לתרומות לחץ כאן

נדרתי לשמור נידה

שאלה:

במהלך ההריון היה חדש בתסמונת בעובר ידבתי לילה 4חד במיטה ואמרתי בלב אם הכל יהיה בסדר אני יקרא לילדה ??? ואני ישמור נידה… האם זה גם נדר??? למרות שאמרתי בלב???
יש לציין שהילדה נולדה וברוך ה הכל בסדר קראתי לילדה ??? היום הילדה בת 4 חודשים ושמרתי עד היום היה חודש שהתפקשש ואני מאוד מפחדת… מה עושים זה נדר??? ואם כן אפשר להתיר אותו???

תשובה:

יש מחלוקת האם נדר של מצוה בלב חל או לא, אבל חשוב לי להסביר לך משהו מאוד בסיסי: איסור נידה חמור לאין ערוך מאיסור נדר!! כאשר מקיימים יחסים בלי הטבילה במקווה, יש חיוב כרת! כרת לפעמים זה למות בעולם הזה בגיל צעיר ולפעמים זה להכרת מהעולם הבא!!! לכן אין אופציה לא לשמור נידה וזה בכלל לא קשור לנושא של הנדר. תשמרו נידה כמו כל היהודים בכל הדורות, ובעז"ה תראו רק נחת ושמחה מכל הילדים לאורך ימים ושנים.

יש מן משפט מוטעה שאנשים אומרים לעצמם, נכון הדתיים שומרים זה וזה, אבל אני הרי לא דתי… אין כזה דבר! הרב הראשי לישראל ואת חייבים במצוות בדיוק אותו דבר, בורא העולם לא מוותר על אף יהודי ויהודיה!

בורא העולם שמח עם ההתמודדות שלך, השכר לפי הקושי, לא להתייאש רק לקיים את המצוות בשמחה!

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. היי….
    אני יודעת מה האיסורים ומה זה אומר לא לישמור נידה זאת לא הייתה השאלה שלי…
    אני שומרת בלי קשר רק רציתי לדעת אם זה ניקרא נדר או לא ואם כן מה עושים…
    אני לא רוצה שיהיה לי שום נדר בחיים ואם אני עושה משהו אני יעשה מהלב ולא בגלל נדר או הפחדות הרי זה לא שווה לא???

  2. אני הבנתי טוב מאוד שזה מה שמפריע לך, אני רק מסביר לך שיש לך טעות, משום שכשם שנדר זה דבר חמור מאוד, וזה נכון, גם עצם ביטול דין נידה הוא דבר חמור שבעתיים! ולכן לחשוב שאם אין כאן נדר אז "פחות נורא", זו פשוט טעות גדולה וחבל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל