לתרומות לחץ כאן

עבודה המותרת בחול המועד – האם ראוי ליטול שכר?

שאלה:

שלום,
על פי דין קיבלתי היתר מרב לעבוד בחול המועד מפני שהעבודה היא לצורך המועד.
השאלה האם זה ראוי? והאם נאמר גם על עבודה המותרת על פי דין "שאינו רואה סימן ברכה"?

בתודה

תשובה:

שלום וברכה

זה לשון ערוך השלחן סי' תקמב סעי' א: "דבר האבד מותר לעשות אפילו בשכר קצוב, אם אי אפשר לו בענין אחר, כגון שהוא בעצמו אינו יכול לעשותה ובלתי שכר קצוב לא ימצא מי שיעשנה, אין עליו איסור בזה, מיהו זה שנוטל השכר הקצוב לא יפה עשה". כלומר לא ראוי לעבוד אפילו עבודה מותרת כאשר מקבלים על כך שכר. אמנם הגרש"ז אויערבך תמה על דבריו, שאם כן נמצא שמה שהתירו לעשות מלאכה בדבר האבד הוא רק בפועל "עבריין" וזה לא מסתבר [ראה שש"כ פרק סו הערה מג] ומכל מקום ראה שש"כ [שם סעי' ח וסעי' טו] שירא שמים לא יקח שכר על מלאכת חול המועד. אמנם למעשה המנהג להקל בזה, אבל בהחלט יש על מה לסמוך להחמיר…

שפע ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *