לתרומות לחץ כאן

נישואים עם בת גיורת

שאלה:

האם בנישואים עם בת גיורת (שאביה יהודי) יש פחיתות/גריעות (ולו כלשהי) בהשוואה לבת ישראל (לא מצד הלכתי אלא) בהקשר רוחני ובכלל של יוחסין לאבות הקדושים וכד' (ע"פ נגלה, קבלה וחסידות). ידוע לי אומנם לגבי רות המואביה וכדו', אך סוף כל סוף לא כל אחת היא (גיורת כ) רות המואביה ועדיין האם יש כאן גריעות כלשהי בצד הרוחני (בנגלה ובנסתר) כנ"ל ואולי אפילו מצד טבעים/הרגלים שליליים כלשהם שעלולים לעבור הלאה?

בכבוד רב ובתודה מראש!

תשובה:

שלום רב,

אני לא רואה שום בעיה כלשהי בנישואין עם בת גיורת (כלומר, בהנחה שאכן האם עברה גיור כדבעי). ראשית, כידוע הייחוס מתייחס מצד האב – למשפחתם לבית אבותם. ולא מצד האם, אא"כ האם עצמה אינה יהודיה. אבל כאשר שני ההורים יהודים הייחוס מתייחס לאב בלבד. רק בבת לשני גרים יש דעה שאסורה לכהן, ואכן לכתחילה נפסק בשו"ע אבה"ע סי' ז' סעי' כא שלא תנשא לכהן.

אבל אומר לך דבר נוסף: גם אתה לא ברור כלל וכלל שהינך צאצא בת אחר בת או בן אחר בן לאברהם אבינו או לאחד מי"ב השבטים!! בזמן חז"ל היו הרבה מאד גיורים: שמעיה ואבטליון, רבי עקיבא, רבי מאיר, אונקלוס ועוד הרבה הם צאצאי גרים. וגם היום כאשר בודקים גנטית, רואים שבכל העדות בעם ישראל ישנם עשרות אחוזים של צאצאי גרים בן אחר בן או בת אחר בת. כך שברור לי שמתוך אלפי הסבים והסבתות שלך משך הדורות ישנם לא מעט גרים…

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל