לתרומות לחץ כאן

בישולי עכו"ם בטחינה משומשום

שאלה:

שלום לרבנים לכאורה יש בטחינה בישולי גוים כיון ששומשום לא נאכל חי האם אמת הוא? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אכן, ראה ס' הכשרות למעשה בישולי גויים הערה עט שהביא שהגר"מ אליהו זצ"ל החמיר בזה, וכן צידד שם למעשה על פי פוסקים נוספים.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. א. תשובת הרב דב ליאור: בהלכה כתוב שדבר שנאכל חי, ונכרי בישל אותו, אין בו איסור בישולי עכו"ם. המחבר בשולחן ערוך (יורה-דעה, קיג) מביא שתי דעות בדבר שנאכל על-ידי הדחק, וגוי בישל אותו. דעה ראשונה אומרת שיש בזה משום בישולי עכו"ם, ודעה שניה אומרת שאין בזה משום בישולי עכו"ם. שומשום נאכל על ידי רוב בני האדם אחרי קליה, למרות שהטבעונים אוכלים כמות שהוא. לדעתי, אם אין אפשרות אחרת, והמפעל היחידי שעושה את הקליה עובדים בו גוים, אפשר לסמוך על השיטה המקילה. ועוד הסבירו לי, שהקליה רק משביחה, אבל אפשר לאכול את זה גם לפני הקליה. לכן נראה לי למעשה שלכתחילה ראוי להחמיר, אבל אם אין ברירה אחרת, אפשר לאכול את זה.
    ב. תשובת הרב זלמן מלמד: אני מכיר את אופן עשית הטחינה. לעניות דעתי חימום השומשומין לפני סחיטתם אינו גדר של בישול ולכן אין לזה גדר של בישולי עכו"ם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל