לתרומות לחץ כאן

המצוות והתפילות פועלות בעולם האצילות ולמעלה משם

שאלה:

בעניין ״ישמעאל בני ברכני ״ האם בברכתו הוסיף שפע לספירות של עולם האצילות והאם בבברכתנו אנחנו מוסיפים שפע לעולם האצילות או רק לעולמות נמוכים יותר והאם נכון לפרש שמה שכתוב שם שראה את ה׳ יושב על כסא רם ונשא כלומר עולם הכסא שהוא עולם הבריאה וזה אומר שראה את עולם האצילות ? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע להסביר על פי קבלה מעשה זה כי אינני מבין הרבה בקבלה, אבל גם עליך זה קצת גדול, כפי שמבואר בדבריך שסתרת עצמך מיניה וביה, כתבת שאם הוא בעולם הבריאה הוא רואה את האצילות, וזה לא נכון כמובן, כי עולם הבריאה נמוך מעולם האצילות והוא כבר מעולמות הפירוד. עכ"פ לעצם שאלתך: עיקר מה שאנחנו פועלים במעשה המצוות והתפילות הוא בעולם האצילות! כמו שאומרים תמיד בלשם יחוד לייחד קודשא בריך הוא ושכינתיה שזה זיווג ז"א ונוק' בעולם האצילות, ואדרבה, כבר כתב בעל משנת חסידים רבי עמנואל חי ריקי שמי שמתפלל לאור האין סוף המתפשט בעולם הבריאה הוא בכלל עובדי עבודה זרה כי זה עולם של פירוד ונמצא שהוא מתפלל לכלים במקום לעצמות האור, ולפנות לאור האין סוף בעצמו בלי כלים לא שייך כי אין לנו השגה וחלק בזה [תמיד מדברים באופן של כלים והשפעות, כל שם מבטא מידה, א-ל זה חסד, אלוקים גבורה וכו']. לכן אנחנו תמיד פונים ופועלים רק באצילות ששם איהו וחייוהי וגרמוהי חד בהון, כלומר הזיכוך הוא כזה שיש אחדות של האורות והכלים. החידוש הוא, שלמעשה הפעולה שלנו פועלת הרבה יותר גבוה מזיווג זה, כיון שזייוג ז"א ונוק' מעלה מ"ן לאבא ואמא ומהם לאריך ולמעלה בקודש עד רום המעלות לעשות עוד זיווגים אליונים, והשפע יורד מרום המעלות עד עולמנו אנו.

אני יודע שגם מה שכתבתי כאן לא ממש הבנת, וגם כתבתי על קצה המזלג, אבל איך אומרים "כשנגדל [שנינו] נבין [אולי]". כרגע נעסוק בהלכה ובמוסר ונתקדם בהתאם לרמה המתאימה לנו.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה ! אבל התכוונתי האם נכון שמה שכתוב שם שראה את ה׳ על כיסא רם ונשא לומר שהוא ראה הספירות שבעולם האצילות שזה שמותיו של השם אם אני לא טועה , מעל כיסא רם ונשא שעולם הבריאה הוא עולם הכסא ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל