לתרומות לחץ כאן

ספק בין שוכר למשכיר האם לשלם לפי התאריך העברי או הלועזי

שאלה:

שלום וברכה
השכרתי את דירתי למשך שנתיים כאשר צוין שההשכרה הינה מתאריך א' אלול תשע"ו עד א' אלול תשע"ח , וזמן תשלום הינו כל 20 לחודש הלועזי.
לאחר מכן השכירות הוארכה באופן אוטומטי והמשיכה כסדרה , כעת לאחר תקופה אנחנו מסיימים את ההשכרה בתאריך א' טבת תשע"ט שזה למניינם 9/12/18, האם השוכר צריך לשלם עבור חודש מלא או כיון ש א' אלול תשע"ו היה ב 4/9/16 אז יוצא שהשנתיים הסתיימו ב4/9/18 ולכן צריך לשלם רק עבור חמישה ימים כיון שההשכרה מחושבת כל חודש מה 4 לחודש.
יצויין שהשוכר טוען שהיה לו ברור שההשכרה היא לפי הלועזי והתאריך העברי צויין מטעמי נוחות של מוסדות החינוך לילדים וכו' ולא הייתה כוונה לשלם לפי העברי.

תשובה:

שלום וברכה,

השוכר ישלם עבור חמשה ימים בלבד, שדנים שהשכירות נעשית לפי התאריך הלועזי. ראה מקורות.

בהצלחה.

מקורות:

הנתיבות בכללי תפיסה כלל ג ביאר את דברי הש"ך בסימן שיב, שכל ספק שיש בין השוכר למשכיר, אם הספק היה בחודש האחרון, שהשוכר טוען שצריך להמשיך לדור והמשכיר מכחיש, יד המשכיר על העליונה – שהמשכיר מוחזק בקרקע. ואם כבר דר השוכר והספק על התשלום, יד השוכר על העליונה כיון שהשוכר מוחזק. ולכן במקרה הנ"ל שלא דיברו אם החיובים ייעשו לפי חודש העברי או הלועזי, ונכתב לשון עברי והתשלום לפי הלועזי, היות והויכוח עכשיו על המעות יש השוכר על העליונה ואינו חייב לשלם.

בנוסף, היות והמנהג לרוב שמשלמים לפי הלועזי, על כן ראוי ללכת לפי הלועזי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל