המסת שוקולד בשבת

רבני בית ההוראה
כ"ט חשון ה'תשע"ט

שאלה:

שלום
האם מותר להמיס שוקולד בשבת על פלטה? האם מותר בכלי שמונח מעל כלי עם מים רותחים ממיחם?
יש הבדל בין אשכנזים לספרדים?
האם אפשר להגיד שאין דין נולד, כי שוקולד היה נוזל לפני שהיה מוצק?
אשמח למקורות

תשובה:

שלום וברכה

הבעיה כאן אינה מצד נולד אלא מצד בישול, כיון שהשוקולד נעשה נוזלי, דינו ככל נוזל שיש בו בישול אחר בישול בשבת, והדבר אסור.

מקורות:

ראה שערי תשובה בסי’ שיח שגם דבר שעתה הוא מוצק, כיון שיעשה נוזל דינו כנוזל [נפקא מינה לסוכר].

תגובה אחת

    גרשום כהן:

    מחילה מכבודו אבל השוקולד כעת מוצק ואע”ג שאח”כ נעשה נוזל אין דינים אותם אלא בשעת הנתינה בטמ’ של החדר כמו איפינדא שכתב מרן שו”ע שזה שומן קרוש ומותר ליתנו על הפלטה מפני שקרוש ואע”ג שאח”כ נמס לא איכפת לן מפני שבשעת הנתינה מוצק, אין לומר דהוי בישול מאחר שעובר תהליך קליה בחום של 100 מעלו וידוע שנחלקו בדעת השו”ע האם יש בישול אחרי קליה ורוב הפוסקים סוברי בדעת מרן שאין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *