לתרומות לחץ כאן

אדם שמאמין שרבו הוא התגשמות אלוקית בדמות אדם – מומר לעבודה זרה?

שאלה:

בחסידות אליה אני משתייך התחילו לאחרונה בעונותינו הרבים המשפיעים להפיץ דעות כוזבות ואפיקורסיות [לכל הדעות] של"צדיק הדור" מותר לעבור בפרהסיא ובריש גלי על השו"ע ועל מ"ע ומצוות לא תעשה מה"ת [גם מהחמורות מאד] והכל הוא לעשות תיקונים בעולמות עליונים
והנה זה סותר ומנוגד לאמונה שהתורה המצויה עה בידינו הוא הנתונה למרע"ה בהר סיני והוא מחיב כל יהודי באשר הוא ויש שכר ועונש בעולם הבא על מעשה ועל כל הרהור וזה פשוט
אך נפשי בשאלתי האם מותר לענות אמן על ברכותיהם ולצרפם כמנין או שדינם כאפיקורסים וכופרים לכל דבר [אפשרות מאד לא נוחה]
ומה באשר למשפיעים
בנוסף לכל הנ"ל התגבשה לאחרונה קבוצה גדולה תחת א' המשפיעים בתוך החסידות שאומרת כי האדמו"ר הוא "הקב"ה בכבודו ובעצמו שירד בדמות אדם" עפ"ל והם עומדים מול תמונתו ומתפללים איליו על כל חסרונותיהם ואומרים גם שלא לפני המונה בזה"ל "עננו – שם האדמו"ר ושם אמו – עננו" רח"ל
וזהו עבודה זרה כפשוטו בשיתוף
והשאלה הנשאלת היא האם מותר להתפלל עם אנשי קבוצה זו תחת קורת גג אחד [שבאמרם שם ה' בתפלה מתכוונים ל"הקב"ה ההוא שיורד בדמות אדם" רח"ל ואם מותר האם מותר גם בתוך ד' אמותיהם
עוד אומרים הנ"ל שהאדמו"ר עצמו אמר להם כל הנ"ל ויש להם הקלטות מזה [אני מפחד לשמוע הקלטות כאלו ממי שהוא בעצם כל חיי והוא הרב שלי מאז ילדותי] אך השאלה אולי זה רצון ה' לברר ענין זה עד הסוף ואולי לעזוב את המקום והקהלה הזאת שיורד מהפסים לאט לאט
גם נתעורר לי שאלה באש הקבוצה של עובדי ע"ז אינו קבוצה מוגדרת האם אני צריך לחשוש על כל מי שמדבר עם משפיע זו שהוא ג"כ מאלו או שצריך לדון ךכף זכות האפיקורסים ג"כ
אני מצהיר שאינני לא איש מחלוקת ולא איש ריב ומצותא ולכן לא פירשתי את שם האדמו"ר וכו' בשם המפורש אך יש על כל הנ"ל עדויות הקלטות ותיעודים
אם הרבנים ירצו לעורר מחלוקת ומלחמה נגד תופעה זו [שיכול אולי להתפשט בציבור ח"ו או שיכולים להסית עוד יהודים – בו בזמן שכעת רוב הציבור הכללי אינו מודע לכ הנ"ל] אוכל להביא כל הנ"ל בפני הרבנים
אך אני איש פשוט שרוצה לדעת את הדרך אלך בה והמעשה אשר אעשה ולא לעשות מלחמות
באמת ובתמים באתי לדעת מהו רצון ה' ממני
אבקש להתייחס אלי כתם ולא לחשוד בי כמעורר מחלוקות

תשובה:

קראתי בכאב את שאלתך, אינני מכיר במה מדובר, אבל אם אכן קיימת תופעה כזו הרי שאותם אנשים שמתפללים לרבי ומאמינים שהוא התגשמות של אלוקות הם אפיקורסים גמורים ועובדי עבודה זרה, נראה שזה עוד יותר חמור גם מנצרות למרות הדמיון בין הדברים. יש לנדותם להוציאם מבית הכנסת ולא להתפלל עמהם כלל, שהרי הם רשעים גמורים.

לגבי אלו שסבורים שלרבי מותר לעבור על איסורי תורה יש להסתפק, יש כאן אמנם טעות מובהקת ועמוקה עד לתהום, אבל הם עצמם עובדי ה' ומאמינים בכל התורה, ואין שום משמעות מעשית לטעות האומללה הזו. אינני יודע אם נחשבים מומרים, אבל אין ספק שהם קרובים להגיע לידי כך כיון שהם נוטים לחטוא מחמת רבם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל