לתרומות לחץ כאן

הפרייה מלאכותית שלא מבעלי לפני מתן הגט

שאלה:

אשמח לעזרת הרבנים
בעלי ואני לקראת גירושין. הוא אינו נאמן ומכור לטיפה המרה ומבחינתי קצו כל הקיצים. בורא עולם לא בירך אותנו בילדים, למרות ניסיונתנו הטבעיים ותהליכי הפריה, מפאת גילנו המבוגר אני ארצה להביא ילד לעולם בתרומה מבנק הזרע או בהורות משותפת עם מכר. הבינותי שתהליך קבלת הגט הוא אינו מהיר, וגם לאחר קבלת הגט אסור לי להכנס להיריון למשך 3 חודשים, אחרת ייחשב הילד ממזר או של בעלי… האם הרבנים יוכלו לעוץ לי עצה בנושא, או להבהיר לי מה עליי לעשות על מנת שאוכל להביא לעולם ילד כשר.
תודה מראש

תשובה:

שלום רב,

האופציה שהעלת בכותרת לבצע הפריה לפני מתן הגט ודאי שאינה ריאלית. יש דיון בין הפוסקים האם הילד ייחשב באופן זה לממזר. לדעת הרבה פוסקים מאחר שאין ביאת איסור אין ממזרות. אולם הגרש"ז אוירבך בשו"ת מנחת שלמה ח"ג סי' קג נוטה לומר שבמקרה כזה הילד ייחשב לממזר משום שהוא נולד משני אנשים האסורים זה לזה (וכל עוד לא קיבלת גט ודאי את אסורה לכולם).

לעניות דעתי הרבה פעמים הליך הגט הוא מהיר, השאלה תלויה גם בך. אם אין לכם ילדים, אתם צריכים להגיע להסדר על הרכוש, וכך לסיים את ההליך מהר. בנתיים מה שאת יכולה לעשות הוא "הקפאת ביציות" וזה ייתן לך מרווח זמן לאפשרות להרות עד גיל 54 בערך. אמנם הסיכוי להפריה בלי הקפאה היא טובה יותר, אבל בנתיים את לא מפסידה כלום, ותוכלי להמשיך את חייך במנוחת הנפש עד כמה שאפשר.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל