לתרומות לחץ כאן

הליכה לחוף מעורב

שאלה:

שלום לכבוד הרב. יש לי חבר ששואל
,האם יש צד להקל ללכת לים מעורב גם שאין כוונה כלל ומחשבה להסתכל על פריצות..?
ולדבריו אומר שהגם שמסתכל בפריצות לא גורם לו לבעיה רוחנית..
איני יודע..אבל חשבתי אולי בגו.
כמו שמצינו בגמ' בכתובות שרב אחא היה מרכיב את הכלות על כתפיו ורוקד איתן. לחכמי דורו הוא אמר שמותר לעשות כך רק אם היחס הרגשי לכלות מנוטרל לגמרי.
וכן ידוע שכל איסור הסתכלות בעריות זה רק בהתבוננות באשה ולא בהסתכלות בעלמא..?
אשמח לדעת את דעת תורתנו הקדושה.

תשובה:

שלום רב,

פשוט וברור שאין זה אלא עצת היצר.

שים לב, בדרך כלל כל תרי"ג מצוות הם הלכות פסוקות. במצוות עשה הציווי הוא לעשות אותן, ובלא תעשה הציווי הוא לא לעשות כך או לא לעשות כך. בהרבה מהמצוות חז"ל עשו הרחקות כאלה ואחרות כדי להרחיק את האדם מהעבירה כלשון המשנה הראשונה במסכת ברכות. בנושא אחד מצאנו שהתורה בעצמה קבעה קבעה מצווה מיוחדת שכל כולה היא למטרת הרחקה ולא בעלת מצווה סתמית: ולא תתורו אחרי עיניכם. או ולא תקרבו לגלות ערוה שזה גם כל מטרת האזהרה היא כדי שלא להגיע לידי איסור. ראה בספר קרית מלך רב (לה"ר יהודה נבון בנו של המחנה אפרים) שו"ת, סי' כז. כלומר, בנושאים אלו התורה בעצמה קבעה הרחקות. אז יבוא בחור ויאמר לי זה לא יקרה?! ומה שיש בגמרא על אמוראים קדושי עליון, כבר דנו בזה הפוסקים, אבל ברור שאדם שיאמר כמו שלר' יוחנן או רב אחא זה לא קרה, לי גם לא יקרה, זו בורות וחוסר הבנה עד כמה אנו רחוקים באותם קדושי עליון.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני באמת שואל.בחור חרדי מ100שערים. שמנוזר מנשים ובמרוחק מאשה כאילו זה "מטען חבלה " שיכולה כביכול כל רגע לחטיאו..בחור שמעולם לא נגע באשה .מה הסבירות שהסתכלות בבחורה בים "תפיל " אותו … בחור שמעולם לא חוה מגע עם אשה .מה הסבירות שההסתכלות תוריד אותו רוחנית?ממש לא מבין מה הפשט!

  2. אמנם כתבת את שמך נתן, אבל אין לי שום ספק שהשואלת זו אשה, גבר לא ישאל שאלה כזו, התשובה ברורה לו.
    אגב ההגדרות שלך לגבי אנשים שחיים בהפרדה שגויות, וחיי הנישואין המאושרים והפורחים דוקא בציבור החרדי הרבה יותר מהכללי, יוכיחו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל