שאלה:
למה מותר לבחור בבחירות באנשים שמייצגים בפומבי השקפת חיים שהיא מתנגדת לתורה? ודאי שיזלזלו בהרבה איסורים בפומבי עם תמיכת "עולם התורה"
תודה
תשובה:
שלום וברכה
בחירה כזו היא תמיד בבחינת "הרע במיעוטו", "למזער נזקים". בעז"ה תרבה הדעת וכולם יחזרו בתשובה ותהיה נציגות של עובדי ה' בכל מקום, אבל כל עוד זה לא כך, יש תועלת רבה בלבחור לאדם שמסכם איתנו מה יתן למען היהדות ולמען החינוך היהודי הטהור וכו'. כמובן לא לנו החלטה זו, אבל זה הרעיון שעומד מאחורי החלטת גדולי הדור בענין זה. לא יהיה שום רווח מכך שיבחר אדם שלא חייב לנו כלום, ויעשה כל שביכולתו למחוק זכר ליהדות בעיר….
האם מותר לבחור באשה לראשות העיר? האם יש בזה משום איסור שררה? מה הדין אשה חרדית מול איש חילוני או דומיו. האם אומרים הרע במיעוטו כה"ג?
נכון שאסור לאשה לקבל שררה כזו, ממילא לאשה חרדית אסור כלל להציג מועמדות, לגבי בחירה באשה חילונית, זו אכן שאלה מענינת ומהכרעת חכמי הדור לגבי הבחירות בחיפה אני מבין שגם בזה קיים השיקול דעת הנ"ל.
השאר תגובה