לתרומות לחץ כאן

מחיצת עראי – בכמה זמן תחשב קבע?

שאלה:

שלום וברכה,
האם זמנים בהלכות בונה לומדים ממלאכת קושר?
ומה המקור לכך?
דוגמא מחיצת עראי אם עושה פחות יותר משבעה ימים נחשב קבע, ולמה לא אמרו פחות משלושים יום?

שאלה נוספת:
מה שכתב מרן בסימן רנט סעיף ה, שאם כיסה את כל הקדירה ואין מקום להחזיק בה אסור לטלטל, האם פה התירו טלטול כלאחר יד, בכדי לעשות מקום לאחיזה ואז יטלטל מן הצד?

תשובה:

שלום וברכה

למעשה הגדר בבניית מחיצות עראי אינו כמו בקושר בכלל, והוא גם באמת לא מוגדר לדינא, ראה שער הציון שטו ו שכתב שבכמה ימים הוא נעשה קבע, ולא כתב כמה ימים, ומאידך ראה בארחות שבת פרק ט הערה ג שהוכיח מסוגית פקק החלון שאפילו יותר מל' יום עדיין זה עראי, וביארו שם שהמושג עראי וקבע במחיצה תלוי לא רק במנין הימים אלא גם באופי המחיצה, ראה שם בהרחבה.

לא הבנתי מה יעזור הטלטול כלאחר יד, אחרי שזה הוקצה זה לא נעשה מותר בגלל שנפל הכיסוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל