שאלה:
שלום לכבוד הרב
מה הדין במקרה כזה
אדם ישב בסוכה כדי לסעוד וברך לשבת בסוכה
ואז לקח לחמניה וברך עליה המוציא אך לאחר בירור הסתבר שהיא מזונות, בכל אופן היו גם פיתות (שעשו על האש לא ממש על השולחן) ודעתו הייתה גם על הפיתות (אבל באולי הוא לא היה בטוח שהוא רוצה לאכול פיתה) בכל אופן בסוף הוא אכל גם מהפיתה
1 האם במצב כזה היה צריך לחזור ולברך מזונות על הלחמניה?
2 האם הפיתה נפטרה בברכת
המוציא שבורכה על הלחמניה למרות שזה בורך בטעות?
תודה
תשובה:
שלום וברכה
אדם שבירך המוציא על פת הבאה בכיסנין כמו לחמנית מזונות – יצא ידי חובה ואינו חוזר ומברך. ממילא הברכה חלה וגם על הפיתה לא יברך.
מקורות:
חיי אדם כלל נח אות א, קיצור שו"ע סי' נו סעי' א, כף החיים סי' קסח ס"ק מג. אמנם האליה רבה חולק בזה.
תודה רבה
השאר תגובה