לתרומות לחץ כאן

הסחת דעת בטבילה / כוונה בתפילה

שאלה:

בס"ד
שלום כבוד הרב.לא יודעת אפילו מה אני שואלת ואם הייתי רוצה שיפורסם באתר פשוט חייבת לפרוק את שעל ליבי. לפני כחודשיים טבלתי במקווה טהרה. תמיד אני מנסה לבקש דברים כשאני בתוך המים וכמעט לא מצליחה. כמעט תמיד נכנסות לי מחשבות אחרות לראש או שיוצא לי הפוך ממה שרציתי לבקש ואני יוצאת מתוסכלת מאד. בטבילה מלפני חודשיים כל כך כעסתי על עצמי ששוב לא הצלחתי שאמרתי אחרי הטבילה דברים נוראים על עצמי, דברים שקשה לי לכתוב. לא יודעת אפילו אם יש קשר אבל בגלל שכעסתי על עצמי הבטחתי לעצמי שאם מהטבילה הזו אכנס להריון אטבול בחודש תשיעי מה שלא עשיתי בעבר. ברוך השם אכן נכנסתי להריון מאותה טבילה, מאד קשה לי עדיין עם איך שהיתה ומה שהיה אחריה ולא יודעת אם הטבילה בהריון תסייע לי להעביר את התחושה הנוראית. אני לא מבינה למה זה קורה לי בטבילה (וגם לפעמים בתפילות) שהסחות דעת הורסות לי את הכוונה. אני ממש בלי מצב רוח ובחרדה וזקוקה לעידוד או עצה או שניהם…

תשובה:

שלום וברכה

יש לך פשוט טעות אחת ברורה, וחובה לדעת!

ראשית לגבי הטבילה שזה הכי פשוט! צריך לדעת שאין כל משמעות מה את חושבת בטבילה, מה שצריך הוא פשוט לטבול, ושכל הגוף יהיה במים, ולא משנה מה חושבים ומה מתפללים ואם בכלל, הטבילה עולה לך והיא מהודרת! כמובן יש ענין להתפלל בזמן קיום מצוה משום שהוא זמן מסוגל לקבלת התפילות אבל אין לזה ענין עם משמעות הטבילה עצמה.

לגבי הכוונה בתפילה, צרת רבים חצי נחמה… אין אדם שלא חווה את זה! הכוונה בתפילה היא הדבר הכי קשה שיש, המחשבות כל הזמן בורחות וגם תלמידי חכמים גדולים ויראי שמים מתמודדים כל הזמן עם הבעיה הזו. מנסים לקחת ברכה מסוימת שבה מאוד להקפיד וכך לאט לאט להרחיב את המעגל ועוד כל מיני עצות, אבל הצד השווה הוא שכולם באותה סירה, יש גדולי וצדיקי עולם שכבר הצליחו לכבוש את האוורסט, אבל כל שאר העם נמצאים באיזה שהוא מקום באמצע בשלב כזה או אחר של הטיפוס המייאש.

בכל הדברים הטכניים העבודה מאוד קלה, רוצים אתרוג מהודר, זו פשוט שאלה של תקציב… בכל הנושא של כוונת הלב האמונה הבטחון וכו' עבודות הלב, זה עבודה קשה מאוד שכמעט מן הנמנע להצליח באופן מלא, וכל הצלחה אפילו חלקית היא דבר עצום שמצריך השקעה רבה מאוד, וכולם בהתמודדות הזו.

כך שלהשבר מכזה דבר חלילה וחס, רק להמשיך ולהשתדל צעד אחרי צעד, אי אפשר לכבוש את הפיסגה בבת אחת, ובעז"ה מתקדמים.

העיקר לחפש עצות לריכוז לאט לאט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל