החלפת מוצר כאשר המוצר ללא האריזה המקורית

רבני בית הדין
כ"ב טבת ה'תשע"ט

שאלה:

אדם קנה מוצר וגילה שאינו תקין, ביקש להזדכות עליו בחנות אך לא אפשרו משום שלא הביא איתו את האריזה, לכן החליט לעשות באופן עצמי החלפה של המוצר באותו סוג מוצר האם מותר לעשות כן? והאם חנות יכולה להחליט שאינה מזכה לקוח משום שלא הביא אריזה ?

תשובה:

שלום וברכה,

לפי הלכה אדם שקנה מוצר ולא נמצא בו פגם, חל המקח ולא ניתן לחזור בו. אמנם רבים מפוסקי זמנינו נוקטים שחוק הגנת הצרכן נהוג בזמנינו, והמכירה נעשית כתנאי שיוכל הקונה לחזור בו כפי תנאי החוק. ולכן זכותו של הקונה לבטל את העסקה 14 יום מביצוע העסקה. אמנם החוק מתיר לבטל בדברים מסוימים גם כאשר נפתחה האריזה, ובדברים מסוימים רק באריזה סגורה. אמנם כאשר אין את האריזה המקורית לא ניתן לבטל. ולכן אם הלקוח לא מציג חשבונית, ולא אריזה מקורית אין לו זכות ביטול. ולכן אינו יכול להחליף באופן עצמאי.

בהצלחה.

מקורות:

ראה כאן את הזכויות לביטול העסקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *