שאלה:
בס"ד
שלום רב,
מה הברכה על "באגט קראנצ' "? ראיתי שזה עשוי מפרוסות באגט אפויות, המוציא או מזונות?
תשובה:
שלום וברכה
אינני יודע כיצד זה מיוצר, הכלל הוא, שאם זה נאפה בתחילה סתם כלחם ועבור לחם ונלקח לעשיית הקראנצ' או קרוטונים וכדומה, זה נשאר המוציא, אבל אם זה נעשה מתחילה כך לתענוג ולתיבול, ומעולם לא נעשה כלחם הברכה היא מזונות, ראה בענין זה כאן, אינני יודע על מוצר זה כיצד הוא נעשה. הנטיה יותר לומר שזה המוציא.
נראה לי שהרב יצחק יוסף אמר שמברכים על זה המוציא ואז תיקן את עצמו ואמר שמברכים על זה מזונות
אינני יודע, את הכלל אמרתי.
זה לשון המייל שקיבלתי מחברת שטראוס בקשר לצורת האפייה
שלום
אני מודה לך על הפניה אלינו וההתעניינות במוצרינו
תהליך אפיית הבאגט והפיתה נעשה בשלבים,
תחילה, מייצרים את הבאגט והפיתה לפי פיתוח ייחודי שלנו.
לאחר מכן, הבאגט והפיתה עוברים חיתוך, תיבול ואפיה בתנות.
כיון שמדובר בסוג של אפייה שנעשית בשלבים, ולא מדובר בסופו של דבר בלחם במובן הקלאסי, יש זרמים שונים.
על כן, אתה יכול להחליט בעצמך או לדבר עם הרב שלך על הברכה הנכונה.
נשמח לעמוד לשירותך בכל עת,
בברכה,
שירות הצרכנים,
שטראוס-גרופ.
זה נשמע מזונות, אבל קשה לי ההכרעה.
דיברתי עם הרב צבי פרקש – המשגיח על מפעל המלוחים של שטראוס [אשר שם מיוצרים מוצרים אלו], והוא אמר שבבד"ץ העדה"ח פסקו שמברכים מזונות היות והפיתה והבאגט נאפים במתכון מיוחד לשם כך ובעיקר משום שאינם ראוים לאכילה עד שבאים לגמר – בתור צנימים.
האין זה קביעות-סעודה? הרי לא מדובר בקינוח אלא במאכל העיקרי בסעודה לכאורה שאיתו אוכלים את שאר המאכלים בתור לפתן!
קביעות סעודה יש לה תנאים, ברור שמי שיאכל קרקרים מכל סוג, לא רק כזה, ביחד עם גבינות וירקות וכו' נכנס לשאלה של קביעות סעודה כמבואר במשנה ברורה בסי' קסח סעי' ו בשם המגן אברהם, כך שזה לא הנושא כאן. כאן השאלה האם זה עצמו לחם או מזונות.
השאר תגובה