לתרומות לחץ כאן

הדלקת נרות חנוכה לאורח שמגיע בשעה מאוחרת לבית המארחים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
לצערי הרב הורי החליטו שבחנוכה נטוס לפולין(אני ממש לא מסכימה עם ההחלטה הזו כי לדעתי זה מזעזע ועוד בחנוכה…אבל בגלל כיבוד הורים לא יכולתי לומר להם לא)
התעוררה לי שאלה בנוגע להדלקת החנוכיה.
הטיסה הלוך שלנו יוצאת בשש ורבע ,אני מניחה שנגיע לדירה שאנו עתידים לשהות בה סביב 11/12 בלילה האם עדיף להדליק חנוכיה בשעה זו?או בשדה התעופה?
בעיה נוספת,בטיסה חזור אנו עתידים להגיע לארץ בשעה שלוש לפנות בוקר,האם עדיף להדליק חנוכיה בדירה שאנו נמצאים בה בחול למרות שלא נישן שם..כדי שהספיק להדליק חנוכיה?
דבר נוסף,הורי פוחדים להדליק את החנוכיה בחלון מפאת אנטישמיות אך יש בכך בעיה מבחינה הלכתית כי צריך שיראו את הנס ,איך עלי לנהוג?.
הטיסה הזו מאוד מעיקה עלי,אני מקווה שיצליח לקיים את מצוות החנוכה כראוי.
תודה מראש וחג שמח

תשובה:

שלום וברכה

בלילה הראשון תדליקו בשעה שתגיעו אפילו שזה מאוחר בלילה, כיון שאתם כמה בני משפחה ניתן להדליק בברכה, אף שכמובן זה לא לכתחילה, אבל במצב כזה זה מה שעושים, שדה התעופה אינו מקום ההדלקה שלכם ולא מקיימים שם את המצוה. בלילה האחרון ודאי אין כל בעיה להדליק בזמן בבית שאתם גרים בו, כיון שבאותה שעה הוא עדיין מקום שהותכם ועוד לא עזבתם, אף שלא תישנו שם בלילה [יש דעות שונות בענין זה לגבי מי שמתארח בשבת חנוכה היכן ידליק במוצאי שבת האם אצל המארח שכך צידד הגרש"ז אויערבך, כיון שאז הוא עוד שם, או בביתו כשיחזור שכך סבר הגרי"ש אלישיב, אבל לכל הדעות יוצאים ידי חובה בהדלקה זו, ומבחינתכם זו הברירה היחידה].

אם אכן יש חשש להדליק שם בחלון ניתן להדליק בתוך הבית.

נסיעה טובה וחנוכה שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל