לתרומות לחץ כאן

טיפול באם מבוגרת

 

לאחר שהנ"ל קיבלו עליהם בקאג"ס לקבל עליהם חוו"ד, וכן חתמו על שטר בוררות, ולאחר שמיעת טענות שני הצדדים והבירורים, הננו לחוו"ד בזה:

א. כפי שנכתב כבר ע"י ביה"ד, לא ניתן לחייב את הרב א' להשאיר את האם תחי' בדירה לידו. לכן על הילדים למצוא לה מקום חדש מהר ככל האפשר. עם זאת, במידה ולדעת הרב א' או הרב ב' או מרת ג' לטובת האם לא ניתן לעשות זאת באופן מיידי, אזי יבצעו את המעבר בהדרגה. בכל מקרה, ההליך לא ייארך מעבר לששים יום.

ב.  על הרב א' להחזיר סך של $45,325 לקופת האם. עליו להודיע בכתב לביה"ד תוך שבוע ימים באיזו דרך בכוונתו לעשות כן.

ג.  באשר לתקופת המעבר, כל זמן שהאם נמצאת אצל הרב א', ישולם לו $1,000 שכירות ועוד $500 הוצאות ושכ"ט, כבעבר. תשלום זה יקוזז מחובו הנ"ל סעיף ב', אא"כ שאר האחים אינם מעוניינים בהסדר שהיה קודם (אפילו לתקופה זו). במקרה זה, יתחלקו הוצאות ארוחות והטיפול בשבתות וחגים בשווה בין כל האחים כולל הרב א' עצמו, והרב א' יקבל סך של $1,000 שכירות, ובנוסף הוצאות ארנונה וחשמל ומים בסך של $150.

ד. היות והרב ב' קיבל עליו בדיון את הכרעת ביה"ד בכספים הנמצאים ברשותו, החליט ביה"ד כי היה רשאי לקחת סך של $250 כל חודש, כפי שסוכם עם האם לטענתו. למרות זאת, מאחר והאם אינה כשירה בדעתה והוצאותיה גדלו בתקופה האחרונה, כיום הרב ב' כבר אינו יכול להסתמך על הסכמתה הקודמת ועליו להחזיר סך כולל של $5,000 (הנ"ל לא כולל את הסכום שכתב לביה"ד שיחזיר לקופת האם). עליו להודיע לביה"ד בכתב תוך שבוע ימים באיזו דרך בכוונתו להחזיר סכום זה.

ה.  לאחר  המעבר, יש לעשות תורנות מסודרת לטיפול באם בין כל האחים ואחיות. יחד עם זאת, ממליץ ביה"ד כי ימונה אחד מהאחים ואחיות להיות אחראי על ביצוע התורנות.

ו.  ביה"ד ממליץ שהרב ב' ישא באחריות על הטיפול באם, דהיינו ניהול התורנות, חשבונות האם ושאר הצרכים היומיים. ובמידה ויבקש ניתן לשלם לו על כך מכספי האם כפי שיוסכם בין האחים.

ז.  כל נושא בעניני הטיפול ומגורי האם וכדומה יוכרע ע"פ החלטת האחים והאחיות ע"י רוב דעות.

 

נפתלי נוסבוים, אב"ד          שלמה שלזינגר                אברהם בוטרמן

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל