לתרומות לחץ כאן

המשך – מעשה קידושין שהבחורה נענתה ללחצים והסיכמה לקבל

שאלה:

שלום לכבוד הדיינים ותודה רבה בהמשך לשאלתי על הספק קידושין העדים האחד מהם לא שמר שבת ודאי רק לידי היה מכבד והשני היה רק לא נוסע ולא מחלל ברבים שאלתי אותם על המקרה והם זוכרים אתה המקרה וזוכרים שלא רצתה לקחת האם בגלל ששכנעתי אותה מאוד ולחצתי אין פה כמו אשה שהכריחוה להתחתן ואינה מקודשת? וגם כמעט בוודאות אני זוכר שאמרתי לה בסוף אחרי שהיא לא רצתה טוב תקחי ככה והכוונה לשם מתנה כזה העיקר שמישהו אחר לא יקח שיהיה לך

תשובה:

שלום רב,

לגבי כשרות העדים, צריכים לבדוק היטב אם אותו אחד שהיה מחלל שבת באופן ודאי, היה עושה כך בפרהסיה ורק לפניך נמנע, או שבתקופה זו הוא לא חילל שבת בפרהסיה. כי כפי שכתבתי לך, באופן כללי, כדי לפסול אדם לעדות צריכים לקבל עליו עדות בפני בי"ד ובפניו. רק אם הוא מפורסם כמחלל שבת אין צורך להעיד עליו בפניו.

לגבי הנקודה שאתה מעלה שלכאורה אין כאן קידושין מרצון. לא נראה לי, לחצת אותה ובסוף היא הסכימה ללחציך, אף אחד לא כפה אותה, ויכלה להמשיך לעמוד בסירובה.

אולם אני חוזר על מה שכתבתי לך בתחילה. השאלה היא מה היו השיכנועים. האם היא זו שאמרה שזה אסור, ואתה אמרת שזה לא קידושין אלא סתם בשביל הטקס וכד' ולכן זה מותר, אם כן, הרי שאמרת בפירוש שזה לא לשם קידושין ואין בזה בעיה.

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אני מודה לכם מאוד מאוד ועוד שהעדים לא שמעו אותי אומר לה הרי את מקודשת לי זה היה ביננו הם רק ראו שאני משכנע אותה לקחת והיא מסרבת ודיברתי גם איתה והיא טוענת שהיא לא הסכימה לקחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל