לתרומות לחץ כאן

בציעת הפת ומזיגת היין בשבת

שאלה:

שלום רב,
1. בשמירת שבת כתוב להניח בסעודה ראשונה חלה אחת על השניה ולבצוע על התחתון ובסעודה שניה ושלישית לבצוע על העליון. האם הכוונה שכך הם צריכים להיות מונחים כל הקידוש? זה מאוד לא נח ונופל. או שהכוונה שרק כשמברך המוציא מניח אחד על השני ומכסה בחזרה?
2. כתוב שטוב שיהיו מכוסים עד אחר ברכת המוציא. אבל שמעתי שתמיד (לאו דוקא שבת) צריך לאחוז בעשר אצבעותיו בפת כשמברך. הכיסוי זה לא חציצה? וכן, ביום חול, אם עטפתי את הכריך בנייר כך שרק חלקו העליון גלוי, זה לא חציצה?
3. האם חשוב להקפיד שהחלות תהיינה מכוסות לגמרי?
4. אצלינו נוהגים שכל 1 מהמסובים מוזג לעצמו בכוס כמה יין ומיץ ענבים שרוצה, ואז בעלי מקדש, שותה ואז שופך מעט על כל כוס. אך מכיוון שזה מסובך, רציתי לשאול אם מותר שיעביר את הגביע שלו וכל אחד ימזוג מעט ממנו ויעביר לבא אחריו?

תשובה:

שלום וברכה

  1. בשעת הברכה בלבד, על פי סוד בליל שבת בוצעים על התחתונה וביום על העליונה.
  2. המהדרים מכניסים את הידים תחת הכיסוי ואוחזים בחלות.
  3. לא.
  4. אין כל בעיה.

שבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל