לתרומות לחץ כאן

מה יעשה אדם שחוזר מהעבודה לאחר כניסת שבת עם הדלקת נרות שבת?

שאלה:

שלום כבוד הרב.
שאלתי אני ואשתי מסיימים את העבודה כל יום חמישה ימיים בשבוע, בשעה ארבע אחר הצהריים ויום שיש הדלקת הנרות זה יוצא לפני שאנו מגיעים הבית. ואין אנחנו יכלים להדליק את הנרות.
אבל חשמל תאורה בבית אי פועלת על יד שעון,
מה עליי לעשות,
ואם מותר לעשות הבדלה מבלי להכניס את השבת .
תודה כבוד הרב אם יוכל לעזור.

תשובה:

שלום רב,

א. לגבי הדלקת נרות. אני מבין שאתה חוזר מהעבודה לאחר כניסת השבת – לאחר זמן הדלקת נרות שבת, שכן במקומות אלה בחו"ל בחורף השבת נכנסת מאד מוקדם. לכן אתה שואל כיצד אתה יכול לקיים מצוות נר של שבת. אני מקווה שאתה חוזר מהעבודה בלי חילול שבת.

אם אפשר לברך את הדלקת נרות ע"י אור של חשמל ראה כאן. ובהנחה שאכן אפשר לברך על נר כזה. מאחר שאתה מכוון את השעון בבוקר שיידלק מאוחר יותר, לא שייך לברך על הדלקה זו שהרי היא נעשית מעצמה. ולברך בבוקר גם אי אפשר משום שרק מפלג המחנה אפשר להדליק נרות שבת.

לכן, עצתי היא לרכוש מפסק לחשמל שיכול להידלק ע"י הסמארטפון שלך. ואז בזמן הדלקת נרות אתה מדליק את הנרות עם הסמארטפון ואתה יכול גם לברך. אבל חשוב לדעת שאח"כ אסור לך לטלטל את הסמארטפון הן מצד איסור מוקצה והן מצד איסור טלטול ברשות הרבים (מן הסתם אין עירוב אצלכם).

ב. בלי כל קשר לזה. הנושא של קידוש והבדלה לא קשור להדלקת נר של שבת. ותמיד חייבים לעשות קידוש בלילה ובבוקר, והבדלה בצאת השבת גם ללא כל קשר להדלקת נר של שבת.

שיהיה בהצלחה ושבת שלום!

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל