לתרומות לחץ כאן

האם אפשר להוציא אחרים בברכת ליישב בסוכה לאחר שכבר יצא ידי הברכה?

שאלה:

האם אפשר להוציא אחרים בברכת לישב בסוכה מדין ערבות או נימא לא ליתהני ולא
ליבריך כלומר האם דומה לשחיטה ביו"ד סי' א' דלש"ך וב"ח אינו מוציא וע'
שועה"ר שזה מטעם לא ליתהני וכו' או שסוכה דומה לציצית בסי' ח' דמוציא אחרים

תשובה:

שלום רב,

כלומר, השאלה היא האם אפשר להוציא אחרים בברכת ליישב בסוכה בשעה שהמוציא אינו צריך לברך. עי' משנה ברורה סי' תרמ סק"א בשם המגן אברהם ונראה מדבריהם שיכול להוציא אחרים גם כשיצא כבר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ומה הסברא לחלק האם שאני שחיטה דהוי מתיר משא"כ בסוכה וציצית. ואגב ע"ע אבנ"ז חו"מ כו ולדבריו היה נראה דסוכה גרע מציצית וא"י להוציא. עוד יש לדון אם נכון שיוציא מדין ערבות מאחר שהלה יכול לברך בעצמו וכד' המ"ב רע"ג סק"כ

  2. הערות יפות, ולמעשה זה קשור לכל נדונו הידוע של המנחת שלמה בסי' א, ובכלל לחקירתו הידועה של המנחת חינוך בגדר מצות ישיבת סוכה, ותן לחכם ויחכם עוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל