לתרומות לחץ כאן

תרגיל שמושרש בעבודה זרה

שאלה:

שלום כבוד הרב,
לאחרונה נתקפתי בהרבה מקרים של קרי לילה, שגורמים לי להרבה צער. אני מכיר את דברי התורה על כך שצריך לשמור את המחשבות וכו' (אני ח"ו לא מזלזל), אבל למרות שאני משקיע מאמצים רבים בעניין, זה לא עוזר מבחינת הקרי. אחרי חיפושים רבים באינטרנט, מצאתי שיטה של מתיחה שיש המעידים שהיא מועילה למניעת קרי לילה. הבעיה היא שבאחד האתרים שביררתי על העניין, כתוב שמתיחה זו מושרשרת במה שידוע לי בתור סוג של עבודה זרה (טאואיזם, Taoism), בתור פעולה ש"נועלת בתוך הגוף את תמצית הכליות", לדבריהם.
המתיחה עצמה היא פשוטה מאוד, לא המצאה גדולה, ונעשית גם בתור מתיחה של פעילות גופנית; רבים מאיתנו התנסו בזה בבית ספר, בצבא וכו’, אך בעוד שבמקרים אלו בדרך כלל עושים אותה פעם-פעמיים; בתור שיטה למניעת קרי- מומלץ לעשות את זה עשרות או מאות פעמים ביום (כמה שיותר- יותר טוב). אגב, גם באותם אתרים מדגישים שצריך גם לעשות את התרגיל וגם לשמור על המחשבות (גם גויים רואים ערך רב בשמירת המחשבות).
השאלה שלי היא כזו: א. האם מותר לי לעשות את המתיחה הזו רק בתור מניעה לקרי לילה, כמובן בלי לכוון לעבו"ז ח"ו, או שכעת שאני יודע שזה עבו"ז אסור לי בכל מקרה?
ב. והאם לכל חיי יהיה לי אסור לעשות זאת – אפילו פעמים בודדות – רק בתור מתיחה של פעילות גופנית, מאותה סיבה שאני יודע עכשיו שזה קשור לעבודה זרה?
תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

לעשות מתיחה כזו פעמים בודדות כמו שמקובל אין בעיה, כיון שזה גם לא הרעיון של העבודה זרה. אבל לעשות באופן שיטתו עשרות פעמים תוך כדי המנעות וכו' מעוד דברים כחלק מצורת הפולחן שלהם, ודאי אסור לכאורה.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל