לתרומות לחץ כאן

עזרה לאדם שאינו מבקש בכבוד

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: לכבודו, גבי משולחים ועניים הבאים לגבות צדקה ובאים לאנשים ומבקשים טרמפ לבית כנסת אחר לגבות שם וכו', אולם שבאים על יד חלון המכונית וכנראה אנשים בלחץ לעשות כמה מיניה דברים בין לעזור בבית ללמוד פגישה וכו' ומפצרים או מבקשים שלא כ"כ דרך כבוד שנותנים אוירה והרגשה לבעל הרכב שצריך לתת להם ופנים המבקשים לא כ"כ נעים כאילו בעל הרכב חייב לתת להם.

ולפעמים נותנים לא מתוך רצון אלא שמרגישים לא נח עם זה, ואז נותנים. ופעמים לא נותנים כיון שהמבקש גרם הרגשה לא נעימה כלל וכאילו הוא הפטרון שלו, ומתוך מעשים יום יום מה הנכון לעשות?

ודאי שאין חיבוב לעשות טובה לאף אחד כאשר יש לו הדברים שלו, מ"מ האם אף שלא נעים יש לעשות או תלוי בכיצד ביקשו ממנו ואם בכבוד והזמן מתיר אין ואם לאו לאו?

תשובה:

שלום וברכה,

אין ספק שמצות חסד אינה תלויה בהנהגה הנעימה של המבקש, ובכלל יש ללמד זכות שהרבה מאוד אנשים שבאים לקבץ נדבות אינם אנשים שמחונכים בדרך הראויה, לעיתים מדובר באנשים שחוו ילדות קשה או קשיים אחרים, ולמרות הקושי, מי שעוזר לכל יהודי ולא מצפה להכרת הטוב ותודה עמוקה שכרו רב מאוד. כמו כן יש לעיתים ללמד זכות שהם לא מתכוונים לפטרונות חלילה, אלא לפעמים זה בא מתוך לחץ, מדובר באנשים שרחוקים מהבית ורוצים כבר להגיע לאיזה סכום שיאפשר להם לחזור לאשה ולילדים, ולכן הם פועלים מתוך לחץ להספיק כמה שיותר. לא קל להם מן הסתם.

שבורא העולם ירחם על כל עמו ישראל, ונהיה תמיד מהנותנים ולא מהמקבלים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל