לתרומות לחץ כאן

כח האמונה בבורא עולם / כח האמונה של האדם בכוחותיו

שאלה:

שלום כבוד הרב,
יש לי שאלה השקפתית ולא הלכתית. איני יודעת לאיזו כתובת לפנות ואשמח אם תוכל להשיב על שאלתי, אך אם הדבר מקשה אבין שכן מדובר בכתובת לשאלות הלכתיות ולא השקפתיות.

אנו כיהודים יודעים שעלינו לבטוח ברוב רחמיו וחסדיו של הקב"ה ובזכות שכר הבטחון , אנו נקבל את ישועת ה' (במידה והדבר לטובתנו) .
והרי ישנם גויים רבים שמשתמשים בכח האמונה אך ללא קשר לבורא עולם וישועתם מתקבלת.
לדוגמא, גויים שנרפאו ממחלות חשוכות מרפא והרופאים נתנו תחזית שלילית ביותר
וע"י אמונתם היוקדת שהם יבריאו, הם אכן נרפאו.
כיצד גויים/חילונים בעלי אמונה חזקה שלא מקושרת לרחמי הקב"ה, הם מקבלים את ישועתם?
האם מדובר בחוק רוחני שהקב"ה קבע שע"י כח האמונה ניתן לשנות מציאות ולכן גם אם גוי/חילוני משתמש בכח האמונה שלא כדרך התורה, התוצאה תתקבל?

המון תודה!

תשובה:

שלום וברכה

יש שני דברים שאין ביניהם קשר, יש את הנושא של אמונה בבורא עולם שהיא פועלת, כאשר אדם מאמין שבורא עולם ייטיב איתו הוא משפיע על עצמו חסד ורחמים, ויש עוד נושא שנקרא היום בשפה המודרנית קשר בין גוף ונפש, והוא פיזי ולא רוחני, שכאשר אדם אופטימי ומאמין בכוחותיו זה נותן לו כח להתמודד עם הקושי ולצאת מהמחלה. שני הענינים אמת, הראשון הוא עבודת ה', והשני הוא הליך רפואי טבעי כמו כל הליך רפואי אחר. גם גוי אגב יכול להאמין בבורא העולם ולזכות לישועה, כך מבואר ברמב"ם בהקשר של הפרנסה אבל מן הסתם זה כך גם לגבי רפואה, וכך כתב הרמב"ם הלכות שמיטה ויובל פרק יג:

כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני יי לשרתו ולעובדו לדעה את יי והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה י"י חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים, הרי דוד ע"ה =עליו השלום= אומר י"י מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל