שאלה:
לכבוד הרב
האם שירותים נחשב הפסק ומצריך ברכת שהכל וכדו' נוספת
והאם במקרה שצריך לברך אשר יצר על נקבים קטנים וצריך עדיין לנקבים גדולים אלא שדוחה זאת (ובאופן שיכול להעמיד עצמו ויכול לברך) צריך לברך אשר יצר
ישר כח תזכו למצות
תשובה:
שלום וברכה
אם היתה כוונתך מפורשת להמשיך אין כאן היסח הדעת, כיון שהשירותים בתוך הבית, אם לא היתה כוונה כזו יש שחששו שיש כאן היסח הדעת, ראה מה שכתבנו כאן ובתגובות.
בנוגע לשאלתך השניה, לדעתי נראה לכאורה שודאי חייבים ואפשר לברך, והסיבה לכך פשוטה, בשאילת יעב”ץ ח”א סי’ טו ומור הקציעה בסי’ ז’ שהוא מקור הדין שלאחר שאדם מתאווה שוב הוא אינו מברך, נימק דבריו בכך שכאשר אדם מתאווה כבר חלפה ההנאה הראשונה, וכמו אדם שאכל ולא בירך עד שעבר יעור עיכול שאינו מברך כיון שכבר אינו נהנה מהמזון. מה שאין כן כאן, שמדובר בשתי הנאות שונות, וגם בשעה שהוא נצרך לנקביו הגדולים הוא עדיין נהנה מכך שאינו צריך לקטנים, וממילא הוא יכול לברך.
לגבי השאלה האאשונה ךכאורה דומה לדיברי מרן שהנכ ס לשירותים ויצא יברך שוב על תפילין אף שהיתכון להניח אחר השירותים
שם הטעם הוא שאסור להכניסם לשירותים, באוכל אין איסור, רק נמנעים משום רוח רעה.
השאר תגובה