קייטריג – בישול בחול המועד לצורך אירועים שאחרי החג

רבני בית ההוראה
ט"ז תשרי ה'תשע"ט

שאלה:

האם מותר לקייטריג שיש לו עומס של הזמנות לאחרי החג (חתונות ועוד אירועים) להפעיל נכרים מכח ההיתר של שבות דשבות במקום צורך גדול, או מכח ההיתר של צורך מצווה לאחר החג משנ”ב ס’ תקמ”ה ס”ק יז
ובכלל, מה הנוהל לגבי אולמות אירועים שיש להם עומס של אירעוים לאחרי החג
תודה רבה

תשובה:

שלום רב

באופן עקרוני אסור לעשות מלאכה בחול המועד לצורך אחר המועד. אולם יש שכתב, שבשעת הדחק כשיש צורך רב כמו ברית באסרו חג  מותר להערך לשמחה אף בכמות מרובה, בתנאי שיטעמו קצת מהמאכלים בחול המועד. קייטרינג שאינו בעל השמחה, יעשה רק על ידי גוי לכאורה כמו שהצעתם.

מועדים לשמחה.

מקורות:

שו”ת שרגא המאיר ח”ב סי’ מט, וטעמו שכיון שהוא צורך מצוה ואם נחייבו לקנות הכל יהיה הדבר כרוך בהפסד, נחשב הדבר כמו בדיעבד ושעת הדחק שאין לו מי שיאפה בשבילו שהתיר החיי אדם, וראה מש”כ בזה בחול המועד כהלכתו פרק ז הערה לח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *