לתרומות לחץ כאן

פרטים שונים בדיני יום כיפור

שאלה:

שלום לרבנים רציתי לדעת 1 האם אחר סעודת מפסקת קודם ברכת מזון יכול אדם לכוין שאחר ברכת מזון יוכל לאכול שוב ולשתות שנהיה צמא שוב רק שצריך להגיע לבית ( אכל אצל אביו)? 2 ראיתי אחר תפילת נעילה כבר בצאת הכוכבים אנשים מורידים טלית האם חייב היה להוריד טלית? 3 למה עושים הרבה וידוים בתוך של רבע שעה האם זה לא ככלב ששב על קיאו? 4 וידוים בחזרת השץ האם הקהל אומר אותם או רק השץ? 5משכתב מרן שחולה אוכל חצי ככותבת הגסה ראיתי שלמעשה הכונה 30 גרם ב10 דקות ואני שואל איך הגיעו למידה כזו? 6 האם בשמיני עצרת צריך לפסול את הסוכה ואם כן למה? תודה רבה על הסבלנות

תשובה:

שלום וברכה

  1. יש לעשות תנאי בפה שיוכל לאכול ולשתות גם אחרי ברכת המזון.
  2. המנהג שמתפללים ערבית עם הטלית.
  3. כיון שזה בסדר התפילה לא שייכת הסברא של כלב השב על קיאו.
  4. גם הקהל.
  5. המידה אינה בגרמים אלא בנפח, והחשבון הוא כעין שני כזיתים, קצת פחות מכביצה, ביצה בלי קליפתה, ראה בהרחבה בענין זה בנודע ביהודה או"ח סי' לח, מטה אפרים תריב א, בנין ציון החדשות סי' ל, ועוד אחרונים. הנושא של העשר דק' ידוע, יש מחלוקת גדולה מה נחשב כדי אכילת פרס, והשיטות השונות הם בין 2 דק' ל9 דק', לכן לחומרא הוראה החתם סופר לעשות 10 דק' וכך יוצאים מהספק.
  6. כדי שלא יראה כמוסיף על המצוה. כמובן הכוונה רק למי שממשיך לאכול ולישון שם, אין חיוב כללי לפסול את הסוכה…

חג שמח

הצטרף לדיון

3 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל