לתרומות לחץ כאן

חזון הקמת המדינה – רבי עקיבא יוסף שלזינגר זצ"ל

שאלה:

אני מצטט מויקיפדיה:
"הרב עקיבא יוסף שלזינגר מביא רעיון דומה, וכותב בספרו 'ברית עולם', שאם יהיו בארץ ישראל 600,000 יהודים, יתנו האומות ליהודים לשלוט ."
הוא נפטר בערך 25 שנה לפני קום המדינה ובדיוק כפי שהוא כתב , כך היה , האם מדובר ברוח הקודש ? או שאולי יש לכך מקור בתורה או במדרשי חז"ל והנבואה הזאת הייתה כתובה כבר

תשובה:

שלום וברכה

לא מדובר בנבואה וברוח הקודש אני לא מבין, אבל אכן סבי זקני הגאון הצדיק רבי עקיבא יוסף שלזינגר, מעבר לגדלותו העצומה בתורה, היה כידוע מגדולי ירושלים והותיר אחריו יבול תורני עצום שכיום עדיין נערך חלק ממנו להדפסה, מה שלא הספיק בחייו, היה גם איש חזון ומעש, וחלום חייו היה כינון מדינת הלכה [!!!] לא מדינה מערבית חילונית שמתחרה בכל התועבות עם שאר עמי העולם… מדינה יהודית אמיתית בארץ ישראל. הוא לא רק חלם אלא גם עשה המון, רכש קרקעות בכל חלקי ארץ ישראל ופעל ליישב שם יהודים יראים שומרי מצוות, היה מהפעילים הגדולים בהקמת העיר פתח תקוה ועוד מקומות רבים, דאג רבות לרווחת הישוב בגיוס כספים ופעילויות ציבוריות שונות. אגב הישוב התימני בני עי"ש קרוי על שמו עי"ש – עקיבא יוסף שלזינגר, משום שהוא מיושב על אדמותיו. כחלק מפעילותו הוא כתב ספר מרתק בשפת האידיש, שהוא בעצם כעין ספר הלאום או ספר חוקים של המדינה שאותה שאף לייסד, ובו תובנות וכלים כיצד להקים מדינה מודרנית שפועלת על פי הלכה, אגב מעניין שהוא מתאר שם גם דגל, בדומה מאוד לדגל מדינת ישראל של זמנינו…

לצערנו הרב, מדינת ישראל היום בספרי הלימוד מסלפת את ההיסטוריה של הקמת ההתיישבות היהודית בארץ ישראל, ומגמדת את חלקם העצום של יראי ה' שמסרו נפשם על ישובה ושיגשוגה, הם היו הבסיס לכל אחיזתנו כאן, וכיום ילד שהולך לבית הספר שומע רק על בית אלפה ונהלל, לא על פתח תקוה גדרה ראש פינה רחובות ואפילו תל אביב שהוקמה על ידי יהודי שומר מצוות בשם זרח ברנט, ובודאי לא על הישוב הקדום יותר של תלמידי הגר"א והבעש"ט שהם היסוד לכל אחיזתנו כאן..

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יש לי הרושם שכמה מזרוחיניקים חרדלים
    נזכרו ברע"י ז"ל.
    היה עליו גם במוסף של המודיע לפני כמה שבועות.
    הביטוי נבואה שנתגשמה כנראה מגיע מהמחוזות האלה.
    תגובת המערכת טובה

  2. היה אדם גדול מאוד שהכיל הרבה מאוד חזון ותחושת שליחות יחד עם גדלותו העצומה בתורה. רבים מאוד מבני הישוב הישן נמנים על צאצאיו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל