לתרומות לחץ כאן

הפרת חוזה דירה שהמוכר לא מסלק את חובותיו והמכירה מתמהמהת

שאלה:

המקרה: חתמנו חוזה לקנית דירה, סעיף מין החוזה הוא שעל המוכר להמציא כל מסמך אפשרי בכדי שיאפשר לנו את קבלת הדירה. מוכר הדירה היה חייב לקחת עו"ד מהחברה המשכנת בעת מכירת הדירה ואף חתם על כך עם החברה המשכנת, בשל הפרת החוזה עימם לא ניתן להוציא שום מסמך מן החברה עד לתשלום של קנס מצידו של המוכר. המוכר אינו מעוינן לשלם את הקנס מה שמעקב אותנו בקבלת משכנתא ובקבלת הדירה. יש פה הפרת חוזה מצידי המוכר מצד שני אנחנו מעונינים בסיום התהליך ובקבלת הדירה. האם הלכתית מותר לנו לשלם את קנס המוכר לסיים את התהליך מול הבנק ולקבל את הדירה ואח"כ לתבוע אותו בגין הפרת חוזה, תשלום הקנס ופיצויים על העוגמת נפש שהיתה כרוכה בכל הענין.

תשובה:

שלום וברכה,

הלכתית מותר לכם לשלם את הקנס עבורו כדי להמשיך את הליך קניית הדירה. וכאשר אתם משלמים אתם צריכים להודיע לו על כך שאתם משלמים לא על דעת מתנה ובכוונתכם לתובעו עבור התשלום.

אחר התשלום ניתן לתובעו על הפרת חוזה, כפי הסעיפים המופיעים בחוזה. [יש לברר מחינה משפטית, אם המוכר לא מילא את חובותיו, ואתם פעלתם למענו כדי להמשיך את החוזה, אם נחשב להפרת חוזה מולו, ואם כן זכותכם לתבוע עם כל הפיצויים שהוסכמו בחוזה].

מקורות:

ראה שו"ע חו"מ סימן קכח שהפורע חובו של חברו אין יכול לתבועו אח"כ. ולכן אתם צריכים להודיעו על כך תחילה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. האם יהיה ניתן לדרוש פיצויים אף על פי שאינו נרשם על כך בחוזה. אבל כידוע על פי חוק הפרת חוזה של אחד הצדדים מהווה עבירת חק וממילא יכולה להוביל לתביעה וכן דרישה לפיצויים. (לצערינו הנוסח הרגיל של חתימת חוזה אינו כולל בתוכו סעיף של הפרת חוזה)

  2. לפי הלכה אין מקום לחייב פיצויים על הפרת חוזה. ההלכה מחייבת לקיים את החוזה בלבד. אלא שאם מתחייבים בקנסות והחוזה נכתב בצורה שאיננה אסמכתא, ההתחייבות בחוזה היא שמחייבת. קשה לי להאמין שבית יחייב את המפר בגלל חוק הפרת חוזים.
    כדאי לבדוק אם אין נוסח בחוזה שמחייב קנסות לפי חוק הפרת חוזים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל