לתרומות לחץ כאן

להעביר לקוחות לחבר כדי לקבל בונוסים

שאלה:

שלום וברכה .
האם מבחינה הלכתית מותר לי לתת לחבר לעשות עבודה מסויימת .מפני שאם
אני יעשה את העבודה אני לא יתוגמל על כך כספית .ושהחבר יעשה את העבודה הוא יתוגמל על כך כספית .האם מותר לי לתת לו לעשות את העבודה כשהכוונה בזה שהתגמול יחזור אליי …?כמובן שיש הסכמה משני.
פירוט השאלה: אני עובד בקופת חולים – מטעם הקופה – בעבודתי אני מגייס חברים לקופה. המדיניות של הקופה שאם אדם שאינו עובד בקופה מצרף חברים לקופ"ח מתוגמל ב50 ש"ח על אדם נוסף. אמנם אני כעובד מטעם הקופה לא זכאי לבונוס זה. האם מותר לי במסגרת העבודה לשכנע אנשים לקופ"ח, והיה כאשר אני רואה אחרים שמסכימים להצטרף אני שולח אותם לחבר שאינו עובד בקופ"ח, ובכך החבר מקבל בונוס, ומעביר אותו אלי. האם מותר הדבר?

תשובה:

שלום וברכה,

עובד שהושכר להביא לקוחות לקופ"ח, כל עובד שמגיע דרכו שייך קופה מיד. ולכן אם במסגרת העבודה הצלחת למשוך חברים לקופה הרי הם של הקופה, ואסור לך להעביר את המידע לחבר ולזכותו בבונוס.

אם הצלחת להביא חברים שלא בשעות העבודה בזמנים שאינך מקבל שכר על העבודה – בבית כנסת ברחוב – הלקוחות האלו הם שלך אישית ולא של הקופ"ח, ומותר לך להעביר את השמות לחבר ולזכותו בבונוס, ולקחת את הבונוס לעצמך.

בהצלחה.

מקורות:

פסק השו"ע חו"מ סימן ער סעיף ג שכר פועל ללקט מציאות הרי הם של בעה"ב. וה"ה אם שכר פועל שיביא לו לקוחות הלקוחות שייכים לבעה"ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל