לתרומות לחץ כאן

הוכחה מדעית לאמיתות התורה

שאלה:

האם יש הוכחה מדעית(שמניחה שההיגיון נכון) אחת שהתורה נכונה – יש שכר ועונש?

תשובה:

שלום וברכה

נכתוב רק בקרה כיון שהאתר שלנו עוסק יותר בעניני הלכה, להוכחות מסוג זה אתה יכול לפנות לאתרים העוסקים בכך.

הרעיון הלוגי הבסיסי והכי מוכר, הוא שהתורה ניתנה לכתחילה בצורה כזו שאם לא היתה אמת היא היתה הכי מופרכת שרק ניתן לעלות על הדעת… התורה מתארת ניסים מדהימים ששוללים כל מציאות טבעית כמו ניסי מצרים ומעמד הר סיני, והיא קובעת ברורות שכל עם ישראל ראו את אותם דברים. אירוע כזה לא ניתן בשום אופן להמציא, משום שברגע שאדם ממציא דבר כזה מיד נשאל אותו כיצד יתכן שרק הוא שמע על כך ואנחנו לא… אין שום נקודת זמן בהיסטוריה בה ניתן להמציא דבר כזה ומוכרח שהוא יבוא במישרין מאותם אנשים שאכן נכחו באותם מעמדים ושמעו את קול ה' מדבר אליהם, ראו בעיניהם קולות! ראו עשר המכות וכו' וכו', והלכו בתוך ים סוף בנחת ביבשה בתוך הים. אחרי שנבין את זאת ממילא הנושא של שכר ועונש ברור ראשית מהבחינה הלוגית, ניתנת תורה ומצוות מחייבת גמול לטוב ולמוטב. שנית והעיקר, התורה מחייבת ומצווה על אמונה לדברי החכמים וענינים אלו נמסרו לנו איש מפי איש מחכמי הדורות עד משה רבינו. עוד על אמונה בדברי חז"ל יש ספר שלם של הוכחות בשם כוזרי שני של רבי דוד ניטו חי לפני מאות שנים וכתב דברים מדהימים, תשיג את הספר ותלמד בו, הוא יצא גם במהדורת קעסט ליבוביץ.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. יש הרבה נבואות שהתגשמו , שכמובן נכתבו הרבה לפני שהן קרו , כמו נבואת הגלות ,
    הנבואה על החזרה של עם ישראל לארצו שוודאי זה דבר מדהים , וכמו
    שהרצל אמר "אם תרצו אין זו אגדה" , כלומר שזאת כן הייתה אגדה
    ואף התאריך לכך , מובא בכתבי חז"ל , רבי עקיבא יוסף שלזינגר , על פי מקורות חז"ל והתורה כמובן , כותב בספרו , "ברית עולם" שכשיהיו בארץ 600,000 יהודים , הגוים יתנו לנו את הזכות לשלוט בה , ואכן כשהוחלט באו"ם על תוכנית החלוקה , היו בארץ 600,000 , יהודים ואף מעט יותר , וכידוע , פחות משנה מאז גם הוקמה המדינה , שדברים אלו נכתבו היו בארץ פחות מ40,000 יהודים , האם זה מקרה ? לא נראה לי..

    עוד דוגמא , היא נצחיותו של העם היהודי שהובטחה בפסוקים רבים, והבטחה זו היא בבד בבד עם ההבטחה שיהיו בגלות: "וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיהֶם"

    הפילוסוף הרוסי נקולאי ברדייב בספרו "משמעותה של ההיסטוריה"‏ כותב:

    "לפי הקריטריון המטריאליסטי, צריכה היתה אומה זו לעבור מזמן מן העולם. קיומה היא תופעה מיסתורית ומופלאה, המעידה, כי חיי אומה זו מתנהלים בכוח גזירה קדומה".

    ההיסטוריון הבריטי (הנודע על יחסו השלילי לעם היהודי) פרופסור ארנולד טוינבי, בספרו "חקר ההיסטוריה" סוקר עלייתן ומפלתן של 21 תרבויות קודמות, וכך כותב על היהודים:

    "שמירת הזהות הלאומית מצד אומה ללא עצמאות מדינית, ללא שפה מדוברת אחידה, אומה שאינה מרוכזת אלא מפוזרת על כל קצוות תבל, ולמול רדיפות נוראות רצופות, זוהי תופעה כה לא רציונלית שלמולה ניצב כל היסטוריון פעור פה."

    יש לציין גם, שקיימת גם נבואה שעם ישראל יהיו מועטים (דבר שמגדיל את הפרדוקס על נצחיותה של האומה היהודית):

    "וְהֵפִיץ יְהוָה אֶתְכֶם בָּעַמִּים וְנִשְׁאַרְתֶּם מְתֵי מִסְפָּר בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר יְנַהֵג יְהוָה אֶתְכֶם שָׁמָּה" (דברים ד, כז), ובהמשך: "וְנִשְׁאַרְתֶּם בִּמְתֵי מְעָט תַּחַת אֲשֶׁר הֱיִיתֶם כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם לָרֹב כִּי לֹא שָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ"

    גם זה "צירוף מקרים" ?

    רבי עקיבא אומר כבר לפני אלפיים שנה , שמי שרוצה למצוא רמזים למפגש הבא עם עמלק , שיחפש במפגש האחרון . כלומר , במגילת אסתר .
    במגילה בנוסח המוסכם שכולם קוראים בו כיום , והוא כמובן היה קיים לפני השואה , ישנן 3 אותיות חריגות זעירות המופיעות בדיוק במקום בו כתובים שמות עשרת בני המן שניתלו , שלושת האותיות הן ת ש ז , בדיוק אותה שנה בה אירעו משפטי נירנברג המפורסמים בהם ניתלו עשרה צוררי יהודים נאצים , עם התאמה גדולה ביו שני המקרים , בשניהם היו עשרה אנשים , צוררי יהודים , תליית הנאשמים ועוד..
    מיותר להוסיף שהסיכוי שזה מקרה הוא מאוד מאוד קטן , ולהאמין שכל זה מקרה זה בגדר אמונה טפלה.

    הנה עוד 2 הוכחות חזקות
    https://youtu.be/5jVPHxa6BaU

    https://youtu.be/QvKlP7hEo-Q

  2. ההוכחה המדעית היא שאי אפשר להמציא את יציאת מצרים ומעמד הר סיני? לא נראה לי כל כך קשה להמציא… אגב גם אירועים אלו אכן יתרחשו אין זו הוכחה מדעית/ראיה שהתורה נכונה. כי ייתכן שהתורה ניתנה על ידי השטן ואלוהים רוצה שנתגבר על ה"יצר הרע" שלנו לקיים מצוות ולסרב לצו רצוננו והוא יעניש את מי שיקיים את התורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל