לתרומות לחץ כאן

ביטול מקח בקניית פאה שנמצאה פאה לא טובה

שאלה:

* 31.9.18 קניתי פאה יפה עם תנועה במחיר 3.850 – הוצגה כמציאה בגלל מכירת חיסול של עסק לפאות, מתברר שמכירת החיסול מתקיימת לפחות שנתיים וזה רק אסטרטגית שיווק שקרית.
קניתי עם צ'ק לתאריך 1.12.18 (חשבתי שאני מביאה צ'ק מזומן, היתה לי טעות בחודש) לאחר שהוברר לי שאין אפשרות לשים צ'ק פיקדון או לבדוק אותה.
* לאחר חפיפה הפאה איבדה את צורתה ונהייתה חלקה קרשים.
* הצ'ק לא הופקד בינתיים בבנק.
* פניתי למוכרת לאחר שבוע 7.10.18 ואמרתי לה שאני מוכנה לנסות פאה אחרת ואם לא אני רוצה את כל הכסף חזרה כי זה לא המוצר שקניתי. (יש הקלטה)
* מכירה נוספת 14.11.18 לקחתי פאה נוספת לנסיון.
* אחרי חפיפה שוב הפאה נראית לא טוב.
* 18.10.18 – התקשרתי ובאופן נחרץ ביקשתי את הצ'ק חזרה, היא טענה שהוא בגמ"ח, אמרתי לה לא משנה את הכסף אני רוצה חזרה! היה כאן מקח טעות ואני לא רוצה את הפאה, לבסוף התרציתי לבוא ולראות פאה נוספת בפעם שלישית בתנאי שהיא מחזירה לי את הכסף והמוכרת אומרת טוב נראה. (יש הקלטה)
* 28.11.18 הלכתי למכירה, לקחתי פאה אחרת לנסיון והבהרתי למוכרת בע"פ שזה נסיון אחרון ואם לא היא מחזירה לי את הצ'ק והיא הסכימה. (גיסה שלי לקחה פאה לנסיון)
* אחרי חפיפה שוב הפאה נראית לא טוב.
* הגיסה שלי שילמה לה על הפאה.
* המוכרת מפקידה את הצ'ק תחת השם שלה (התירוץ של הגמ"ח שקרי) כי היא יודעת שהגיסות שלי קנו ממנה כבר ועכשיו אין לי אף אחת אחרת שתקנה במקומי.
* פניתי אליה והיא טוענת שהצ'ק הופקד בתאריך ואם אני רוצה אני יכולה רק להחליף בפאה אחרת.
* המוכרת כבר לא עושה מכירות בבני ברק
* הפאה עדיין אצלי המוכרת לא מספקת את פרטי כתובת המגורים על מנת שלא אוכל להחזיר את הפאה.

לפי החוק: במקרה שהעוסק לא הציג מדיניות החזרת מוצרים – החוק קובע כי ניתן לבטל את העסקה תוך 14 ימים מיום הסירוב ועל העוסק להשיב לצרכן את מלוא התמורה באופן שבו שילם הצרכן.
וכאן מדובר בצ'ק שלא נפדה, ז"א העסקה לא התבצעה – לא התקבלה אפילו חשבונית!!
כך שברור הוא שמדובר בעוולה צרכנית ממדרגה ראשונה:
א. מוצר פגום.
ב. אי החזרה של אמצעי התשלום למרות שהתשלום לא בוצע
ג. הטעית הלקוח.
ד. שקר ורמיה.

תשובה:

שלום וברכה,

לפי הנתונים שהבאת, יש לך שתי סיבות לזכות אותך בביטול מקח.

א. לפי חוק הגנת הצרכן זכותו של הצרכן לבטל את העסקה תוך 14 יום מעת העסקה. רוב הדיינים סוברים שהחוק הפך למנהג הסוחרים, ולפי הלכה ניתן לחייב את המוכר לזכות את הלקוח בביטול העסקה ובהחזרת המעות. ומאחר ותוך 14 יום הודעה על רצון לביטול העסקה, חייבת הפאנית לזכות אותך בכסף חזרה. [יש להוסיף שזכות הביטול חל במקרה שנרכשה פאה סגורה, ולא פאה שנעשתה במיוחד לפי הזמנת הלקוח].

ב. כל מקח שהתברר שיש בו מום, או שהמקח שונה ממה שהזמין – גם אם המוצר לא פגום, אלא שונה מהמוצר שהוזמן – זכותו של הלקוח לבטל את העסקה. ולכן אם אכן מתברר אחרי סירוק שהשער פגום, או שונה ממה שהזמין הלקוח, זכותו של הקונה לבטל את המקח. הלקוח צריך להביא הוכחות [מפאנית אחרת] שהפאה לא טובה או לא לפי ההזמנה.

נ.ב. בדין מקח טעות חשוב לדעת שאי שביעות אינה עילה לביטול מקח, צריך שתהיה טענת מום או מותר שונה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל