לתרומות לחץ כאן

פת הבאה בכיסנין – המשך

שאלה:

זה מודיע לי שהתגובה כבר קיימת אז אני שולח את זה כשאלה:
אחרי בקשת המחילה מכת"ר אבל תורה היא וללמוד אנו צריכים ועדיין חושבני שיש כאן אי הבנה. בשו"ע קס"ח ס"ז מוזכר כל הזמן "פת" וכל הציורים שמדובר שם יש גם מים. ואילו אנחנו, אני והשואל הקדום, שואלים על ציור של פיצה שנילושה אך ורק במי פירות בלי טיפה אחת של מים! הלזה יקרא "פת". אולי זה מצה עשירה. ואולי גם זה לא. וע"ז הוסיף השואל לשאול שאם אכן אין זה פת כלל אז האם בטיפה א' של מים זה כבר נהיה פת או שיש איזשהו שיעור.
בכל ברכות התורה!!

תשובה:

שלום וברכה

כבר השבתי לך בתגובות שאין שום קשר. אין הבדל בין רוב מי פירות להכל מי פירות. אם תלמד טוב סי' קסח תראה שהאופן היחיד שלא יהיה בה שיעור קביעות סעודה הוא רק כשאין לזה תוריתא דנהמא – תואר לחם. כלומר עיסה מאוד נוזלית כמו של ופל או בלינצ'ס וכדומה. אבל מה שיש לו את אחד הסימנים של פת הבאה בכיסנין, או מי פירות, או ממולא, או דק ונכסס, זה עדיין ספק פת ועדיין שייך בזה דין קביעת סעודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל