לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

בהסכם הגירושין נקבע שאוכל לפגוש את הילדה רק בבית של גרושתי

שאלה:

שלום לכבוד הרב. התגרשתי ויש לנו ילדה בת פחות משנה. יש לנו הסדרי ראיה. עד שהילדה תהיה בת שנתיים אני אמור לבוא לגרושתי ולראות אותה רק אצלה בבית מספר שעות ואפילו לא לצאת לגינה או משהו…- שאלתי האם זה לא ייחוד? איך אני אמור להיות איתה שהיא לבד בבית עם הילדה. או שיש בזה הקלות שאיני יודע? תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

אני לא מכיר היתר או הקלות בעניין. אני לא יודע היכן אישרתם את ההסכם, האם בבית המשפט או בביה"ד הרבני. אם אישרתם את זה בביהמ"ש זה מובן. אבל אם בביה"ד הרבני, לא ברור לי מדוע הדיינים שאישרו את ההסכם לא שמו לב לכך. יש איסור. אסור לכם להיות בבית משותף ביחד, וכל שכן כאשר זה לבד. יש אפילו הלכה שאסור להם לבוא לביה"ד ביחד למרות שבדיון יש אנשים נוספים. נכון שעל הלכה זו לא תמיד מקפידים היום ולא ברור כ"כ מדוע. אבל אין ספק שמה שהוסכם בהסכם הגירושין אסורה מבחינה הלכתית. כמובאר בסוף סי' קיט. ובודאי שאם אתה ספרדי יש לך להמיר יותר. שהרי שיטת הרמב"ם והשו"ע שכל הההרחקות שנאמרו בסוגיה מדברים על כך גרוש וגרושה.

כך או כך, תוכל לפנות לביה"ד הרבני לשינוי הסעיף בהסכם. ובמדה שזה אושר בביהמ"ש, תוכל לפנות לרווחה לסעד שיאפשרו לך מפגשים עם הילדה באופן המותר על פי ההלכה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל