לתרומות לחץ כאן

פירפור פרוזדורים מחייב פינוי לבית חולים בשבת?

שאלה:

שלום
בחג האחרון עברתי אירוע של פרפור פרוזדורים (אירוע רביעי ב3 שנים האחרונות ), על דעת עצמי החלטתי להמתין לצאת החג (חשבתי שאני מרגיש טוב לקחתי כדור להורדת קצב הלב והמשכתי בפעילות)
בצאת החג פניתי למוקד חירום של הקופה ומשם פינו אותי באמבולנס של נט"ן לבית חולים . רופא גוי שהיה במוקד אמר לי שהייתי צריך לפנות מיד למד"א. גם הפאראמדיק שבא עם האמבולנס אמר לי שהייתי צריך להתפנות. וגם הרופא בחדר המיון . קיבלתי טיפול ליצוב קצב הלב ואחרי 6 שעות שוחררתי
מצד שני הקרדיולג שלי אמר לי לקחת כדור נוסף ולהמתין כי אולי קצב הלב יסתדר עם מתן התרופה הנוספת. (באירועים קודמים זה לא עזר )
שאלתי היא האם אירוע כזה של פרפור פרוזדורים נחשב תמיד לאירוע של פיקוח נפש ואין מקום לשיקול דעת (ישנם אנשים רבים שחיים עם פרפור קבוע) או שאם החולה חושב (יתכן בטעות) שהוא מסתדר אז ניתן להמתין
למוצאי שבת
תודה

תשובה:

שלום וברכה

אין ספק שאירוע כזה מחייב פינוי מידי לבית החולים ואין מקום לשיקול הדעת, גם אם הרופא בוחר לנסות תרופה, אתה נמצא תחת השגחה, לא בבית לבד כשהמצב עשוי להחמיר פתאום. אנשים שיש להם פירפור קבוע יש להם בדרך כלל קוצב לב דיפובלטור שנוטל שוקים חשמליים בכל פעם שהוא מזהה פירפור, אבל אין מצב לשבת כך בבית בלי טיפול הולם.

רפואה שלמה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל