לתרומות לחץ כאן

חופה תחת תקרת זכוכית

שאלה:

שלום הרב,
לאשכנזים הנוהגים לערוך את החופה תחת כיפת השמים, האם יש בעיה לערוך את החופה תחת תקרה מזכוכית שניתן לראות דרכה את הכוכבים?
תודה

תשובה:

שלום רב,

קשה לי להשיב על שאלה זו, משום שהרמ"א (אבה"ע סי' סא) כתב: "יש אומרים לעשות החופה תחת השמים, לסימן טוב שיהא זרעם ככוכבי השמים". וענייני סימן טוב או ברכה וכד' אינני מבין… כלומר, הסבירות היא שכאשר הם עושים זאת תחת תקרת זכוכית ורואים את הכוכבים אין הבדל, אבל יתכן גם שיש איזה הבדל,בס"ה זה נחשב מחיצה לכל דבר, לכן קשה לי להשיב על שאלה זו.

בשו"ת חתם סופר (אבה"ע סי' צח)החמיר מאד בענין זה וכתב שאסור לשנות את המנהג ואין לערוך חופה בבית הכנסת, וכך כתבו אחריו רבין מהאחרונים, ראה בשו"ת אמרי ישר (ח"ב סי' קעח), וראה בשדי חמד (ח"ו מערכת חתן וכלה אות א' ד"ה ונראה מזה), שהביא: "אף גם זאת הראוני עתה בהמליץ (ירחון שזה לאור בתקופה זו) כתוב שבעיר וואזנעסענק פלך חערסון היה ריב על זה כי הרב אב"ד דשם יצ"ו אסר לעשות חופה בתוך בית הכנסת והיו מתנגדים להוראתו ושאלו בטליגראמה להרה"ג הגדול רבינו יצחק אלחנן ספעקטור אב"ד קאוונא זצ"ל, אם מותר לעשות חופה בבית הכנסת, והשיב על ידי הטליגראף כדברים האלה צריך לעשות חופה תחת כפת השמים. וכאשר באה תשובה זו חדל ריב ומדון כי גם המתנגדים הרכינו ראשם". אולם עיקר קצפם יצא מחמת שאז זה היה נחשב כחוקות הגויים. ראה גם בשו"ת אגרות משה אבה"ע ח"א סי' צג. אבל היום זה לא שייך, לכן אין את סגנון ההקפדה הנ"ל, אבל כאמור, בענייני סימן טו וברכות אינני מבין…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל