לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

תשלום חובות של ישיבה שנסגרה

 

לאחר שקיבלו הצדדים את סמכות ביה"ד בקנין וחתמו על שטר בוררות כדין, ולאחר שמיעת טענות הצדדים, החליט ביה"ד כדלהלן:

א. לאחר עיון רב, החליט ביה"ד כי במקרה זה לא ניתן לקבל את טענת הנתבע שמאחר והישיבה נסגרה ואין לה נכסים, אין עליו אחריות לשלם את החוב לתובעים. לאחר בירור בכל הקשור להלכה ולמציאות, החליט ביה"ד שיש אחריות אישית על הנתבע.

ב.  אולם, על פי אומד דעת ביה"ד, היו ליקויים מהותיים בציוד ולכן א"א לחייב את הנתבע במחיר המלא שנקבע מראש בין הצדדים עבור הפעילות. ביה"ד רואה לנכון לחלק את הפעילות לשני חלקים.

  1. לגבי טיול האופניים, מצא ביה"ד כי היו ליקויים מהותיים בטיב האופניים שנמסרו לקבוצה, דבר שהשפיע על כל הקבוצה. אי לכך, הוחלט כי יש לנכות חלק מהתשלום עבור טיול האופניים, ועל הנתבע לשלם סך של 600₪ עבור חלק זה של הפעילות.
  2. באשר לטיול הג'יפים וההסעה בחזרה לישיבה, על פי אומד דעת ביה"ד, יש לחייב את הנתבע כפי מה שנהנו מחלק זה של הטיול, סך של 150 ₪.

ג.  בסך הכל, על הנתבע לשלם לתובעים סכום של 750 ₪ בשלשה תשלומים חודשיים, כאשר שני התשלומים הראשונים ע"ס 200 ₪ כ"א, והשלישי ע"ס 350 ₪. תשלום הראשון יבוצע תוך 30 יום ממתן פס"ד זה.

ד.  הנתבע רשאי להתרים כסף לטובת הישיבה ולהשתמש בכסף שיגייס לשלם חוב הנ"ל, אמנם אין חיובו האישי לשלם את החוב תלוי בהצלחתו בגיוס כספים.

ה. יצוין כי האמור לעיל מתייחס למקרה הספציפי שבנידון, ואין בזה משום קביעת אחריות אישית של הנתבע עבור חובות אחרים של הישיבה.

 

_______________        _______________         _______________

ברוך רובנוביץ, אב"ד                 יהונתן דוד הול                          אלחנן רזניק

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל