זה לא יותר מבדיחה.
    3 "בנטפרי קיימת איטיות מובנית וכו'"
    כבר מזמן שמעתי שהם עושים מאמצים לשפר את עניין האיטיות, כנראה מדובר באתגר טכנולוגי שלא מסתיים בעומס על שרתים בלבד (אע"פ שאתה אומר שזה קורה רק בשעות העומס, אין ספק שהשרתים שלהם מנוטרים, ואילו זו הייתה הבעיה בוודאי היו משתדלים לתקן)
    4 "עניין ווצאפ בנטפרי וכו'"
    למרבה הצער זו דרכם של נטפרי, יקוב הדין את ההר. העומד לנגד עיניהם הוא להציע אינטרנט טהור ונקי ללא רבב, יותר נקי מרחובה של עיר של תלמידי חכמים. עליהם אני קורא משיב חכמים אחור וכו' מלכה ושריה בגויים אין חכמה. והרי כדי לקנות שוקולד הולכים למכולת אע"פ שבוודאי לא ראי הדרך למכולת כראי בית המדרש, ובשביל דרך ארץ ששנינו האומנין קורין כו' ומתפללין כו' ואליו הוא נושא את נפשו, מחמירין, ולא תהא כוהנת כפונדקית.

  204. אני רוצה להתקין על מחשב נייד את נטפרי. האינטרנט מגיע מנקודה חמה של מכשיר פלאפון חסום שאין בו דפדפן, איך אני יכול להתקין? זה על בסיס מכשיר או על בסיס סים?
    תודה רבה

  205. הסינון שלהם הוא ברמת ספק כלומר סים. במקרים שאין אפשרות לעשות סינון ברמת סים אפשר לבקש מהם תוכנה שמבצעת את הסינון באמצעות VPN גם על חיבור שלא מסונן בספק. אגב יש להם פורום שאפשר להתייעץ, צריך רק לפתוח חשבון נטפרי אבל זה בחינם: https://forum.netfree.link

  206. לגבי סינון אז ככה בסופו של דבר אדם צריך להיות במודעות לדבר שהוא רואה ולכמות הזמן שהוא משתמש
    שום חברה בעולם של סינון לא תוכל לעצור הבחירה של משהו אם לראות או לא
    אז לעשות השוואות בן חברות של סינונים זה לא רלוונטי

  207. זה רלוונטי כי זה עוזר, נכון שזה לא במקום הבחירה האישית של האדם אבל זה בהחלט מסייע לו לקיים את בחירותיו וחשוב לקחת סינון יעיל ואיכותי.

  208. שלו',
    יש לי נטפרי. לצורך מצוה אני זקוק לווטסאפ.
    האם ידוע למישהוא אם זה מתאפשר דרך נטפרי ואם לא מה הסינון ההכי טוב לאחר נטפרי שמאפר ווטסאפ? האם אולי סייפטק?
    תודה רבה ותזכו למצוות

  209. מהשאלה שלך אני מבין שמדובר על מחשב ולא סמארטפון
    בעיקרון בנטפרי זה כן אפשרי אבל מאוד קשה לקבל מהם אישור, הם מאוד לא אוהבים לפתוח וואטסאפ, וגם אם יפתחו לך אז זה יהיה בלי קבוצות, (גם על זה אפשר לקבל אישור אם תצליח לשכנע אותם אבל מאוד מאוד קשה)
    יש עוד סינונים די טובים על מחשב ששם כן תוכל לקבל ווטאסאפ, לדוגמה סייפטק, אתרוג, נתיב וכו'
    אבל המרחק ביניהם לנטפרי הוא גדול, נטפרי הוא הרבה יותר טוב (גם מבחינת סינון וגם מבחינת ביצועים על המחשב) אז שווה לבדוק אם המצווה באמת מצדיק לוותר על סינון שהוא יותר איכותי, שלא יהיה ח"ו יצא שכרו בהפסדו

  210. וואטסאפ דרך המחשב?
    מי שבאמת צריך וואטסאפ דרך סמארטפון,
    אין ספק שהדרן הם החסומים ביותר.עם חסימת תמונות בתוך הווטסאפ.ואולי אפי' תוכן צריך לבדוק.

  211. הייתי ממליץ פשוט לפתוח פניה לנטפרי קודם, ייתכן ויאשרו לך,
    הם מאשרים, הם מנסים מאוד להוריד אותך מזה, ואם אתה נותן להם סיבה רצינית, הם יאשרו,
    לפני שאתה מוריד ברמה,

    עם זאת סייפטק זה סינון ברמה גם טובה הייתי מדרג באמת אחרי נטפרי,

    נטפרי בתכלס יותר מהירים ויעילים, ככה שההשקעה משתלמת
    בהצלחה

  212. שלום קראתי כעת חלק ממה שנכתב פה לגבי האינטרנט ורמות החסימה.
    וראיתי שהרבה כתבו על העניין של שליטה וכולי.
    חשוב לי שתדעו שאני בתור בחורה, יודעת על הרבה בנות עם נתיב שמצליחת לראות מה שהן רוצות דרך איזשהוא משהו מסיום שהן יכולות להוריד ממנו סרטים וכו' וההורים אפילו לא יודעים,
    וכן לגבי אתרוג, שאלתי פעם בת מאוד טובה!! ממשפחה טובה!!
    איך זה שאת יכולה לראות דברים שאינם נפתחים באתרוג-ומה היא אמרה לי?
    שיש לה תוכנה שהיא שמה קישורים של כל מה שהיא רוצה!! כולל הכל!!
    ויורד לה…
    אני אומרת את כל זה נטו מרצון טוב.
    כי נכון, אולי לכם יש שליטה וזה טוב ויפה, אבל אל תיקחו אחריות על הילדים שלכם, גם אם הם הילדים הכי טובים שיש!
    זה ניסיון קשה מידי!!
    בנטפרי אי אפשר לראות שום דבר שלא טוב!!
    באמת!!!
    בבקשה ממכם קחו את הדברים לתשומת ליבכם!
    להחזיר את הגלגל אחורה מאוחר יותר, זה קשה עד בלתי אפשרי!

  213. אני רוצה להגיב למה שנאמר למעלה על הורדת התפוקה

    אני גם שמעתי על אדם שעשה חשבון שבגלל שלוש תפילות ביום + שיעור דף היומי + ברכת המזון ומאה ברכות ועוד מצוות שמקיים במשך היום בעצם הוא מוריד 50% מהתפוקה שהיה יכול בלי זה, תחשבן למשל את הפקק בדרך לתפילה ולדף היומי + הזמן שהמגיד שיעור לפעמים מאחר וכו'.
    כמו"כ שמעתי על אדם שעשה חשבון שבגלל שהוא מקפיד על כשרות מהודרת סעיף המזון עולה אצלו במאה אחוז יותר.
    עוד שמעתי על אדם שעשה חשבון שאם היה שולח את ילדיו לחינוך ממלכתי היה חוסך סכום עצום ממה שכיום שולח את ילדיו לחיידר ובניו לישיבות וכו'.
    עוד אחד עשה חשבון שבלי הוצאות החגים פסח סוכות ושאר החגים היה יכול לחסוך סכום אדיר בשנה.
    כמו"כ שמעתי על אדם שעשה חשבון שאם לא היה מחפש לגור בשכונה חרדית אלא בכל מקום היה יכול למצוא דירה יותר יפה ממה שיש לו בעשירית מחיר [מצוי מאד בארה"ב].
    אבל אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו אני לא דן אף אחד איני יודע האם אני עצמי האם הייתי עומד בנסיון כספי כזה.
    אבל אשריכם ישראל שבכל הדברים המנויים לעיל רואים לעצמם חובה וזכות ושמחה לעשות את כל זה למען ה' ותורתו וכדי שנזכה ונחיה ונראה לימות המשיח ולחיי העוה"ב, וכך צריך להיות גם לגבי הנסיון הזה.
    אכן הגיע הזמן שנפנים שכשרות האינטרנט היא לא פחות חשובה מכשרות המאכלים ולענ"ד עדיף לאכול כשרות רבנות בסיסית ולקחת ד' מינים כשרים לברכה בחמישים שקל ולקנות מצות של רמי לוי ולהשתמש בכשרות מהדורת על אינטרנט כגון נטפרי [אולי יש עוד ברמה כזו, אני לא מכיר] מאשר לאכול רק בד"ץ עדה חרדית ולקנות אתרוג באלף ₪ ומצות חבורה הכי הכי ולהשתמש בכשרות בינונית על האינטרנט, זה עדיף הן מבחינת כמות העבירות והן איכות העבירות שר"ל נעשים בלא כשרות מוחלטת על האינטרנט.
    כולנו תקוה שיום אחד כולם יפנימו זאת, האינטרנט הוא נסיון חדש ולא היינו מוכנים אליו לכך הרבה אנשים שדברים של דורות קודמים כמו כשרות המאכלים או ד' מינים או מצות מהודרות מוטמעים בהם, לגבי דברים חדשים אין להם מסורת של שמירה והגנה ונופלים בהם, למרות שמי שצוה על כשרות המאכלים ושאר הענינים הוא הוא שצוה על שמירת העיניים והמחשבה וההרחקה מדעות כוזבות וכו', אבל נקווה שבסוף כולם יבינו את הסכנה וכשם שחרדים לדבר ה' בענינים אחרים יהיו חרדים לדבר ה' גם בנושא הזה.
    לגבי אינטרנט רימון וכיו"ב אני רוצה לומר דבר קיצוני ודאי מבחינה אחת יש עדיפות שלאדם יהיה אינטרנט רימון ולא פרוץ, אבל מצד שני יש גם עדיפות לאינטרנט פרוץ, אדם שיש לו אינטרנט פרוץ יש סיכוי רב שהמצפון יתעורר יום אחד ויבין כמה רעה דרכו ויחזור בתשובה, אבל מי שיש לו חסימה של כאילו למחצה לשליש ולרביע מרגיע את עצמו שהוא חסום בעוד החסימה שלו גרועה והוא מתרגל לעבור עבירות ונעשות כהיתר בעיניו וחושב שאין לו מה לחזור בתשובה הרי הוא מוגן ומסונן. [עוד בקשר לרימון אם למשל אדם אומר יש לי רימון ואינני נכשל אע"פ שזו דרגה גבוהה כיון שבד"כ רוב האנשים כן נכשלים כשיש אפשרות וזה שיש כמה אנשים שלא נכשלים לא מתיר לאדם רגיל שבפשטות יהיה מהרוב שכן נכשלים, אבל גם הוא שאינו נכשל כנראה יש הרבה דברים שנעשו אצלו כהיתר או שמראש אינו יודע את ההלכה ואותם אינו מגדיר כמכשול, ועצם הדבר שמכניס את עצמו לסכנת מכשול ולנסיון גם אם עמד בו זה עצמו מהדברים שנעשים היתר בעיניו].

  214. ראיתי להגיב על דברי ר' מרדכי הנ"ל. ואקדים ואומר שחלק גדול מתוך הוויכוחים שבין בני אדם הם מאהבת הניצוח, ואמנם עקב הלב מכל ואנש הוא וכו' ומי יאמר זיכיתי לבבי, אך דומני שלולי הייתי מקנא לאמת (כפי שהיא לדעתי – דעת הדיוט) לא הייתי נוטל חלק בוויכוח הזה, מפני שבעוונותי טרוד אני על פי רוב ונושא בעול האמור באבות ג-ה וד"ל.

    אמרו: צדיקים חביב עליהם ממונם יותר מגופם לפי שאין פושטין ידיהן בגזל, כי נקיות בממון הוא מן הדברים הגדולים הקשים שיש לאדם בימי חייו, ורובם בגזל, ושאלה ראשונה שואלים לאדם נשאת ונתת באמונה, כי ניסיון העוני גדול הוא, דעני חשוב כמת, ולא יבוזו לגנב כי יגנוב למלא נפשו כי ירעב, וכי יש לך אדם שירעב ללחם ובני ביתו צועקים לאמתם יאמרו איה דגן ויין, ולא יצא להשביע רעבון נפשם? כי ילך אצל שכניו ומכריו, לוה רשע ולא ישלם או יקח בהקפה ואין לאל ידו לפרוע, ואף אם יפרע לבסוף לאחר זמן עמו תליו משוגתו, והיינו כל שאינו מלמדו לבנו אומנות כאילו מלמדו ליסטות.
    ואני רואה דוגמה לזה באותם הדורשים כסף רב בפרק האיש מקדש, ולדעתי היינו מפקיעי שערים דעליהן הכתוב אומר נשבע ה' בגאון יעקב אם אשכח לנצח כל מעשיהם, ואני רואה את זה נכלל במ"ש הנוטל פרוטה מן העני כאלו נוטל נשמתו ממנו ופעמים שאין זה כאילו בלבד כידוע, ומנגד רבים טובא מתחייבים ואינם עומדים בדיבורם, ואולי יכול זה להשיב לחתנו הכי דיינינא לך ולכל אלימי דחברך..
    ואמרו ואת כל היקום אשר ברגליהם זה ממונו של אדם שמעמידו על רגליו, והרי כמעט אין לך מצווה בתורה שניתן לקיים ללא ממון – סוכה, אתרוג, לולב, וגם לימוד תורה הרי משלמים שכר המלמד, דיש הרואים בממון צורך חיי שעה, ואני אומר שיש בו לחיי עולם, ועדיף מגופו, שאם איבד את גופו איבד רק העולם הזה, ובאיבוד ממונו שמא יאבד שני עולמות כמ"ש ראש ועושר אל תתן לי פן אורש וגנבתי ותפשתי שם אלהי.

    ואין ספק כלל שמוטל עלינו לשמור עצמנו מפגעי הטכנולוגיה, אולם בכל מקרה לגופו יש לשקול הדבר בצדק ומאזני משפט זה כנגד זה, וכשם שהחולה הולך לפעמים לרופא אע"פ שפעמים המקום אינו נקי כדבעי, דליכא דרכא אחרינא, ולא נאמר דהרי אין הרפואה תלויה אלא ברצון ה' וכו'

    ואתייחס לגופן של דברים בכמה נקודות בדברי ר' מרדכי הנ"ל
    1. "בגלל שלוש תפילות ביום + שיעור דף היומי + ברכת המזון וכו' הוא מוריד 50% מהתפוקה"
    ואני אומר דאה"נ אם נטפרי שקול כנגד 3 תפילות + דף היומי + ברכת המזון – בוודאי כל הפורש ממנו כפורש מן החיים.
    2. "אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו אני לא דן אף אחד איני יודע האם אני עצמי האם הייתי עומד בנסיון כספי כזה"
    הכותב סבור שכל הפורש מנטפרי כפורש מן החיים אלא שהוא מצא מקום לדונו לכף זכות בכך שעמד בפניו נסיון כספי קשה.
    ואני אומר שראוי לנו לזכור דברי המשנה "ואל תאמר קבלו דעתי שהן רשאין ולא אתה" וכדברי איוב "אמנם כי אתם עם ועמכם תמות חכמה גם לי לבב כמוכם לא נפל אנכי מכם ואת מי אין כמו אלה" כי כמונו יש רבים ולא לנו לבד נגלו כל תעלומות חכמה. ובעיני הוא כמי שאומר "איני דן את המחלל שבת בשעת סכנה כי מי יודע אם אני הייתי עומד בנסיון קשה כזה.."
    3 "לגבי אינטרנט רימון וכיו"ב אני רוצה לומר דבר קיצוני ודאי מבחינה אחת יש עדיפות שלאדם יהיה אינטרנט רימון ולא פרוץ, אבל מצד שני יש גם עדיפות לאינטרנט פרוץ"
    על זו הדרך ניתן לומר שיש עדיפות לבא על אשת איש מן העובר לפני המתפלל..
    ומ"מ בנוגע לאינטרנט רימון, באמת זו חסימה שנועדה בעיקר עבור הורים שרוצים להגביל את ילדיהם וכיוצ"ב, שהרי ברוב המקרים הוא יכול ברצונו לכבות הסינון דרך כפתור ייעודי.. 

  215. ר' מאיר שליט"א, אתה נכנס לדקדוקים מידי, כוונת הכותב היתה שגם אם יש קושי, כל עוד זה אפשרי, מדובר בערך משמעותי ששווה להקריב עבורו, כל הדימויים היו מן הסתם לסבר את האוזן בלבד. וזה דבר נכון וכל אחד יודע מה הוא יכול ואיך הוא מצליח לנהל את עבודתו עם נושא הסינון שזה אכן מורכב ומשתנה לפי אופי העבודה.

  216. ממליץ על השימוש באתר שלי בנושא חסימות. הוא עדיין בבנייה, גם התכנה שם ללא עלות, אבל אני חושב שהפתרון שאני כותב שם הוא הכי טוב.

    koshernet.github.io

  217. התוכנה שמובאת שם היא חסימה ברמת חומת האש בלבד, זה לא הגנה אמיתית ובפרט לא מספק מענה לגלישה ממש

    הדרן ממש לא בתשלום חד פעמי, הם הכי יקרים, יש גם תשלום ברכישת המכשיר וגם חודשי לא מבוטל,
    אם כי באמת הם הכי טובים (מלבד קיידרואיד, רק שקיידרואיד כרגע מתאים רק למייל וניווט)

  218. אשמח לתגובת המבינים.
    בחברה שאני עובד התקנתי אתרוג על הVPN
    אבל אני לא יכול על כל הרשת כי יש התנגדות מצד שאר העובדים.

    אבל כרגע מה שקרה שהמחשב השתבש לגמרי בגל לאתרוג ככל הנראה. והסרתי אותו לאחר שנגרם לנו נזק משמעותי [כל העבודה מהמחשב והמחשב הראשי הושבת ליומיים] אני לא מוכן להמשיך ללא סינון אבל השאלה היא אם נטפרי אמין יותר מהבחינה הזאת שלא יגרום לי לתקלות.

    חשוב שהמשחב יעבוד טוב.

    למרות שנטפרי יש לי בבית, בעבודה אני מעדיף את רמת הסינון של אתרוג בגלל הקבוצות בוואטסאפ ועוד.

    נסיונכם?

  219. מה שקרה הוא.
    שהשרתים של אתרוג נחסמו מהמחשב שלי.( כלומר דפי חסימה, אזור אישי ועוד)

    הם לא הבינו מה הבעיה, אבל הסירו אנטי וירוס שלדעתם היה מיותר.
    בשלב השני, נחסמה לי האפשרות גישה דרך כרטיסים חכמים לאתרי ממשחה
    ואז כלל האינטרנט הפסיק לעבוד.

    משם… נחסם לי גם היוזר ולא הצלחתי בכלל להכנס למחשב.

    אחרי הרבה עבודה שחזרתי את המחשב יומיים אחורה, מחקתי את כל הקבצים של אתרוג והמחשב עובד מצויין.

    אני מבין שהתקלה היא לא רק פונקציה של הסנן. כי היוזר נחסם לי אבל יכול להיות שזה משהו שהם שינו במחשב במהלך הניסיון שלהם לתקן את התקלה.

  220. חד משמעית, התמיכה הטכנית של אתרוג / רימון טעונה שיפור משמעותי מאוד, גם בנוגע לזמינות וגם בנוגע למקצועיות. בנקודה הזו נטפרי עולים עליהם עשרות מונים.

  221. במקומות עבודה שבהם המעסיק אינו מוכן להחליף את הרשת לרשת מסוננת, ניתן להמשיך להיות מחובר לרשת של המעסיק [וכן לרשת הפנימית של המשרד בהרבה פעמים שזה נצרך] ולהתחבר עם VPN לספק מסונן. ע"י תוכנה חוסמים את הגלישה דרך הרשת המקומית ונשארת הגלישה המסוננת בVPN.

  222. במקומות עבודה שבהם המעסיק אינו מוכן להחליף את הרשת לרשת מסוננת, ניתן להמשיך להיות מחובר לרשת של המעסיק [וכן לרשת הפנימית של המשרד בהרבה פעמים שזה נצרך] ולהתחבר עם VPN לספק מסונן. ע"י תוכנה חוסמים את הגלישה דרך הרשת המקומית ונשארת הגלישה המסוננת בVPN.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל