לתרומות לחץ כאן

תביעת שכנים בהוצאות בנייה לפי חישוב ההוצאות וההכנסות

שאלה:

בבניין המגורים המשותף שאני גר שם בנו שם תוספת בניה לשמונה דירות ביחד. אני הייתי הנציג של כל הדיירים מול הקבלן וניהלתי את כל העניינים של הבניה גביתי את הכספים מהדיירים ושילמתי לכל בעלי המקצוע את התשלום. רשמתי כל ההוצאות וההכנסות וגם היה לי קופה מיוחדת שם החזקתי את כל הכסף ומשם הוצאתי ולשם הכנסתי מה שקבלתי, אבל היות ומדובר היה בסכומים ענקיים מאוד השתמשתי גם בחשבון הבנק הפרטי שלי לצורך העברת כספים והייתי מפקיד וגם משלם מחשבוני הפרטי. הייתי תמיד רושם אם לקחתי מהכסף הפרטי שלי או לחילופין הייתי לוקח מהקופה של הדיירים כל פעולה הייתי רושם.
בגמר הבנייה עשיתי חשבון של כל ההוצאות וההכנסות וראיתי שהוצאתי כחמשת אלפים ש"ח יותר ממה שקיבלתי מהדיירים אך בקופה שהחזקתי שם הכסף שם נשאר כסף עודף כמאתיים וחמישים ש"ח. מה שנראה לי זה שאת החמשת אלפים ש"ח האלו הוצאתי מחשבוני הפרטי ולא רשמתי את זה, אך אני לא זוכר את זה.
בקיצור: לפי החשבון המתמטי יוצא שהוצאתי חמשת אלפים ש"ח יותר ממה ששילמו הדיירים ואם כן הדיירים צריכים לשלם לי עוד 5000 ש"ח אך בפועל בקופה אני רואה שעוד נשאר קצת עודף של 250 ש"ח האם מותר לי לומר לשכנים שהם צריכים לשלם לי עוד כסף לפי החשבון שעשיתי או שהיות ואני רואה שנשאר כסף בקופה אני צריך לחשוש אולי טעיתי ברישום ובאמת לא הוצאתי יותר ממה שקיבלתי האם אני יכול לבקש כסף על סמך החשבון ולתלות שהוצאתי כסף מעצמי מבלי לרשום או שאסור לי לבקש כסף ואני חייב לומר לדיירים שבפועל נשאר כסף בקופה ומן הסתם טעיתי ברישום של ההכנסות וההוצאות

תשובה:

שלום וברכה,

אם אתה יודע בעצמך שהקפדת לרשום את כל ההוצאות וההכנסות, ולא הזנחת את הרשימות, אתה נחשב לטענת בריא, ומותר לך לתבוע את השכנים על סמך הרשימות שבידך.

אם הרשימות לא מדויקות אינך יכול לתבוע לפי החישוב, ואם אתה רוצה לתבוע אתה צריך להודיע לשכנים שהתביעה נעשית מחישוב שלא בדקדוק.

בהצלחה.

מקורות:

ראה ש"ך סימן צא ס"ק כד שכתב שאם הפנקס שבידו מדוקדק והקפיד לרשות כל דבר בזמנו, יכול לתבוע על פי פנקסו, ונחשב לטענת ברי. ואם הפנקס לא מדוקדק, אין הרשימות נחשבות לטענת ברי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל