לתרומות לחץ כאן

לא סיפר לפני הנישואין על משיכה גם לגברים

שאלה:

שלום
אדם שמרבית חייו ידע והרגיש שהוא נמשך גם לגברים אך גם היה לו ברור שלעולם לא יעשה עם זה כלום, מחמת האיסור ההלכתי ומחמת אהבתו לה' ויראת השמים שלו. כשיצא לשידוכים, ועוד הרבה לפני, היה לו ברור שהוא מסוגל לאהוב ולהמשך לאשה ולספקה, ורצונו לחלוטין בבית יהודי כשר ככל האדם. לפעמים הוא דיבר קצת עם הידיים בצורה שגרמה לבחורה לחשוש אולי הוא עם נטייה הפוכה גם, הקפיאה את הפגישות ובררה עם הרב שלו שמכירו שנים רבות ועם חברי הילדות שלו. קיבלה תשובה שהוא גבר עדין אך לא עם נטייה הפוכה.( אף אחד לא ידע על כך כי הוא לא שיתף ולא ראה צורך. החליט שיקבל את זה כעובדה וכניסיון מה' ויתמודד עם זה וחי חיים רגילים לגמרי מהבחינה הזו). כעת הם נשואים 4 שנים עם 2 ילדים , אוהבים מאוד אחד את השנייה, מסופקים ומקיימים חיים תורניים. הגבר מעולם לא שיתף את אשתו בכך ולא אף אחד( פסיכולוג שלו רק). כעת נפשו בשאלתו בחרדה גדולה לאחר שחשב על זה פתאום – האם נישואיו בטלים? חיים באיסור? מה עליו לעשות, אם בכלל, כעת? כאמור, הוא ירא שמים אמיתי, אוהב אותה, נמשך אליה ואף משתדל לשמור עיניו מגברים. היא לא מרגישה בכלום כמובן.. אני הפסיכולוג שלו ( חרדי ), אגב..

תשובה:

שלום רב,

לענ"ד אין פגם בקידושין באופן שאתה מציג את המקרה. מדובר אכן באדם שיש לו נטיות כאלה והוא מתמודד איתן באופן מושלם. ומן הסתם פנה גם אליך לייעוץ ולסיוע כיצד להתמודד עם יצריו. ועובדה היא שאשתו שהיא האדם שאמור לזהות בעיה כזו באופן הכי קרוב לא זיהתה כל בעיה, ושניהם מאושרים ואוהבים. כלומר, אני לא רואה פגם באיש שיערער על הקידושין. ישנם הרבה אנשים בעולם שיש להם כל מיני התמודדויות, אתה כאיש מקצוע מן הסתם יודע את זה, וגם האדם הזה מתמודד היטב עם הבעיה שלו, לכן לא נראה לי שיש סיבה לפקפק בקידושין. ראה בשו"ת אגרות משה אבה"ע ח"ד סי' יג על מום באיש שגם אם בתחילה אילו ידעה האישה לא היתה נישאת לו, מ"מ לאחר שהתגלה במהלך הנישואין היא מוחלת. אמנם המקרה שם לא דומה משש לנד"ד, מ"מ עדיין שייך לדמות משום שהאיש ידע שהוא יודע להתגבר על יצריו ושהמצב לא ישפיע על אשתו כפי שאכן הוכיח.

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום הרב, אמנם עברו כמה שנים מאז שאלתי את השאלה – אך בכ"ז אשאל: האם ניתן לראות בתשובת הרב פסק הלכה או שיש לגשת לפוסק הלכה? זאת משום שהרב רשם בלשון: "לענ"ד" "ולכן לא נראה לי שיש לפקפק", וכן משום שמטריד את האיש שהיה חסר בשאלה הפרט שבזמנו רבו התקשר אליו, לאחר שביררו אצלו העניין, והוא ענה לרבו שלא, שאין לו נטייה הפוכה (שוב, כי ידע הרי שנמשך גם לנשים).
    שואל על מנת שלאיש הזה, שמדי פעם שומר איתי על קשר, לא יעלו מדי זמן שוב ספקות ותהיות לגבי זה ויכנס לסבך מחשבות מתסכל. שידע סופית אם הכל בסדר כלפי שמייא או שיש משהו שעליו לעשות? תודה רבה וישר כח. הוא סומך על תשובת הרב פה ולא פונה לגבי זה לרבותיו, כי מתבייש מאוד לשאול אותם את זה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל