מה הדין להזיז בשבת מגש שבו יש קופות צדקות שמונת על שולחן בבית הכנסת?
תשובה:
שלום וברכה
כמובן אסור משום מוקצה, ולכן חלק מתפקידיו של הגבאי זה גם לסדר ביום שישי, להכניס את הקופות לתוך המגירה המתאימה וכדומה כדי שלא יפריעו בשבת.
Din Online
הצטרף לדיון
8 תגובות
איזה מוקצה זה?ועוד מחמת מקומו זה לא מותר?
מטבע הוא מוקצה מחמת גופו כמבואר בשבת קמב ב, כך שאין היתר לטלטלו לצורך מקומו.
כן אבל מה המעות הם בתוך הקופה אז מה הדין של הקופה?וזה לא בסיס כי שכחו את זה לפני שבת!
הקופה היא בסיס וזה לא נחשב שכח כיון שזה המקום המיועד.
המקום המיועד הוא על המגש אבל הוא שכח להוציא המגש לפני שבת מהשולחן שהוא באמצע הבית כנסת.בכל זאת זה בסיס??
השולחן אינו נחשב בסיס כיון שזו היתה שכחה, אבל המגש עם הקופות מוקצה לכל דבר וענין.
שלום לכבוד תורתו
האם מהמגן אברהם סימן ש"ט ס"ק ו' לא משמע שמותר? הרי הנחת הכסף בקופה היא הנחה באקראי.
האם הקופה היא מקום המיועד יותר מהכנונא שבה מטלטלים אפר?
ילמדנו רבנו, בברכה
שם מדובר בכלי במהותו היתר ויש בו עכשיו שברי עצים, קופת צדקה היא כלי שמלאכתו לאיסור כמו ארנק. וממילא המגש גם הוא בסיס לדבר האסור.
איזה מוקצה זה?ועוד מחמת מקומו זה לא מותר?
מטבע הוא מוקצה מחמת גופו כמבואר בשבת קמב ב, כך שאין היתר לטלטלו לצורך מקומו.
כן אבל מה המעות הם בתוך הקופה אז מה הדין של הקופה?וזה לא בסיס כי שכחו את זה לפני שבת!
הקופה היא בסיס וזה לא נחשב שכח כיון שזה המקום המיועד.
המקום המיועד הוא על המגש אבל הוא שכח להוציא המגש לפני שבת מהשולחן שהוא באמצע הבית כנסת.בכל זאת זה בסיס??
השולחן אינו נחשב בסיס כיון שזו היתה שכחה, אבל המגש עם הקופות מוקצה לכל דבר וענין.
שלום לכבוד תורתו
האם מהמגן אברהם סימן ש"ט ס"ק ו' לא משמע שמותר? הרי הנחת הכסף בקופה היא הנחה באקראי.
האם הקופה היא מקום המיועד יותר מהכנונא שבה מטלטלים אפר?
ילמדנו רבנו, בברכה
שם מדובר בכלי במהותו היתר ויש בו עכשיו שברי עצים, קופת צדקה היא כלי שמלאכתו לאיסור כמו ארנק. וממילא המגש גם הוא בסיס לדבר האסור.
השאר תגובה